탐구중심 유아수학교육 프로그램의 교육적 효과 탐색
'
탐구중심 유아수학교육 프로그램의 교육적 효과 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
3,700
|
9
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
유아 및 초등교육
|
3,700
|
1
|
|
계 |
|
3,700
|
1
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
8
|
|
'
탐구중심 유아수학교육 프로그램의 교육적 효과 탐색' 의 참고문헌
-
박사
-
유치원 교실에서 관찰된 3 5세 유아를 위한 언어 및 수학활동의 분석 교육학연구
35 (4) 195 ~ 227
[1997]
-
유아의 수학 문제해결력 신장에 관한 연구:덧셈 및 뺄셈 문제를 중심으로
[1992]
-
유아 수학교육의 효과적 지도: 구체적 조작에 의한 활동중심과 학습지에 의한 교사중심교수방법의 비교연구
-
-
박사
-
박사
-
-
박사
-
Young children’s developing understanding of geometric shapes 5 (6)
353 ~ 357
[1999]
-
Young children doing mathematics : Observation of everyday activities. In J. Copley (Ed.) Mathematics in the early years
88 ~ 99
[1999]
-
The young child and mathematics
[2000]
-
The role of cognitive developmental theory in geographic education Annuals of the Association of America Geographers
680 ~ 700
[1988]
-
The earliest geometry 7 (2)
82 ~ 86
[2000]
-
The development of young children's geometry thinking in a mediated kindergarten classroom environment
[1994]
-
The big math for little kids early childhood mathematics program 9 (5)
264 ~ 268
[2003]
-
Teaching & learning early number
[1997]
-
Spatial sense 37 (6)
14 ~ 20
[1990]
-
Solving geometric problems by using unit blocks 5 (6)
318 ~ 323
[1999]
-
Rethinking ‘Concrete’ manipulatives 2 (5)
270 ~ 279
[1996]
-
-
Preschooler’s mathematical reading 7 (4)
226 ~ 229
[2000]
-
Models of problem solving A study of kindergarten children’s problem-solving process Journal for Research in Mathematics Education
428 ~ 441
[1993]
-
Mathematics with reason-The emergent approach to primary maths
[1992]
-
Mathematics in the preschool 7 (5)
270 ~ 275
[2001]
-
Mathematics for the young child
[1990]
-
Manipulatives don’t come with guarantees 37 (2)
4 ~ 5
[1989]
-
Littlekids-powerfulproblem solvers:mathstoriesfrom akindergartenclassroom
-
Korean kindergarten teachers' conceptual understanding of mathematics instructional content
[1995]
-
-
-
-
Geometric and spatial thinking in young children
-
Fostering children's mathematical power-An investigation approach to k-8 mathematics instruction
[1998]
-
Early fraction calculation ability 35 (5)
164 ~ 174
[1999]
-
Early Childhood Mathematics: Promoting Good Beginnings
[2002]
-
Does mathematics instruction for three-to five-year-olds really make sense? 55
61 ~ 67
[2000]
-
Developmental versus academic mathematics education: Effects on problem-solving performance and attitudes toward mathematics in kindergarten
-
Constructivist Learning and Teaching 38 (1)
34 ~ 35
[1990]
-
Children’s early learning of number in school and out. In I. Thompson (Ed.) Teaching & learning early number
20 ~ 29
[1997]
-
Advancing children’s mathematical thinking in ‘Everyday Mathematics’ classrooms 30 (2)
148 ~ 170
[1999]
'
탐구중심 유아수학교육 프로그램의 교육적 효과 탐색'
의 유사주제(
) 논문