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국내 골프장의 서비스품질이 고객만족과 재구매 의도에 미치는 영향
이상석
이승주
2004년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이상석
이승주
참고문헌( 45)
유사주제 논문( 1,196)
체육학, 스포츠 1,196건
인용/피인용
국내 골프장의 서비스품질이 고객만족과 재구매 의도 ...
' 국내 골프장의 서비스품질이 고객만족과 재구매 의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
체육학, 스포츠
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
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1,197
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0.2%
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
체육학, 스포츠
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계
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' 국내 골프장의 서비스품질이 고객만족과 재구매 의도에 미치는 영향'
의 참고문헌
항공서비스품질의 경쟁력
이상석
24 (4) 124 ~ 140
[1996]
프로 스포츠 경기장 시설과 스포츠 소비자의 반복구매와의 관계
김용만
(36) 359 ~ 367
[1997]
정보시스템의 서비스품질 측정에 관한 연구
엄흥섭
11 (1) 73 ~ 101
[2000]
전자상거래 서비스품질이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
류한주
송광석
29 (4) 116 ~ 132
[2001]
전자상거래 서비스품질리 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
송광석
유한주
29 (4) 116 ~ 132
[2001]
이동통신 서비스 산업의 서비스품질과 고객만족
권기대
김승호
3 (2) 29 ~ 47
[2000]
우체국 서비스품질이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
민상훈
이상석
30 (4) 11 ~ 136
[2002]
서비스품질, 고객만족과 재구매의도간의 관계
구자대
윤태석
(21) 231 ~ 253
[1999]
백화점의 재이용 결정요인에 관하 연구
1 (2) 62 ~ 70
[2000]
미용실 이용고객의 서비스 품질 결정요인과 고객만족
김효정
제미경
177 ~ 196
[2000]
골프연습장의 환경특성이 서비스품질, 고객만족 및 구매행동의도에 미치는 영향
류철
신두철
이용기
5 (1) 1 ~ 15
[2000]
골프연습장에서 지도자와 소비자의 접촉유형이 재소비 의도에 미치는 영향
42 (2) 199 ~ 207
[2003]
골프 연습장에서의 지도자와 소비자의 접촉유형이 재소비 의도에 미치는 영향
김성익
김장환
남운모
박진기
42 (2) 199 ~ 208
[2003]
고객가치가 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향 경영연구
17 (1) 65 ~ 92
[2002]
고객가치가 고객만족과 재구매의도에 미치는 영향
김상현
오상현
17 (1) 65 ~ 92
[2002]
경기장 시설이 관중의 만족도와 향후 경기 관람 의도에 미치는 영향에 관한 연구
장경로
4 (2) 1 ~ 12
[1999]
performance evaluation and customers' perceptions of quality
Journal of Marketing 18-34
[1993]
complementary or divergent constructs?
875 ~ 885
[1994]
The effects of appropriateness of service-contact personnel dress on customer expectations of service quality and purchase intention
Journal of Business Research 1 ~ 13
[2002]
The Effects of Physical Surroundings and Employee Responses
Journal of Marketing 69 ~ 82
[1990]
The Behavioral Consequences of Service Quality
Berry
Parasuraman
Zeithmal
Journal of Marketing 31 ~ 46
[1996]
The Antecedents andconsequences of Customer Satisfaction for Firm
Anderson
M.Sullivan
125 ~ 143
[1993]
Service Management and Operations
[2000]
Refinement and reassessment of the servqual scale
임성규
Journal of Retailing 67 (4) 420 ~ 450
[1991]
Reconciling Performance-Based & Perception-Minus-Expectations Measurement of Service Quality
Journal of Marketing 125 ~ 131
[1992]
Reassessment of Expectations as a ComparisonStandard in Measuring Service Quality: Implications for Further Research
Parauraman
Journal of Marketing 111 ~ 124
[1994]
Problem and strategies in services marketing
Journal of marketing 33 ~ 49
[1985]
Measurement and evaluation of satisfaction processes in retail setting
Oliver
Journal of retailing 411 ~ 423
[1981]
Managing behavioralintentions in diverse cultural environments
Brady
Cronin
Journal of International Management 129 ~ 149
[2001]
Journal of Service Marketing
[1993]
Journal of Marketing
Malaviya
Meyers-Levy
1 ~ 18
[1999]
Journal of Health Care Marketing
Woodside
34 ~ 39
[1989]
Five steps to service excellence
Cina
The Journal of Service Marketing 39 ~ 47
[1990]
European Journal of Marketing
36 ~ 44
[1983]
Effect of expectation and discontinuation on post-exposure product evaluations
Journal of Applied Psychology 62 480 ~ 486
[1997]
Consumer perceptions of price A means-end model and synthesis of evidence
Journal of Marketing 2 ~ 21
[1988]
Consumer Perceptions of Interpersonal Equity and Satisfaction in Transactions
Journal of Marketing 21 ~ 35
[1989]
Communication and ControlProcessesin TheDelivery ofServiceQuality
Parasuraman
Zeithaml
Journal of Marketing 35 ~ 48
[1988]
AntecedentstoCustomerExpectationsforServiceRecovery
Kim
Journal of the Academy of Marketing Science 52 ~ 67
[2002]
Alternative scale for measuring service quality: a comparative assessment based on psychometric and diagnostic criteria
Berry
Parasuraman
Zeithaml
Journal of Retailing 201 ~ 230
[1994]
A contingency framework for predicting causality between customer satisfaction and service quality 22
101 ~ 108
[1995]
A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
OliverR.L
Journal of Marketing Research 17 460 ~ 469
[1980]
A Multistage Model ofCustomers' Assessments of Service Quality and Value
R.N.Bolton
Journal of Consumer Research 375 ~ 384
[1991]
A Multiple-ItemScaleforMeasuringConsumerPerceptionofServiceQuality
Berry
Parasuraman
Zeithaml
Journal of Retailing 35 ~ 48
[1988]
A Conceptual Model of Service Qualityand Its Implications for Future Research
L.L.Berry
Zeithaml V
Journal of Marketing 49 (4) 41 ~ 50
[1985]
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