구성주의적 자기주도학습을 위한 학습력 분석과 학습모형 개발
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
구성주의적 자기주도학습을 위한 학습력 분석과 학습모형 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
14,345
35
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육학
14,719
3
계
14,719
3
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
32
닫기
'
구성주의적 자기주도학습을 위한 학습력 분석과 학습모형 개발' 의 참고문헌
행동통제와 자기조절학습과의 관계
9 57 ~ 89
[1995]
학습동기전략의 체계적 접근을 통한 자기주도적 학습력 신장
[2001]
박사
창의적 문제해결력 신장을 위한 초등과학교육과정 개발 연구
지식기반사회를 대비하는 교육
(7) 26 ~ 33
[2001]
자기주도적 학습능력 신장을 위한 프로그램의 개발과 적용
(38) 277 ~ 303
[2003]
자기조절 학습전략 훈련이 자기효능감과 수학문장제 해결에 미치는 영향
[1999]
자기조절 학습이론:의미,구성요소,설계원리
신민희
14 (1) 143 ~ 162
[1998]
자기 주도적 학습능력 척도 개발을 위한 탐색적 시도
인터넷 문제은행활용을 통한 자기주도적학습력 신장
[2001]
수준별 독서활동을 통한 자기주도적 학습능력 신장
[2002]
구성주의와 교육공학. 구성주의 교육학
181 ~ 210
[1998]
구성주의 교수-학습, 구성주의 교육학
151 ~ 180
[1998]
교수-학습방법 개선을 통한 자기주도적 학습력 신장
[2002]
개별화 교수전략 적용을 통한 자기주도적 학습력 신장
[2002]
Volitional mediators of cognition-behavior consistency from cognition to behavior
[1985]
The role of the self-system in self-regulated learning 20
107 ~ 123
[1986]
The role of cognitive engagement in classroom learning and motivation 18
88 ~ 108
[1983]
The metacognitive control components of self regulated learning 11
333 ~ 346
[1986]
The factor structure of the self-directed learning readiness scale Annual meeting of the mid-south educational research association (v)
8 ~ 10
[1989]
Teaching Learners To Be Self-Directed
Studytimeallocationasafunctionofgradelevelandcoursecharacteristics
Structural analysis of the self- directed learning readiness scale Advances in research and practiced in self-directed learning Oklahoma Research Center for Continuing Professional and Higher Education of the University of Oklahoma
[1990]
Situated cognition and the culture of learning
33 ~ 40
[1989]
Self-regulated learning:Bridging the gap between metacognitive and metamotivation theories 30
195 ~ 200
[1995]
Self-efficacy Mechanism in Human Agency
Self-directed learning: toward a comprehensive model 48 (1)
18 ~ 33
[1997]
Self-directed learning: A guide for learner and teachers
Problem based learning: An instructional model and its constructivist framework. 35 (5)
31 ~ 38
[1995]
Prepared for Life-long learning
Organizing school to encourage self-direction in learners UNESCO Institute for Education
[1978]
Operant theory and research onself-regulation
Oklahoma Research Center of the University of Oklahoma
[1989]
New implications for instructional technology?
7 ~ 11
[1991]
Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance 82
33 ~ 40
[1990]
Journal of Advanced Composition
173 ~ 197
[1993]
Item analysisofGuglielmino'sself-directedlearningreadiness scale
Long
International Journal of Lifelong Education 331 ~ 336
[1987]
ICT와 교육개혁, 디지털시대의 학교교육 정보화
19 ~ 40
[2002]
Environmental determinants in self-directed learning
1 ~ 10
[1984]
Developmental aspects of self regulated learning 25
87 ~ 102
[1990]
Development of the Self-Directed Learning Readiness Scale
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies 23
614 ~ 628
[1986]
Development and validation of an instrument to identify self-directed learning readiness scale 3 (2)
10 ~ 21
[1986]
Developing self- regulated learners:The role of private speech and self-instructions 25
35 ~ 49
[1990]
Constructivism and the technology of instruction
35 ~ 44
[1992]
Assessing metacognitive awareness 19
460 ~ 475
[1994]
Age and gender differences in children's achievement self-perceptions during the elementary school years
830 ~ 847
[1993]
'
구성주의적 자기주도학습을 위한 학습력 분석과 학습모형 개발'
의 유사주제(
) 논문