연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
내러티브를 통한 교육과정 개발자로서의 교사 전문성의 재개념화
강현석
2006년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
강현석
제어번호
365810
학술지명
교육과정연구
권호사항
Vol. 24 No. 1 [ 2006 ]
발행처
한국교육과정학회
발행처 URL
http://www.curriculum.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
153-180 ( 28쪽)
언어
Korean
출판년도
2006
KDC
374.05
등재정보
KCI등재
판매처
한국학술정보
참고문헌( 50)
유사주제 논문( 1,437)
교육과정 1,437건
인용/피인용
내러티브를 통한 교육과정 개발자로서의 교사 전문성 ...
' 내러티브를 통한 교육과정 개발자로서의 교사 전문성의 재개념화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육과정
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
25
0.1%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
1
0.1%
계
1,438
1
0.1%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
24
닫기
' 내러티브를 통한 교육과정 개발자로서의 교사 전문성의 재개념화'
의 참고문헌
현장교사의 수업모형 -수업에 대한 교사의 사고 경향
김두정
11 (1) 73 ~ 95
[1995]
합리주의적 교육과정 체제에서 배제된 내러티브 교육과정의 가능성과 교과목 개발의 방향 탐색
강현석
23 (2) 83 ~ 115
[2005]
학교교육의 개선 교사연구자 그리고 현장개선연구 교육에서의 질적 연구
최의창
559 ~ 585
[1998]
지식과 교육
[1999]
연구자로서의 교사 개념에 대한 이론적 고찰
조재식
35 ~ 61
[2002]
연구자로서의 교사 개념과 대안적 교실 실천
양은주
20 (2) 203 ~ 221
[2003]
반성적 실천을 통한 전문가 교육 교사교육:반성과 설계
이종일
105 ~ 126
[2004]
반성과 실천: 교사의 전문성 개발에 대한 소고
서혜경
23 (2) 285 ~ 310
[2005]
교육과정의 재구성 과정:개별적 교육과정
박현주
34 (1) 231 ~ 249
[1996]
교육과정 탐구 주제로서의 교사 전문성 논의에 대한 대안적 관점
박순경
41 (2) 75 ~ 92
[2003]
교육과정 운영 지원을 위한 기초로서의 교사의 개인적 관심과 개인적 지식 탐구
조덕주
21 (4) 51 ~ 76
[2003]
교사의 실천적 지식에 대한 이론적 탐색
김자영
김정효
20 (2) 77 ~ 96
[2003]
교사의 수업개선을 위한 반성적 사고의 의미 고찰
이진향
19 (3) 169 ~ 188
[2002]
교사의 사고과정의 성격과 근거
박현주
12 188 ~ 202
[1993]
박사
교사에 의한 교육과정 재구성 전략의 구안
남유리
[2004]
교사양성 교육과정에 있어서 내러티브 탐구의 함의
소경희
42 (4) 189 ~ 211
[2004]
교사교육 연구의 이해 방식
이원희
22 141 ~ 167
[1996]
and narrative units in the story of teaching Journal of Research in Science Teaching
Connelly
293 ~ 310
[1986]
What counts as ‘personal’ in studies of the personal
Journal of Curriculum Studies 269 ~ 282
[1987]
Understanding Curriculum
Pinar
The use of syllabus analysis in teacher education program Preservice and inservice training of science teachers
Silberstein
[1983]
The teacher-curriculum encounter : freeing teachers from the tyranny of texts
Ben-Peretz, Miriam
[1990]
The reflective practitioner and the curriculum of teachereducation
Adler
Adler,S
17 139 ~ 150
[1991]
The reflective practitioner : how professionals think in action
Schon, Donald A
[1983]
The narrative nature of pedagogical content knowledge Narrative in teaching, learning, and research
Gudmundstrottir, S
24 ~ 38
[1995]
The function of curriculum development
Connelly
2 161 ~ 3 177
[1972]
The culture of education 브루너 교육의 문화
강현석
[2005]
Teaching Student Teachers to Reflect
Liston
Zeichner
23 ~ 48
[1987]
Teachers' roles in the using and doing of research and curriculum development Journal of Curriculum Studies
Connelly
95 ~ 107
[1980]
Teachers' critical reflection through expert talk
Emery
Emery,W.G
47 (2) 110 ~ 119
[1996]
Teachers as curriculum planners Narratives of expereiene
Connelly
[1988]
Teacher thinking : a study of practical knowledge
Elbaz, Freema
[1983]
Teacher Agency and Curriculum Making in Classroom
Paris
Paris,C.L
[1993]
Stories of experience and narrative inquiry
2 ~ 14
[1990]
Researching teaching
Cole, A. L
[2002]
Procedures and instrument for curriculum interpretation
Ben-Peretz,M
[1978]
Personalpracticalknowledge:A studyofteacher'sclassroom image
Clandinin
Clandinin,D.J
15 (4) 361 ~ 385
[1985]
Narrative knowing and the human science
Polkinghorne,D
[1988]
Narrative inquiry : experience and story in qualitative research
Clandinin, D. Jean
[2000]
Following the developmental process of reflection in novice teachers:Three years of investigation
Pultorak
47 (4) 288 ~ 295
[1996]
Contradictory message and complex change: An application of constructivist and paradox theories to supervisory change
Poole, W. L
10 247 ~ 269
[1996]
Conceptualizing Narrative Authority: Implications for Teacher Education
Olson, Margaret R.
11 (2) 119 ~ 135
[1995]
Bruner의 Folk Pedagogy가 교육과정 설계에 주는 시사점 탐구
강현석
교육과정연구 23 (4) 59 ~ 90
[2005]
Analysis and comparison of some high school bilogy curricula in Israel Theoretical and practical consideration in the process of curriculum development
[1977]
An Anatomy of narrative curricular
Conle
Conle, C
32 (3) 3 ~ 15
[2003]
Acts of meaning
Bruner, Jerome S
[1990]
A teacher's guide to classroom research
Hopkins, David
[1985]
A curriculum development case study in biology Two levels of interpretation European
Journal of Science Education 377 ~ 389
[1982]
A conceptual framework to guide the development of teacher reflection and decision making
Colton
Langer
44 (1) 45 ~ 54
[1993]
'교사 전문성'의 재개념화 방향 탐색을 위한 기초연구
소경희
교육과정연구 21 (4) 4 ~ 96
[2003]
' 내러티브를 통한 교육과정 개발자로서의 교사 전문성의 재개념화'
의 유사주제(
) 논문