-
-
저자
이기숙
김원경
-
제어번호
35497075
-
학술지명
敎員敎育
-
권호사항
Vol.
22
No.
4
[
2006
]
-
발행처
한국교원대학교교육연구원
-
자료유형
학술저널
-
수록면
111-133
(
23쪽)
-
언어
Korean
-
출판년도
2006
-
KDC
371.3
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
한국교원대학교 중앙도서관
-
판매처
'
중학교 수학교사의 발문 행동에 관한 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
1,182
|
1
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
교육정책 및 행정
|
1,182
|
0
|
|
계 |
|
1,182
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
1
|
|
'
중학교 수학교사의 발문 행동에 관한 분석' 의 참고문헌
-
-
-
박사
-
-
초등과학수업에서의 사고력 신장을 위한 교사의 발문행동분석
-
-
-
우리나라 초등학교 수학교실에서 이루어지는 교사의 발문 분석
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
박사
-
-
-
박사
-
-
단계적 발문이 수학적 사고와 태도 육성에 미치는 영향
-
-
교사의 의도된 질문이 수학 학습에 미치는 효과
-
박사
-
박사
-
Ways of teaching(2nd ed)=좋은 수업을 위한 발문법
-
Wait-time: Effective and trainable
-
Wait-time classroom discoure, andthe influence of sociocultural factors in science teaching
-
The relationship of teacher 's conceptions of mathematicsteaching to instructional practice
-
-
-
Teaching principles and practice=수업의 원리와 실제
-
Teacher behaviour and student achievement, In Handbook of research on teaching(3rd ed.)
-
Reflections on wait-time: Some methodological questions
Rowe
Journal of Research in Science Teaching 11 : 263 ~ 279
[1974]
-
Questioning skills for teachers: What research saysto the teacher (3rd ed.)
-
Questioning in the Mathematics Classroom
Vacc
Arithmetic Teacher 41 (2) : 45 ~ 53
[1993]
-
-
Professional Development for Teachers of Mathematics
-
Interaction of wait-time feedback andquestioning instruction on middle school science teaching
Gooding
Swift
Journal of Research in Science Teaching 20 : 721 ~ 730
[1983]
-
Interaction do wait-timefeedback and questioning instruction on middle school scienceteaching
-
-
How to solve it?=어떻게 풀 것인가?(1986)
-
How to ask the right questions=효율적인 교사의 발문기법
-
Effective schools and effective teachers=효과적인 학교와 효과적인 교사(1992)
-
Curriculum and Evaluation Standards for School VA: TheNational Council of Teachers of Mathematics
-
Content, time, and direct instruction. In Research on teaching: Concepts, findings, and implications
-
Classroom teaching skills(3rd ed.)
-
-
A study of the logic of teaching, In Teaching: Vantage Points for Study
Smith B. O
Philadelphia : Lippincott : 116 ~ 170
[1968]
-
7차 사회과 교육과정에 따른 교과서의 발문분석
'
중학교 수학교사의 발문 행동에 관한 분석'
의 유사주제(
) 논문