현장유아교육자들이 인식한 핵심역량 중요도 원인 분석
-
-
저자
황지애
김성재
-
제어번호
105967728
-
학술지명
예술인문사회융합멀티미디어논문지
-
권호사항
Vol.
8
No.
12
[
2018
]
-
발행처
사단법인 인문사회과학기술융합학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
365-374
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
현장유아교육자들이 인식한 핵심역량 중요도 원인 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
13,015
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
사회과학
|
13,044
|
0
|
|
계 |
|
13,044
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
현장유아교육자들이 인식한 핵심역량 중요도 원인 분석' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
박사
-
The validity of the core competencies of young children educators presented in previous research
-
The survey of infant teacher's awareness about future competence as a global leader
-
The effect of early childhood teacher’s core competencies on teacher-young children interaction
-
The analysis of structural relationships among creative leadership, teacher core competence, teacher efficacy, and school organizational effectiveness
-
Social education for early childhood
-
-
Meaning and characteristics of core competency curriculum
-
Evaluation criteria of qualitative research
-
Establishment of infrastructure for early childhood education-5. Strengthen and utilize the capacity of teachers' life cycle
-
An investigation of parents' and teachers' recognition and satisfaction on gratuitous child care policy
-
A study on competencies of daycare center teachers to enhance the professionalism
'
현장유아교육자들이 인식한 핵심역량 중요도 원인 분석'
의 유사주제(
) 논문