특수교사와 예비특수교사의 학생중심 교육철학과 TPACK 역량에 대한 인식 비교 연구
-
-
저자
오정숙
박경옥
-
제어번호
105480288
-
학술지명
지체.중복.건강장애연구
-
권호사항
Vol.
61
No.
2
[
2018
]
-
발행처
한국지체.중복.건강장애교육학회
-
발행처 URL
http://www.kcpmd.net
-
자료유형
학술저널
-
수록면
137-158
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
특수교사와 예비특수교사의 학생중심 교육철학과 TPACK 역량에 대한 인식 비교 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
지능정보사회에 대응한 중 장기 교육정책의 방향과 전략
-
-
-
-
-
인공지능 테크놀로지 시대의 중도·중복장애학생 교육을 위한 제언
-
-
-
-
-
-
-
-
-
‘삶’ 중심의 사회과 융합 교육과정 설계의 논리와 과제 - 2015 특수교육 기본교육과정을 중심으로 -
-
Those who understand : Knowledge growth in teaching
-
The influence of computer and Internet use on teachers pedagogical practices and perceptions
-
Technological pedagogical content knowledge : A new framework for teacher knowledge
-
Teacher technology change : How knowledge, confidence, beliefs, and culture interest
-
-
Multimedia design projects in inclusive social studies classroom. “sometimes people argue with words instead of fists
-
Factors affecting teachers' student-centered classroom computer use
-
Computer based reading instruction for young children with disabilities
-
-
Classroom interactions : Exploring the practices of high‐ and lowexpectation teachers
-
Breaking News: TPCK becomes TPACK
-
Authentic Learning for Pre-Service Teachers in a Technology-Rich Environment
-
-
A palmtop computer-based intelligent aid for individuals with intellectual disabilities to increase independent decision making
-
'
특수교사와 예비특수교사의 학생중심 교육철학과 TPACK 역량에 대한 인식 비교 연구'
의 유사주제(
) 논문