메타인지 기반 과학자기효능감 증진 교수학습 전략 개발
-
-
저자
조규영
김현섭
-
제어번호
105455315
-
학술지명
현장과학교육
-
권호사항
Vol.
12
No.
2
[
2018
]
-
발행처
한국현장과학교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
236-258
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
메타인지 기반 과학자기효능감 증진 교수학습 전략 개발' 의 참고문헌
-
-
-
-
초등학교 과학 수업에서 인지적 모니터링 학습전략이 학업성취도와 메타인지에 미치는 효과
-
-
-
-
-
자기효능감과 학습동기 및 학교적응간의 관계분석
-
-
-
-
-
-
-
메타인지를 활용한 직접적 탐구 기능 수업 전략에 대한 연구
-
-
국제학업성취도평가(PISA) 2015의 결과 및 시사점
-
-
-
-
-
Sources of science self-efficacy beliefs of middle school students
-
Social Foundation of Thought and Action : A Social Cognition Theory
-
Self-efficacy: Toward a unifying theory of behavioral change
-
Self-efficacy training to speed reemployment: Helping people to help themselves
-
Self-efficacy and academic motivation
-
Promoting self-regulation in science education: Metacognition as part of a broader perspective on learning
-
Metacognition and cognitive monitoring : A new area of cognitive-developmental inquiry
-
Helping Gifted Students Develop Metacognitive Awareness
-
-
Gender differences in high school student’s efficacy expectation/performance discrepancies across four subject matter domains
-
Expeerimanetal evaluation of self-efficacy treatment on technical/scientific career outcomes
-
Developmental and instructional analyses of children’s metacognition and reading comprehension
-
-
Becoming a self-regulated learner : Which are the key subprocesses?
-
Ability versus effort attributional feedback:Differedntial effects on self-efficacy and achievement
-
-
ARCS 동기를 고려한 4E&E 순환학습 모형이 고등학생의 생물 수업에 미치는 효과
'
메타인지 기반 과학자기효능감 증진 교수학습 전략 개발'
의 유사주제(
) 논문