발달장애 학생의 도시 사회활동 상황에서 스마트폰 애플리케이션 유형과 기능 지원 요구 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김창배
제어번호
105271877
학술지명
지적장애연구
권호사항
Vol.
20
No.
1
[
2018
]
발행처
한국지적장애교육학회
자료유형
학술저널
수록면
61-90
언어
Korean
출판년도
2018
KDC
379.2
등재정보
KCI등재
판매처
'
발달장애 학생의 도시 사회활동 상황에서 스마트폰 애플리케이션 유형과 기능 지원 요구 분석' 의 참고문헌
장애아동가족의 적응과 아동의 사회적 능력에 관한 연구 : 가족탄력성(Family resilience)의 효과를 중심으로
‘발달장애’의 개념에 관한 고찰 -관련 법률과의 관계를 중심으로-
The use of mobile technology to assist with life skills/independence of students with moderate/secere intellectual disability and/or autism spectrum disorders: considerations for the future of school psychology
The role of technology Use by a person with intellectual or developmental disabilities as a family support
Mobile technology use and developmental/ intellectual disabilities
Is There an App for That?
Early childhood education teachers’ iPad supported practices in young children’s learning and exploration
A Study on Development of Enhancement Guidelines of Smart Application Accessibility for the Disabled
'
발달장애 학생의 도시 사회활동 상황에서 스마트폰 애플리케이션 유형과 기능 지원 요구 분석'
의 유사주제(
) 논문