수와 연산 성질의 일반화에 대한 초등 수학 교과서 분석
-
-
저자
방정숙
김승민
-
제어번호
105239685
-
학술지명
학교수학
-
권호사항
Vol.
20
No.
1
[
2018
]
-
발행처
대한수학교육학회
-
발행처 URL
http://ksesm.jams.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
251-267
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
수와 연산 성질의 일반화에 대한 초등 수학 교과서 분석' 의 참고문헌
-
-
초등학생들은 ‘=’를 어떻게 이해하는가? - 문항유형별 실태조사 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
The ideas of algebra, K-12: 1988 Yearbook
-
Second handbook of research on mathematics teaching and learning
-
Reasoning-and-proving in school mathematics textbooks
-
Professional development focused on children's algebraic reasoning in elementary school
-
Layers of generality and types of generalization in pattern activities
-
Early algebra and mathematical generalization
-
Early Algebra. Research into its nature, its learning, its teaching
-
Common core state standards for mathematics
-
Arithmetic and algebra in early mathematics education
-
-
A perspective on algebraic thinking
-
A longitudinal examination of middle school students' understanding of the equal sign and equivalent equations
'
수와 연산 성질의 일반화에 대한 초등 수학 교과서 분석'
의 유사주제(
) 논문