자기-통제가 작은사치에 미치는 효과: 정당화 단서와 수량-한정 메시지를 중심으로
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저자
부수현
최고봉
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제어번호
105057208
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학술지명
한국심리학회지 소비자·광고
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권호사항
Vol.
18
No.
3
[
2017
]
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발행처
한국소비자·광고심리학회
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발행처 URL
http://www.koreanpsychology.or.kr
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자료유형
학술저널
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수록면
461-486
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언어
Korean
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출판년도
2017
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등재정보
KCI등재
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소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
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판매처
'
자기-통제가 작은사치에 미치는 효과: 정당화 단서와 수량-한정 메시지를 중심으로' 의 참고문헌
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희소성 메시지의 유형이 소비자의 구매의도에 미치는 효과에 관한 연구
전성률
마케팅연구 19 2 71-90
[2004]
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희소성 메시지와 프레이밍 방식이 구매의도에 미치는 효과
김재휘
한국심리학회지: 소비자·광고 8 2 183-204
[2007]
-
희소성 메시지 유형과 동일시 욕구의 충족성이 구매의도에 미치는 효과
김재휘
광고학연구 25 3 7-32
[2014]
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한정 수량 희소성 메시지와 제품 유형이 구매의도에 미치는 영향: 조절초점의 조절역할과 처리유창성의 매개역할을 중심으로
윤상혁
광고학연구 25 8 241-268
[2014]
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한· 일 여자대학생들의 보상소비성향
김정숙
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[2002]
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충동구매 메커니즘에 관한 연구
서문식
소비자학연구 25 5 29-62
[2014]
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체면이 비계획적 상향소비에 미치는 영향
김재휘
한국심리학회지: 소비자·광고 9 2 149-168
[2008]
-
재정적 박탈감이 희소한 제품의 구매의도에 미치는 효과:가격할인과 메시지 프레이밍의 조절효과를 중심으로
부수현
한국심리학회지: 소비자·광고 17 4 619-643
[2016]
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작은 사치족을 유혹하라!
오수연
MARKETING 43 2 77-80
[2009]
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소비자의 심리적 일탈, 라이선싱 효과
서문식
소비자학연구 22 1 219-243
[2011]
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소비자 욕구 충족과 쾌락소비 후 감정형성이 삶의 만족도에 미치는 영향
한성희
소비문화연구 15 1 45-72
[2012]
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소비관련 감정척도의 개발
이학식
마케팅연구 17 3 55-91
[2002]
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도시 여성소비자의 보상구매행동
송인숙
생활과학연구논집 13 1 5-25
[1993]
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남녀 대학생의 보상소비성향에 관한 연구
양세정
한국가정관리학회지 26 1 1-14
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Yielding to temptation : Self‐control failure, impulsive purchasing, and consumer behavior
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Work and/or fun: Measuring hedonic and utilitarian shopping value
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Vicarious goal fulfillment : When the mere presence of a healthy option leads to an ironically indulgent decision
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Unavailability effects on message processing : A theoretical analysis an empirical test
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Toward a theory of task motivation and incentives
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The escalation of commitment to a course of action
Staw, B. M.
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TV 홈쇼핑 방송 채널 이미지와 채널 충성도, 시청 만족도, 구매의도와의 관계
박종렬
광고학연구 25 6 251-268
[2014]
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Spent resources : Self-regulatory resource availability affects impulse buying
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[2007]
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Shopping for yourself versus shopping for someone else
Gillison, S.
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Shopping for Oneself : Motives and Orientations of Small Luxury Purchase as Self-Gifting
Eunkyoung Ahn
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[2016]
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Self-regulatory failure : A resource-depletion approach
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Self-gifting guilt : an examination of self-gifting motivations and post-purchase regret
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Self-control for the righteous : Toward a theory of precommitment to indulgence
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Self-control as a limited resource: Regulatory depletion patterns
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Self-control a function of knowing when and how to exercise restraint
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Self-Regulation, ego depletion, and motivation
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Self-Regulation in Health Behavior
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Scarcity's enhancement of desirability : The role of naive economic theories
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Role of causal attributions in dynamic self-regulation and goal processes
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Product scarcity by need for uniqueness interaction: a consumer catch- 22 carousel?
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Out of control : Visceral influences on behavior
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Measuring emotions in the consumption experience
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Making complementary choices in consumption episodes : Highlighting versus balancing
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Licensing effect in consumer choice
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I’m worth it or I need it? Self-gift giving and consumers’ self-regulatory mindset
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How product scarcity impacts on choice : Snob and bandwagon effects
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Household store brand proneness : a framework
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High self-control predicts good adjustment, less pathology, better grades, and interpersonal success
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Handbook of self- regulation: Research, theory, and applications
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Goal reversion in consumer choice
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Framing the deal : The role of restrictions in accentuating deal value
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Financial deprivation prompts consumers to seek scarce goods
Sharma, E.
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[2012]
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Ego depletion: Is the active self a limited resource?
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Ego depletion and self-control failure : An energy model of the self's executive function
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Effects of supply and demand on ratings of object value
Worchel, S.
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Depression, interpersonal standard setting, and judgments of self-efficacy
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Counteractive self-control in overcoming temptation
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Consumers’ Need for Uniqueness : Scale Development and Validation
Tian, K. T.
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Asymmetrical effects of positive and negative events : the mobilization-minimization hypothesis
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An examination of different explanations for the mere exposure effect
Fang, X.
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[2007]
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"I Don’t"versus"I Can’t" : When empowered refusal motivates goal-directed behavior
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자기-통제가 작은사치에 미치는 효과: 정당화 단서와 수량-한정 메시지를 중심으로'
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