교육복지네트워크에서 네트워커 역할의 의미 탐색-교육복지투자우선지역 지원 사업 학교에서의 실천사례를 중심으로-

김경애 2009년
논문상세정보

' 교육복지네트워크에서 네트워커 역할의 의미 탐색-교육복지투자우선지역 지원 사업 학교에서의 실천사례를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 학습으로서의 네트워킹: 부천지역 교육안전망 사례연구
    이지혜 평생교육학연구 13 3 215-243 [2007]
  • 학습시대의 교육학 패러다임.학습사회의 교육학
    김신일 - [2005]
  • 학습네트워킹에 대한 하나의 탐구:학습네트워킹 담론 분석
    이병준 - [2009]
  • 평생학습사회의 학교와 교사
    김신일 - [2005]
  • 평생교육적 관점에서 본 학교교육 체제 발전 전략
    최운실 - [1987]
  • 평생교육연구의 메타인식: 전개와 방향, in: 평생교육학 동향과 과제
    한숭희 - [2001]
  • 평생교육사 직무모델 개발 및 타당화 연구
    김진화 평생교육학연구 14 1 1-31 [2008]
  • 파트너쉽의 교육
    이순형 한국교육학회 소식 30 2 196 - [1994]
  • 질적연구방법론Ⅰ
    김영천 - [2008]
  • 지역인적자원개발사업 협력망의 파트너십 평가 - 충북을 사례로 -
    김진덕 HRD연구 11 1 109-131 [2009]
  • 지역사회 평생교육 네트워크 구축 방안
    양병찬 - [2000]
  • 지역기반 네트워크형 교육사업 모델 개발 연구
    이혜영 - [2007]
  • 지역 평생학습 촉진을 위한 민ㆍ관ㆍ산ㆍ학 학습 파트너십 구축방안 연구
    장원섭 - [2006]
  • 정보생성, 소통, 공유 그리고 교육수월성
    곽덕훈 7-10 [2009]
  • 인천 지역평생교육정보센터의 네트워크 특성 사례 분석
    문정수 평생교육학연구 14 4 155-183 [2008]
  • 아동․청소년의 교육복지 지원을 위한 지역사회 네트워크 활성화 요소 및 원리*
    김경애 한국청소년연구 20 3 85-114 [2009]
  • 문화예술교육프로그램의 파트너쉽 구축 요인에 관한 연구
    임학순 기초조형학연구 7 3 37-48 [2006]
  • 네트워크 사회의 도래
    Castells, M - [2008]
  • 교육지원체제로서 지역 네트워크 형성과정에 대한 사례연구: 노원지역의 교육복지투자우선지역 지원사업 사례를 중심으로
    김경애 평생교육학연구 13 3 117-142 [2007]
  • 교육복지투자우선지역 지원사업 효과 분석과 발전 방안 연구
    이혜영 - [2005]
  • 교육복지투자우선지역 지원사업 운영 모델 개발 연구
    김정원 - [2007]
  • 교육복지투자우선지역 지원사업 연수 프로그램:학교장용
    김정원 - [2009]
  • Working with Adult learners
    Cranton,P. - [1992]
  • Understanding the impact of Connexions on young people at risk
    Hoggarth, L. - [2004]
  • Understanding networks for innovation in policy and practice
    Hopkins,D. - [2003]
  • The Art of Networking. European Networks in Education
    Bienzle, H. - [2007]
  • Tackling social exclusion in the European Union? The limits to the new orthodoxy, of local partnership
    Geddes,M International Journal of Urban and Regional Research 24 4 - [2000]
  • Supraorganisational collaboration: the Canadian environmental experiment
    Pasquero,J. Journal of Applied Behavioral Science 27 1 38-64 [1991]
  • Social Capital and Career Success
    de Janasz, S. C Journal of Management Education 32 5 - [2008]
  • Situated learning: Legitimate peripheral participation
    Lave - [1991]
  • Relationships of School Factors, Regional Factors and School-Community Partnerships to Adult Learner Participation in Lifelong Education
    박형충 한국교육 35 4 59-80 [2008]
  • Networks, partnerships and European Union regional economic development initiatives in the West Midlands
    Jacobs,B. Policy and Politics 25 1 39-50 [1997]
  • Networks of innovation
    OECD - [2003]
  • Networking for educational innovation: a comparative analysis, in Networks of innovation
    Sliwka,A. - [2003]
  • Lessons in community development: an activist approach to stimulating inter-organizational collaboration
    Selsky,J.W. Journal of Applied Behavioral Science 27 1 91-115 [1991]
  • II - The Social Imperative
    Kerensky, V. - [1971]
  • Educational Relationships and their Impact on Poverty
    Wikeley, F International Journal of Inclusive Education 13 4 377-393 [2009]
  • De-schooling society
    Illich,I. - [1971]
  • Cultivating Communities of Practice
    Wenger, E. - [2002]
  • Community Education: From Program to Process to Practice
    Minzey, J. D - [1979]
  • Co-operation, networks and learning regions, in Social capital, lifelong learning and the management of place: an international perspective
    Jütte.W. - [2007]
  • Changing Places? Flexibility, Lifelong Learning and a Learning Society
    Edwards, R. - [1997]
  • 21세기 문화와 지식의 통섭
    최재천 7-10 [2009]
  • 'Partnership' as strategy: public-private relations in Education Action Zones
    Jones, K. British Educational Research Journal 26 4 491-506 [2000]