“논술 평가자의 주관적 경험 분석,”

박영민 2009년
논문상세정보
    • 저자 박영민
    • 제어번호 104875755
    • 학술지명 우리어문연구
    • 권호사항 Vol. 33 No. - [ 2009 ]
    • 발행처 우리어문학회
    • 발행처 URL http://www.wooree.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 493-523
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2009
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' “논술 평가자의 주관적 경험 분석,”' 의 참고문헌

  • 플로우, 미치도록 행복한 나를 만난다
  • 총체적 쓰기 평가와 분석적 쓰기 평가의 상관 연구
    김라연 이중언어학 35 103-126 [2007]
  • 초등학교 쓰기 평가의 문제점과 개선 방안
    최경희 새국어교육 73 207-232 [2006]
  • 초등 논술의 평가 방안
    곽재용 새국어교육 76 5-28 [2007]
  • 반성적 쓰기를 활용한 작문 평가 방안
    박영민 새국어교육 73 33-60 [2006]
  • 몰입의 즐거움
  • 논술고사의 성격 및 타당성 고찰
    이병민 국어교육 121 6-6 [2006]
  • 논술 개념의 다층성과 대입 통합 교과 논술 시험에 관한 비판적 고찰
    원진숙 국어교육 122 201-231 [2007]
  • Written feedback and scoring of sixth-grade girls' and boys' narrative and persuasive writing
    Peterson, S. Ass -essing Writing 9 160-180 [2004]
  • Sixth-grade teachers' written comments on student writing : Genre and gender influences
    Peterson, S. S. Written Communi -cation 23 1 36-62 [2006]
  • Gendered voice in composing, gendered voice in evaluating : Gender and the assessment of writing quality in :Composing Identity in Written Language
    Roulis, E. 151-183 [1995]
  • Gender bias in teachers' written comments in : ender in the Classroom : Power and Pedagogy
    Barnes, L. 140-185 [1990]
  • Gender bias and critique of student writing
    Haswell, R. H. Assessing Writing 3 31-83 [1996]
  • Fourth, sixth, and eighth graders' preferred writing topics and identification of gender markers in stories
    Peterson, S. The Elementary School Journal 101 1 79-100 [2000]
  • Experience Sampling Method: measuring the quality of everyday life
    Hektner, J. M. - [2007]
  • Evaluation and teachers' perceptions of gender in sixth-grade student writing
    Peterson, S. Research in the Teaching of English 33 181-208 [1998]
  • 6가지 주요 특성 평가법을 활용한 논술 고쳐쓰기 지도
    박태호 새국어교육 71 143-162 [2005]