학교급에 따라 학교장의 거래적, 변혁적 지도성이 교사의 내적 동기를 매개로 학교조직효과성에 미치는 영향
'
학교급에 따라 학교장의 거래적, 변혁적 지도성이 교사의 내적 동기를 매개로 학교조직효과성에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
학교조직풍토와 교사효능감을 매개로 학교장의 과업지도성과 인화지도성이 교사만족도에 미치는 영향
김현진
한국교원교육연구 28 3 79-99
[2011]
-
학교조직에서 변화지향적 지도성 측정 도구의 타당화 연구
권인탁
교육행정학연구 13 4 1-24
[1995]
-
학교조직 효과성의 연구경향 분석
오승희
교육행정학연구 25 2 21-44
[2007]
-
-
박사
-
-
-
학교장의 변혁적 지도성, 교사의 교직 수행 및 수업간의 관계 구조분석
박상완
교육행정학연구 25 1 93-116
[2007]
-
학교장의 리더십이 의사소통과 조직몰입 및 조직효과성에 미치는 영향
-
학교장의 거래, 변혁, 감성적 지도성과 학교조직효과성과의 관계 구조적 분석
김현진
교육행정학연구 27 1 253-280
[2009]
-
-
학교장의 감성적 지도성과 학교조직 개방성이 학교조직 효과성에 미치는 영향
-
-
-
-
작업환경과 작업동기 및 문제해결방식이 조직 창의성에 미치는 효과
박영석
한국심리학회지: 사회 및 성격 13 2 85-105
[1999]
-
부하의 가치관이 성과에 미치는 영향: 리더십유형의 조절효 과 중심으로
-
기업조직에서의 내적 동기와 외적 동기의 결정요인과 그 효과
-
교장의 지도성, 교사의 효과적 행위, 직무만족 간의 관계 구조분석: 초등교사의 인식을 중심으로
유길한
초등교육연구 19 1 293-318
[2006]
-
박사
-
교장의 지도성 유형이 교원사기와 학교조직효과성에 미치는 영향
-
-
교사의 내적 동기를 매개로 학교장의 감성지도성이 학교조직효과성에 미치는 영향
-
교사가 지각한 학교장의 변혁적 지도성과 학교조직문화 및 효과성과의 관계 연구
-
“교사가 지각한 학교장의 변혁적 지도성과 교사집단의 임파 워먼트 및 학교조직 효과성과의 관계”
-
Undermining children's intrinsic interest with extrinsic rewards: A test of the "overjustification" hypothesis
Lepper, M. R
Journal of personality and Social Psychology 28 129-137
[1973]
-
Transformational leadership:Industrial,military,and educational impact
-
Transformational leadership: Beyond initiation and structure
-
Transformational Leadership Development: Manual for The Multifactor Leadership Questionnaire
-
The transformational-transactional leadership model in practice
Sarros, J. C.
Leadership & Organizational Development Journal 22 8 383-393
[2001]
-
The empirical exploration of intrinsic motivational processes. In Advances in experimental social psychology
-
The Work Preference Inventory : Assessing Intrinsic and Extrinsic Motivational Orientations
Amabile, T. M.
Journal of Personality and Social Psychology 66 5 950-967
[1994]
-
The Effects of externally mediated rewards on intrinsic motivation
Deci, E. L
Journal of Personality and Social Psychology 18 105-115
[1971]
-
Superior' evaluations and subordinates' perceptions of transformational and transactional leadership
Hater, J. J
Journal of Applied Psychology 73 695-702
[1988]
-
Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development and well-
-
Principal leadership and school performance: An integration of transformational and instructional leadership
Marks, H. M
Educational Administration Quarterly 39 3 370-397
[2003]
-
Motivational bases of affective organizational commitment: A partial test of an integrative theoretical model
Eby, L. T
Journal of Occupational and Organizational Psychology 72 463-483
[1999]
-
Motivational Synergy: Toward new conceptualizations of intrinsic and extrinsic motivation in the workplace
-
Leadership and Performance beyond Expectation
-
-
Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behavior
-
-
Employee commitment and motivation: a conceptual analysis and integrative model
Meyer, J. P
Journal of Applied Psychology 89 991-117
[2004]
-
Emerging Perspectives: the Usefulness of the Construct of Transformational Leadership in Educational Organizations
'
학교급에 따라 학교장의 거래적, 변혁적 지도성이 교사의 내적 동기를 매개로 학교조직효과성에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문