쓰기 지식과 쓰기 동기가 중학생의 설명문 쓰기 능력에 미치는 영향

박영민 2010년
논문상세정보
    • 저자 박영민
    • 제어번호 104799344
    • 학술지명 새국어교육
    • 권호사항 Vol. 0 No. 84 [ 2010 ]
    • 발행처 한국국어교육학회
    • 발행처 URL http://mjkor.cafe24.com/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 127-152
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2010
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 쓰기 지식과 쓰기 동기가 중학생의 설명문 쓰기 능력에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 중학생의 읽기 동기 및 쓰기 동기에 대한 재검토
    박영민 한국어문교육 17 85-110 [2008]
  • 중학생의 쓰기 동기에 영향을 미치는 요인
    박영민 국어교육학연구 26 26 337-370 [2006]
  • 중학생의 쓰기 동기 수준 및 성별에 따른 쓰기 수행의 차이
    박영민 국어교육학연구 35 35 241-269 [2009]
  • 중학생 쓰기 동기의 수준 및 변화 양상 분석
    박영민 작문연구 9 9 95-121 [2009]
  • 인문계 고등학생의 쓰기 지식과 쓰기 수행의 상관 및 성별·학년별 차이 연구
    박영민 국어교육 128 128 175-202 [2009]
  • 쓰기동기와 쓰기수행의 상관 연구
    문광진 [2009]
  • 쓰기 효능감 및 성별 차이가 중학생의 쓰기 수행에 미치는 효과
    박영민 국어교육학연구 28 28 327-360 [2007]
  • 국어교사의 설명문 평가에 대한 모평균 추정과 평가 예시문 선정
    박영민 우리어문연구 36 36 293-326 [2010]
  • 고등학생의 쓰기 동기 수준 및 성별에 따른 쓰기 수행의 차이 연구
    신승은 [2010]
  • 「쓰기 지식과 쓰기 수행의 상관성 연구」
    정미경 [2009]
  • Writing. In Handbook of Educational Psychology
    Graham,S 457-478 [2006]
  • Writing self-efficacy and its relation to gender, writing motivation, and writing competence: A developmental perspective, In Writing and Motivation
    Pajares, F. 141-159 [2007]
  • Writing assessment. in: A handbook for student performance assessment in an era of restructuring
    Spandel, V. - [1996]
  • The relationship between writing knowledge and writing performance among more and less skilled writers
    Saddler, B Reading & Writing Quarterly 23 3 231-247 [2007]
  • Students spend little time reading or writing in school, NAEP finds
    Rothman,R Education Week 9 38 1-9 [1990]
  • Some thoughts about feelings: The affective domain and the writing process
    McLeod,S College Composition and Communication 38 4 426-435 [1987]
  • Self-efficacy beliefs, motivation, and achievement in writing: A review of the literature
    Pajares, F Reading & Writing Quarterly 19 139-158 [2003]
  • Self-efficacy beliefs and the writing performance of entering high school students
    Pajares, F. Psychology in the School 33 163-175 [1996]
  • Self-efficacy and procrastination in the writing of students with learning disability, In Instruction and Assessment for Struggling Writers
    Klassen, R 51-74 [2009]
  • Relation between achievement goals and self-beliefs of middle school students in writing and science
    Pajares, F. Contemporary Educational Psychology 25 406-422 [2000]
  • Influences on writing development
    Mavrogenes, N. A Journal of Educational Research 86 4 237-245 [1993]
  • Hot cognition: Emotions and writing behavior
    Brand, A. G Journal of Advanced Composition 6 5-15 [1987]
  • Emotions and the writing process: A description of apprentice writers
    Brand, A. G Journal of Educational Research 79 5 280-285 [1986]
  • Developing motivation to write
    Bruning, R. Educational Psychology 35 1 25-37 [2000]
  • Childrens' understanding of genre and writing development, In Handbook of Writing Research
    Donovan, C 105-132 [2005]
  • Best practices in teaching planning, In Best Practices in Writing Instruction
    Graham, S 119-140 [2007]
  • Best practices in promoting motivation for writing, In Best Practices in Writing Instruction
    Boscolo, P 202-221 [2007]
  • Best practice in implementing a process approach to teaching writing, In Best practices in writing instruction
    Pritchard, R 28-49 [2007]
  • Audience perspective in young writers' composing and revising: : Reading as the reader. In Studies in writing: 13. Revision: Cognitive and instructional processes
    Holliway, D 87-101 [2004]