예비국어 교사의 쓰기 동기에 영향을 미치는 요인
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
박영민
제어번호
104783477
학술지명
새국어교육
권호사항
Vol.
0
No.
75
[
2007
]
발행처
한국국어교육학회
발행처 URL
http://mjkor.cafe24.com/
자료유형
학술저널
수록면
163-192
언어
-
출판년도
2007
등재정보
KCI등재
판매처
'
예비국어 교사의 쓰기 동기에 영향을 미치는 요인' 의 참고문헌
중학생의 쓰기 동기에 영향을 미치는 요인
박영민
국어교육학연구 26 337-370
[2006]
중등학교 국어과 교사 양성을 위한 사범(계) 대학 국어교육과의 커리큘럼 구상
윤희원
국어교육 51 423-434
[1985]
중등학교 국어과 교사 양성을 위한 교과교육의 실태와 전망
최창렬
국어교육 53 411-420
[1985]
일기 기록과 지도의 습관화 실천을 위한 결론적 고찰―일기 쓰기 지도 33년 그 맥락을 쫓아서
홍판식
새국어교육 54 45-79
[1997]
일기 기록과 지도의 습관화 실천을 위한 결론적 고찰
홍판식
새국어교육 55 59-85
[1998]
유아교사의 교육신념, 언어 교수효능감 및 독서습관과 문해 교육의 관계
최미희
아동교육 15 2 197-209
[2006]
유아 교사의 자아개념과 직무만족이 교사효능감에 미치는 영향
길경숙
Family and Environment Research 42 11 123-136
[2004]
사대 국어교육과 교육과정
임칠성
국어교육학연구 19 91-126
[2004]
국어교사론
이충우
국어교육학연구 4 1-20
[1994]
국어교사 양성을 위한 교육과정 구성 연구
이상태
배달말 27 243-264
[2000]
국어과 교사의 자질과 그 양성
윤희원
한국국어교육연구회 40 175-184
[1990]
교사효능감 척도 타당화
김아영
교육심리연구 18 1 37-58
[2004]
교사 효능감에 대한 분석적 고찰
문병상
교육학논총 24 2 67-83
[2003]
協商을 통한 意味 構成과 協同 作文
朴泳穆
국어교육 107 6-134
[2002]
The case for reconceptualizing teacher efficacy research
The Psychology of Writing
Teaching Composition as a Social Process
Teacher efficacy: A motivational paradigm for effective teacher education
Teacher efficacy: A construct validation
Gibson, H.
Journal of Educational Psychology 76 4 559-582
[1984]
Self-efficacy beliefs, motivation, and achievement in writing: A review of the literature
Pajares, F
Reading & writing Quarterly 19 139-158
[2003]
Self-efficacy beliefs and the writing performance of entering high school students
Pajares, F.
Psychology in the Schools 33 163-175
[1996]
Relation of self-efficacy beliefs to academic outcomes: A meta-analysis investigation
Problem-Solving Strategies for Writing
Metaphor as blueprints of thinking about teaching and learning
Influence of Self Efficacy on Elementary Students' Writing
Pajares, F
The Journal of Educational Research 90 6 353-360
[1997]
Gender differences in writing motivation and achievement of middle school students: A function of gender orientation
Pajares, F.
Contemporary Educational Psychology 26 366-381
[2001]
Educational Psychology(8th ed.)
Dialogue, Dialectic, and Conversation : A Social Perspective on the Function of Writing
Changes in teacher efficacy during the early years of teaching: A comparison of four measures
Hoy, A. W
Teaching and Teacher Education 21 343-356
[2005]
A social-interactive model of writing
A new framework for understanding cognition and affect in writing, In The Science of Writing: Theories, Methods, Individual Differences, and Applications
'
예비국어 교사의 쓰기 동기에 영향을 미치는 요인'
의 유사주제(
) 논문