「디지털 시대 국어교사의 인지활동과 쓰기평가의 상관 연구」

오세영 2012년
논문상세정보
    • 저자 오세영
    • 제어번호 104773172
    • 학술지명 새국어교육
    • 권호사항 Vol. 0 No. 92 [ 2012 ]
    • 발행처 한국국어교육학회
    • 발행처 URL http://mjkor.cafe24.com/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 255-290
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2012
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 「디지털 시대 국어교사의 인지활동과 쓰기평가의 상관 연구」' 의 참고문헌

  • 유아교육연구
    이차숙 유아교육연 23 3 219-238 [2003]
  • 요인 분석을 통한 쓰기 평가의 준거 설정에 대한 연구
    서수현 [2008]
  • 상징적 표상법의 이론과 실제
    이순영 국어교육학연구 32 341-367 [2008]
  • 문식성 교육 연구
    노명완 한국문화사 13-41 [2008]
  • 독서감상문 쓰기의 실태와 효용성에 관한 연구 : 고등학교 국어교과의 수행평가를 중심으로
    최진규 [2002]
  • 「국어과 교사의 평가 문식성에 대한 연구-읽기 영역 평가 를 중심으로」
    김종윤 [2006]
  • ‘문법 교사의 수업 전문성 평가 모형’에 대한 현장 교사의 인식 실태 연구
    주세형 새국어교육 77 383-416 [2007]
  • What Is happening in the Teaching of Writing?
    Applebee, A. N English Journal 2009 18-28 [2009]
  • The science of writing
    Hayes,J.R - [1996]
  • Technology and Reading Performance in the Middle-School Grades: A Meta-Analysis with Recommendations for Policy and Practice
    Moran, J Journal of Literacy Research 40 6-58 [2008]
  • Teacher and teacher educators learning from new literacies and new technologies
    McVee, M. B Teaching Education 19 3 197-210 [2008]
  • Strategy for Internet Reading with Different Reading Purposes: A Descriptive Study of Twelve Good Internet Readers
    Zhang, S Journal of Literacy Research 40 128-163 [2008]
  • Scoring procedures for ELS contexts, In Assessing second language writing in academic contexts
    Hamp-Lyons, L - [1991]
  • Reading and Writing Hypertextually: Children’s Literature, Technology, and Early Writing Instruction
    Hammerberg, D. D Language Arts 78 3 207-216 [2001]
  • Re-thinking Assessment: multimodality, literacy and computer-mediated learning
    Jewitt, C Assessment in Education 10 1 83-102 [2003]
  • Parallel distributed processing: Explorations in the microstructure of cognition
  • Multimodality and assessment in the writing classroom
    Vincent, J Literacy 40 1 51-57 [2006]
  • Joining the Literacy Club
    Smith, F - [1988]
  • Identifying the organization of writing processes, In Cognitive processes in writing: An interdisciplinary approach
    Hayes, J. R 3-30 [1980]
  • Hypermedia authoring as critical literacy, In Literacy in the information age
    Myers, J - [2003]
  • EFL reading comprehension test validation: investigating aspects of precess approaches
  • A pedagogy of multiliteracies: Designing social futures
    The New London Group Harvard Educational Review 66 1 60-92 [1996]
  • A Meta-Analysis of Writing Instruction for Adolescent Students
    Graham, S Journal of Educational Psychology 99 3 445-476 [2007]