방한 외국인의 한국에 대한 국가이미지가 패션문화 상품 선호도에 미치는 영향

논문상세정보

' 방한 외국인의 한국에 대한 국가이미지가 패션문화 상품 선호도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국의 국가이미지에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    오미영 광고학연구 14 1 149-177 [2003]
  • 한국의 국가이미지 제고활동 현황과 인식에 관한 연구
    염성원 홍보학연구 7 2 99-142 [2003]
  • 중국 청소년들의 한류 인식과한·중 청소년 교류 전망에 관한 연구
    조혜영 청소년학연구 10 1 223-247 [2003]
  • 주요국의 국가이미지 제고전략과 시사점
    김고현 - [2002]
  • 우리나라 문화상품의 디자인 개발 진흥 정책에 관한 연구
    강응선 - [1997]
  • 세계화 시대의 국가 마케팅 전략을 위한 국가이미지 조사
    심재웅 6-11 [2005]
  • 기업특유의 능력 관점에서 글로벌 통신서비스사업의 연구- BT의 사례를 중심으로-
    이위범 무역학회지 30 1 103-122 [2005]
  • 국가이미지 제고와 국가경쟁력 강화에 관한 실증연구-미국 언론 분석을 중심으로
    최미숙 [1998]
  • 국가이미지 실태와 형성과정: 국가이미지 제고를 위한 해외홍보의 목표와 전략
    신호창 - [2001]
  • 국가이미지 개선을 통한 국가경쟁력 강화 매커니즘-문화 Resource를 중심으로
    이대훈 [2006]
  • The animosity model of foreign product purchase: an empirical test in the People’s Republic of China
    Klein, J. G. Journal of Marke-ting 62 1 89-100 [1998]
  • Removing negative country images: Effects of decomposition, branding, and product experience
    Tse,D.K. Journal of International Marketing 1 4 25-48 [1993]
  • Product-country images: The role of country image in consumers' prototype product evaluation
    Lee,C.W. [1997]
  • Product Bias in the Central American Common Market
    Schooler, R.D. Journal of Marketing Research 2 4 394-397 [1965]
  • Exploring the effects of country of origin labels: An information processing framework
    Obermiller, C. Advances in Consumer Research 16 454-459 [1989]
  • Effects of country-of-origin and product-attribute information on product evaluation: An information processing perspective
    Hong,S.T. Journal of Consumer Research 16 175-187 [1989]
  • East-west trading relationship: The importance of political freedom
    Crawford,J.C. Journal of Global Marketing 1 1/2 105-112 [1987]
  • Cross-cultural perspectives on motivation
    Kim,C. Annals of Tourism Research 25 1 201-204 [1999]
  • Country-of-origin effects on product evaluations
    Bilkey,W.J. Journal of International Business Studies 13 1 89-99 [1982]
  • Country image: Halo or summary construct?
    Han, C. M. Journal of Marketing Research 26 2 222-229 [1989]
  • Are foreign products seen as national stereotypes?
    Reierson, C. Journal of Retailing 42 3 33-40 [1966]
  • A flexible model of consumer country-of-origin perceptions
    Knight, G . A. International Marketing Review 17 2/3 127-145 [2000]
  • 21세기 전남 문화산업 육성을 위한 전통문화 상품화 계획
  • 2006년 외래관광객 실태조사
  • 2005 국가이미지 현황 및 시사점
    KOTRA - [2005]
  • 2002 월드컵 개최로 인한 방한 외래관광객이 지각하는 한국에 대한 국가이미지 변화
    김성섭 관광학연구 26 4 43-56 [2003]