기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구: 자기효능감과 관여도를 중심으로
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기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구: 자기효능감과 관여도를 중심으로' 의 참고문헌
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한국기업 CSR활동의 공유가치창출에 관한 실증연구
김세중
로고스경영연구 10 4 1-28
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진정성 갖춘 혁신, 고객과의 벽을 깬다
여준상
동아비즈니스 리뷰 74 42-54
[2011]
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소비자의 지각된 적합성 및 확장 브랜드 태도에 영향을 미치는 기업특성요인에 대한 연구
이종호
대한경영학회지 17 1 35-53
[2004]
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내부브랜딩:내부고객의 브랜드 동일시가 내부고객만족과cs활동에 미치는 영향
이유재
마케팅연구 19 3 81-112
[2004]
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기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
한은경
광고연구 60 2003 155-177
[2003]
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기업의 사회책임활동(CSR)이 기업명성에 미치는 영향
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기업의 사회적 책임활동(CSR)이 기업-소비자 동일시와 기업에 대한 태도 및 재이용의도에 미치는 영향 - 대규모 커피 전문점 이용고객을 중심으로 -
박민영
관광연구 26 5 239-260
[2011]
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기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
윤각
광고연구 75 163-186
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기업의 사회적 책임 활동의 효과에 영향을 미치는 변인들에 관한 연구
김정현
광고연구 87 87 339-363
[2010]
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기업의 사회공헌활동이 기업가치에 미치는 영향: 기부금지출을 중심으로
최운열
경영학연구 38 2 407-432
[2009]
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기업의 공익활동 유형에 따른 소비자 인식의 차이가 제품 광고에 대한 인지적 반응에 미치는 영향-자선적 공익활동과 기능적 공익활동의 특성을 중심으로
조형오
홍보학연구 10 1 5-39
[2006]
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기업에 공유가치를 입혀라 : 창조경제를 만든 해외기업의 CSV 사례
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공익연계 마케팅에 대한 고찰
김자경
한국언론학보 45 5-40
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공무원의 자기효능감이 업무성과에 미치는 영향
김문성
한국공공관리학보 25 4 143-161
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Walk the line: Active moms define corporate social responsibility
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Understanding the Bond of Identification : An Investigation of Its Correlates Among Art Museum Members
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Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior
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The voter decides. Evanston
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The relationship between financial and social performance : Repainting a portrait
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The practice of business : The current status of corporate social responsibility
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The effects of verbal and visual components of advertisements on brand attitudes and attitude toward the advertisement
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The Impact of Perceived Corporate Social Resposibility on Consumer Behavior
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The Emergence of Corporate Social Responsibility in Chile : the importance of authenticity and social network
Beckman, T.
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The Effect of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corporate-Supported Non-profits
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Strategy and Society: The Link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
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Social responsibilities of the businessman
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Self-efficacy: Thought control of action
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Self-efficacy : Toward a unifying theory of behavioral change
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SNS광고와 퍼블리시티 간 효과 차이와 결합효과 연구 : 메시지 관여도의 매개역할을 중심으로
윤각
광고학연구 24 5 227-240
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Political information efficacy and younger voters
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Perceived usefulness, perceived case of use, and user accptance of information technology
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Marketing 3.0 : From Products to Customers to the Human Spirit
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Manual for the construction of self-efficacy scales
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Levels of Processing : A framework for memory research
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Information Processing Research in Advertising
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Foci and Bases of Employee Commitment : Implications for Job Performance
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Customer Engagement : Conceptual Domain, Fundamental Propositions, and Implications for Research
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Creating Shared Value: How to reinvent capitalism-unleash a wave of innovation and growth
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Consumers’ Emotional Response to Service Encounters : The Influence of the Service Provider
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Consumer-company identification : a framework for understanding consumers relationships with companies
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Consumer Perceptions of Interpersonal Equity and Satisfaction in Transactions: A Field Survey Approach
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Consumer Cocreation in New Product Development
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Congruence effects in sponsorship : The mediating role of sponsor credibility and consumer attribution of sponsor motive
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Co-Creation Experiences: The Next Practice in Value Creation
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Cause Marketing : A New Direction in the Marketing of Corporate Responsibility
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CSR활동의 내부 마케팅 효과 연구 : 기업명성과 임직원들의 직무만족을 중심으로
윤각
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CSR 활동의 진정성이 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구
이미영
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Building Corporate Associations : Consumer Attributions for Corporate Socially Responsible Programs
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Brand Experience: What is it? How is it measured? Does it affect loyalty?
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Audience involvement effects on the information processing of umbrella print advertisements
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Assessing the Role of Emotions as Mediators of Consumer Responses to Advertising
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Advertising’s Immediate and Delayed Influence on Brand Attitudes : Considerations Across Message-Involvement Levels
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A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
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기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구: 자기효능감과 관여도를 중심으로'
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