기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구: 자기효능감과 관여도를 중심으로

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' 기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구: 자기효능감과 관여도를 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국기업 CSR활동의 공유가치창출에 관한 실증연구
    김세중 로고스경영연구 10 4 1-28 [2012]
  • 진정성 갖춘 혁신, 고객과의 벽을 깬다
    여준상 동아비즈니스 리뷰 74 42-54 [2011]
  • 지속성장기업의조건 : CSR.
    조희재 - [2007]
  • 여성의 정치참여와 정치적 효능감
    윤선숙 [2012]
  • 소비자의 지각된 적합성 및 확장 브랜드 태도에 영향을 미치는 기업특성요인에 대한 연구
    이종호 대한경영학회지 17 1 35-53 [2004]
  • 사회공헌국민인식조사
  • 내부브랜딩:내부고객의 브랜드 동일시가 내부고객만족과cs활동에 미치는 영향
    이유재 마케팅연구 19 3 81-112 [2004]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 광고연구 60 2003 155-177 [2003]
  • 기업의 사회책임활동(CSR)이 기업명성에 미치는 영향
    배현미 2008 0 1-28 [2008]
  • 기업의 사회적 책임활동(CSR)이 기업-소비자 동일시와 기업에 대한 태도 및 재이용의도에 미치는 영향 - 대규모 커피 전문점 이용고객을 중심으로 -
    박민영 관광연구 26 5 239-260 [2011]
  • 기업의 사회적 책임활동 인식에 영향을 미치는 요인들에 관한 연구
    윤각 광고연구 75 163-186 [2007]
  • 기업의 사회적 책임 활동의 효과에 영향을 미치는 변인들에 관한 연구
    김정현 광고연구 87 87 339-363 [2010]
  • 기업의 사회공헌활동이 기업가치에 미치는 영향: 기부금지출을 중심으로
    최운열 경영학연구 38 2 407-432 [2009]
  • 기업의 공익활동 유형에 따른 소비자 인식의 차이가 제품 광고에 대한 인지적 반응에 미치는 영향-자선적 공익활동과 기능적 공익활동의 특성을 중심으로
    조형오 홍보학연구 10 1 5-39 [2006]
  • 기업에 공유가치를 입혀라 : 창조경제를 만든 해외기업의 CSV 사례
    임소현 - [2013]
  • 기업 호감도(CFI) 조사 2011
  • 공익연계 마케팅에 대한 고찰
    김자경 한국언론학보 45 5-40 [2001]
  • 공무원의 자기효능감이 업무성과에 미치는 영향
    김문성 한국공공관리학보 25 4 143-161 [2011]
  • Walk the line: Active moms define corporate social responsibility
    O`Connora, A. Public Relations Review 34 343-350 [2008]
  • Understanding the Bond of Identification : An Investigation of Its Correlates Among Art Museum Members
    Bhattacharya, C. B. Journal of Marketing 59 10 46-57 [1995]
  • Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior
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  • The voter decides. Evanston
  • The relationship between financial and social performance : Repainting a portrait
    Roman, R. M. Business and Society 38 1 109-125 [1999]
  • The practice of business : The current status of corporate social responsibility
    Eilbert, H. Business Horizons 16 4 5-14 [1973]
  • The effects of verbal and visual components of advertisements on brand attitudes and attitude toward the advertisement
    Mitchell, A. A. Journal of Consumer Research 13 12-24 [1981]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Resposibility on Consumer Behavior
    Becker-Olsen, K. L. Journal of Business Research 59 46-53 [2005]
  • The Emergence of Corporate Social Responsibility in Chile : the importance of authenticity and social network
    Beckman, T. Journal of Business Ethics 86 191-206 [2009]
  • The Effect of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corporate-Supported Non-profits
    Lichtenstein, D.R. Journal of Marketing 68 4 16-32 [2004]
  • The Company and the Product: Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, J. Journal of Marketing 61 1 68-84 [1997]
  • Strategy and Society: The Link between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
    Porter - [2006]
  • Social responsibilities of the businessman
    Bowen HR - [1953]
  • Self-efficacy: Thought control of action
    Jerusalem, M. 195-216 [1992]
  • Self-efficacy : Toward a unifying theory of behavioral change
    Bandura.A Psychological Review 84 2 191-215 [1977]
  • SNS광고와 퍼블리시티 간 효과 차이와 결합효과 연구 : 메시지 관여도의 매개역할을 중심으로
    윤각 광고학연구 24 5 227-240 [2013]
  • Political information efficacy and younger voters
    Kaid, L. L. - [2004]
  • Perceived usefulness, perceived case of use, and user accptance of information technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 3 319-340 [1989]
  • Marketing 3.0 : From Products to Customers to the Human Spirit
    Kotler, Philip - [2010]
  • Manual for the construction of self-efficacy scales
    Bandura, A. [1995]
  • Levels of Processing : A framework for memory research
    Craik, F. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior 11 671-684 [1972]
  • Information Processing Research in Advertising
    Burnkrant, R. E. 43-64 [1983]
  • Foci and Bases of Employee Commitment : Implications for Job Performance
    Becker, Thomas E. Academy of Management Journal 39 2 464-482 [1996]
  • Customer Engagement : Conceptual Domain, Fundamental Propositions, and Implications for Research
    Brodie R. J Journal of Service Research 14 252-271 [2011]
  • Creating Shared Value: How to reinvent capitalism-unleash a wave of innovation and growth
    Porter HBR 87 63-77 [2011]
  • Consumers’ Emotional Response to Service Encounters : The Influence of the Service Provider
    Price, L. L. International Journal of Service Industry Management 6 3 34-63 [1995]
  • Consumer-company identification : a framework for understanding consumers relationships with companies
    Bhattacharya, C. B. Journal of Marketing 67 2 76-88 [2003]
  • Consumer behavior
  • Consumer Perceptions of Interpersonal Equity and Satisfaction in Transactions: A Field Survey Approach
    Oliver, Richard L Journal of Marketing 53 2 21-35 [1989]
  • Consumer Cocreation in New Product Development
    Hoyer, W. D. Journal of Service Research 13 3 283-296 [2010]
  • Congruence effects in sponsorship : The mediating role of sponsor credibility and consumer attribution of sponsor motive
    Rifon, Nora J. Journal of Advertising 33 1 29-42 [2004]
  • Co-Creation Experiences: The Next Practice in Value Creation
    Prahalad, Coimbatore K. Journal of Interactive Marketing 18 3 5-14 [2004]
  • Cause Marketing : A New Direction in the Marketing of Corporate Responsibility
    Smith, S. M. Journal of Consumer Marketing 8 19-35 [1991]
  • CSR활동의 내부 마케팅 효과 연구 : 기업명성과 임직원들의 직무만족을 중심으로
    윤각 홍보학연구 15 3 41-76 [2011]
  • CSR 활동의 진정성이 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구
    이미영 한국언론학보 56 1 58-83 [2012]
  • Business and Society
    McGuire, J. W. - [1963]
  • Building Corporate Associations : Consumer Attributions for Corporate Socially Responsible Programs
    Ellen, P. Journal of the Academy of Marketing Science 34 2 147-157 [2006]
  • Brand Experience: What is it? How is it measured? Does it affect loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of Marketing 73 3 52-68 [2009]
  • Audience involvement effects on the information processing of umbrella print advertisements
    Leigh, J. H. Journal of Advertising 16 3 3-12 [1987]
  • Assessing the Role of Emotions as Mediators of Consumer Responses to Advertising
    Holbrook, M. B. Journal of Consumer Research 14 1 404-420 [1987]
  • Advertising’s Immediate and Delayed Influence on Brand Attitudes : Considerations Across Message-Involvement Levels
    Muehling, Darrel D. Journal of Advertising 17 4 23-34 [1988]
  • A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
    Carroll, A. B. Academy of Management Review 4 4 497-505 [1979]