CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로
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CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로' 의 참고문헌
조직상황요인 및 위기관리 인식요인이 위기관리 PR전락의 수용에 미치는 영향 연구
차희원
광고연구 63 241-272
[2004]
조직 위기상황에서의 사과광고 메시지 전략과 용서 : 개인정보유출 사건을 중심으로
문비치
한국언론학보 53 6 354-378
[2009]
위기 유형에 따른 사과문 선호도 연구
조수영
홍보학연구 13 2 99-132
[2009]
미디어의 CEO 이미지 재구성과 주식 평가 : AOL Timw Warner의 사례분석
정재민
한국언론정보학보 34 244-273
[2006]
리트윗은 누가 왜 하는가? : 리트윗 동기 요인과 리트윗 행위자의 인구사회학적 분석
박노일
미디어 경제와 문화 9 3 95-132
[2011]
기업브랜드를 위하여(22): CEO를광고모델로 활용하기
박재항
Marketing 12-17
[2009]
기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구 :삼성과 현대자동차 사회헌납 발표와 수용을 중심으로
이상경
홍보학연구 10 1 125-161
[2006]
기업 명성과 기업의 사회적 책임 활동의 동기와 적합성이 위기 시 기업 정당성 인식에 미치는 영향 - 삼성중공업 기름유출 사례를 중심으로
박수정
한국언론정보학보 45 1 496-532
[2009]
공중의 조직체 애착관계성이 위기인식에 미치는 영향
박노일
홍보학연구 11 2 5-33
[2007]
“Social Media 시대에 걸맞는 기업 브랜드 관리”
장승희
LG Business Insight 10 7 2-19
[2009]
You’re no one if you're not on Twitter!
When Silence Can Be Golden
We the media: Grassroots Journalism By the people
The social media bible: Tactics, tools & strategies for business success
The presentation of CEOs in the press, 1990-2000: Increasing salience, positive valence, and a focus on competency and personal dimensions of image
Park, D.
Journal of Public Relations Research 16 1 93-125
[2004]
The effects of public’s cognitive appraisal of emotions in crises on crisis coping and strategy assessment
Jin, Y.
Public relations review 35 3 310-313
[2009]
Social Media Reality Check
Reasoned action in crisis communication: An attribution theory-based approach to crisis management, In Responding to Crisis: A Rhetorical Approach to Crisis Communication
Organizational blogs and the human voice: Relational strategies and relational outcomes
Kelleher, T.
Journal of Computer-Mediated Communication 11 2 -
[2006]
On going crisis communication: Planning, managing, and responding
Making the CEO the chief of communications officer: Counseling senior management, In The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communication
Jumping Into the Social Networking Playground
Is the medium the message? Perceptions of and reactions to crisis communication via twitter, blogs and traditional media
Interpersonal Forgiving in Close Relationships:Ⅱ. Theoretical Elaboration and Measurement
McCullough, E.
Journal of Personality and Social Psychology 75 1588-1603
[1988]
Image Repair Disscourse and Crisis Communication
Benoit, L.
Public Relations Review 23 2 177-186
[1997]
Following you: Disciplines of listening in social media
Crawford, K.
Continuum: Journal of Media & Cultural Studies 23 4 525-535
[2009]
Exxon and the Valdez accident: A failure in crisis communication
Crisis Control in A YouTube World
Spaeth, M.
ENR: Engineering News-Record 262 10 75-75
[2009]
Conversational voice, communicated commitment, and public relations outcomes in interactive online communication
Chosing the Right Words: The Development of Guidelines for the Selection of the “Appropriate” Crisis-Response Strategies
Coombs, W. T.
Management Communication Quarterly 8 4 447-476
[1995]
CEO이미지의 요인구조 및 척도개발에 관한 연구-우리나라 기업의 PR, 광고, 그리고 마케팅실무자에 대한 실증적 연구를 중심으로
이경렬
커뮤니케이션학 연구 13 1 161-181
[2005]
CEO 이미지의 브랜드적 가치에 관한 연구 : CEO 이미지의 구성요소 및 기업가치에 미치는 영향을 중심으로
이경렬
홍보학연구 8 1 161-191
[2004]
CEO 이미지가 기업의 공중관계성에 대한 지각에 미치는 영향에 관한 연구
이경렬
미디어 경제와 문화 3 4 7-39
[2005]
CEO 이미지, 위기 책임성, 그리고 공중의 이미지 회복전략 수용 간 관련성
CEO 마케팅-CEO가 곧 Brand이고 기업이다
이승희
Marketing 22-27
[2006]
Are you sure you really want to tweet that, boss?
Apologies and public relations crises at Chrysler, Toshiba, and Volvo
Ambiguous argument as advocacy in organizational crisis communication
Accounts, excuses and apologies: A theory of image restoration
A CEO’s expectations of public relations, In Experts in Action: Inside Public Relations, 2nd
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CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로'
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