CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로

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' CEO 트위터 사과메시지의 위기관리 효과: 트위터사과여부, 사과주체, 감성적 소구를 중심으로' 의 참고문헌

  • 중소기업 최고경영자의 역량모델 개발
    박신윤 이찬 농업교육과 인적자원개발 43 1 87-106 [2011]
  • 조직상황요인 및 위기관리 인식요인이 위기관리 PR전락의 수용에 미치는 영향 연구
    차희원 광고연구 63 241-272 [2004]
  • 조직 위기상황에서의 사과광고 메시지 전략과 용서 : 개인정보유출 사건을 중심으로
    문비치 한국언론학보 53 6 354-378 [2009]
  • 위기 유형에 따른 사과문 선호도 연구
    조수영 홍보학연구 13 2 99-132 [2009]
  • 소셜미디어 시대의 위기관리
    정용민 - [2011]
  • 미디어의 CEO 이미지 재구성과 주식 평가 : AOL Timw Warner의 사례분석
    정재민 한국언론정보학보 34 244-273 [2006]
  • 리트윗은 누가 왜 하는가? : 리트윗 동기 요인과 리트윗 행위자의 인구사회학적 분석
    박노일 미디어 경제와 문화 9 3 95-132 [2011]
  • 기업브랜드를 위하여(22): CEO를광고모델로 활용하기
    박재항 Marketing 12-17 [2009]
  • 기업 위기 대응 수단으로 선택한 사과가 공중에 수용되는 과정에서 CEO 이미지의 역할에 관한 연구 :삼성과 현대자동차 사회헌납 발표와 수용을 중심으로
    이상경 홍보학연구 10 1 125-161 [2006]
  • 기업 명성과 기업의 사회적 책임 활동의 동기와 적합성이 위기 시 기업 정당성 인식에 미치는 영향 - 삼성중공업 기름유출 사례를 중심으로
    박수정 한국언론정보학보 45 1 496-532 [2009]
  • 공중의 조직체 애착관계성이 위기인식에 미치는 영향
    박노일 홍보학연구 11 2 5-33 [2007]
  • “Social Media 시대에 걸맞는 기업 브랜드 관리”
    장승희 LG Business Insight 10 7 2-19 [2009]
  • e-business 신용어.com
    김경묵 - [2000]
  • You’re no one if you're not on Twitter!
    Femando, A. Communication World 10-12 [2009]
  • When Silence Can Be Golden
    Palmer, B. MediaWeek 19 37 17-17 [2009]
  • We the media: Grassroots Journalism By the people
    Gillmore, D. - [2004]
  • The social media bible: Tactics, tools & strategies for business success
    Safko, L. - [2009]
  • The presentation of CEOs in the press, 1990-2000: Increasing salience, positive valence, and a focus on competency and personal dimensions of image
    Park, D. Journal of Public Relations Research 16 1 93-125 [2004]
  • The effects of public’s cognitive appraisal of emotions in crises on crisis coping and strategy assessment
    Jin, Y. Public relations review 35 3 310-313 [2009]
  • Social Media Reality Check
    Gunning, P. Adweek 50 23 18-18 [2010]
  • Reasoned action in crisis communication: An attribution theory-based approach to crisis management, In Responding to Crisis: A Rhetorical Approach to Crisis Communication
    Coombs, T. 95-115 [2004]
  • Organizational blogs and the human voice: Relational strategies and relational outcomes
    Kelleher, T. Journal of Computer-Mediated Communication 11 2 - [2006]
  • On going crisis communication: Planning, managing, and responding
    Coombs, W. T. - [1999]
  • Making the CEO the chief of communications officer: Counseling senior management, In The Handbook of Strategic Public Relations and Integrated Communication
    Graham, J. - [1997]
  • Jumping Into the Social Networking Playground
    Murphy, S. CHAIN STORE AGE 18-20 [2009]
  • Is the medium the message? Perceptions of and reactions to crisis communication via twitter, blogs and traditional media
    Schultz, F. Public Relations Review 37 1 20-27 [2011]
  • Interpersonal Forgiving in Close Relationships:Ⅱ. Theoretical Elaboration and Measurement
    McCullough, E. Journal of Personality and Social Psychology 75 1588-1603 [1988]
  • Image Repair Disscourse and Crisis Communication
    Benoit, L. Public Relations Review 23 2 177-186 [1997]
  • Following you: Disciplines of listening in social media
    Crawford, K. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies 23 4 525-535 [2009]
  • Exxon and the Valdez accident: A failure in crisis communication
    Williams, D. E. Communication Studies 43 Spring 56-64 [1992]
  • Crisis Control in A YouTube World
    Spaeth, M. ENR: Engineering News-Record 262 10 75-75 [2009]
  • Conversational voice, communicated commitment, and public relations outcomes in interactive online communication
    Kelleher, T. Journal of Communication 59 172-188 [2009]
  • Chosing the Right Words: The Development of Guidelines for the Selection of the “Appropriate” Crisis-Response Strategies
    Coombs, W. T. Management Communication Quarterly 8 4 447-476 [1995]
  • Change
    Solis, B. Entrepreneur 29-367 [2010]
  • CEO이미지의 요인구조 및 척도개발에 관한 연구-우리나라 기업의 PR, 광고, 그리고 마케팅실무자에 대한 실증적 연구를 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 13 1 161-181 [2005]
  • CEO 이미지의 브랜드적 가치에 관한 연구 : CEO 이미지의 구성요소 및 기업가치에 미치는 영향을 중심으로
    이경렬 홍보학연구 8 1 161-191 [2004]
  • CEO 이미지가 기업의 공중관계성에 대한 지각에 미치는 영향에 관한 연구
    이경렬 미디어 경제와 문화 3 4 7-39 [2005]
  • CEO 이미지, 위기 책임성, 그리고 공중의 이미지 회복전략 수용 간 관련성
    김영욱 광고연구 77 37-58 [2007]
  • CEO 마케팅-CEO가 곧 Brand이고 기업이다
    이승희 Marketing 22-27 [2006]
  • Are you sure you really want to tweet that, boss?
    Castaldo, J. Canadian Business 83 19 79-79 [2010]
  • Apologies and public relations crises at Chrysler, Toshiba, and Volvo
    Hearit, K. M. Public Relations Review 20 2 113-125 [1994]
  • Ambiguous argument as advocacy in organizational crisis communication
    Sellnow, T. L. Argumentation and Advocacy 31 3 138-150 [1995]
  • Accounts, excuses and apologies: A theory of image restoration
    Benoit, L. - [1995]
  • A CEO’s expectations of public relations, In Experts in Action: Inside Public Relations, 2nd
    Arnold, J. 331-348 [1989]