페이스북을 활용한 기업의 사회공헌활동의 커뮤니케이션 효과 연구: 사회공헌활동의 적합성과 유형을 중심으로
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페이스북을 활용한 기업의 사회공헌활동의 커뮤니케이션 효과 연구: 사회공헌활동의 적합성과 유형을 중심으로' 의 참고문헌
페이스북 이용자의 심리적 요인과 브랜드 컨셉에 따른 팬페이지 공유행동에 대한 연구
트위터 이용특성이 영화에 대한 태도, 구전의도, 관람의도에 미치는 영향
박사
온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
박찬
소비자학연구 17 1 73-93
[2006]
온라인 환경에서의 정보특성이 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 제품지식의 조절효과를 중심으로
이은영
광고학연구 16 2 145-171
[2005]
브랜드 개성과 자아이미지의 일치성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구
박주영
아시아마케팅저널 3 2 92-114
[2001]
부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌) 활동의 매개 역할을 중심으로
윤각
홍보학연구 9 2 196-220
[2005]
마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
이은선
광고학연구 23 2 31-55
[2012]
기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
한은경
광고연구 60 2003 155-177
[2003]
기업의 사회적 책임활동에 대한 소비자의 귀인, 지각 그리고 반응
박소윤
경영학연구 41 2 173-200
[2012]
기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구: 자기효능감과 관여도를 중심으로
윤각
광고학연구 25 2 53-72
[2014]
기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
윤각
광고연구 61 2003 47-72
[2003]
기업의 사회공헌활동 유형과 관여수준이 공중의 평가에 미치는 영향 연구
이철한
사회과학연구 18 1 247-270
[2011]
기업공익활동에 대한 일관성 및 차별귀인이 기업에 대한 태도에 미치는 영향
김재휘
한국심리학회지: 소비자·광고 6 2 27-44
[2005]
공익연계 광고에서 브랜드-공익의 관련성과: 소비자 참여방법이 광고효과에 미치는 영향
박은아
한국방송학보 19 1 286-325
[2005]
“커뮤니티 특성과 사이트 특성이 온라인 구전의 수용과 확산에 미치는 영향에 관한 연구,”
Word of Mouth Communication withing Online Communities : Conceptualizing The Online Social Network
Brown, Jo
Journal of Interactive Marketing 21 3 2-20
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When Is Honesty the Best Policy? The Effect of Stated Company Intent on Consume Skepticism
The power of feelings in understanding advertising effects
The Interactive Effect of Message Framing, Presentation Order, and Source Credibility on Recruitment Practices
Buda, R.
International Journal of Management 20 2 156-163
[2003]
The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility On Consumer Behavior
The Cultural Relativity of Organizational Practices and Theories
Hofstede, G.
Journal of International Business Studies 75 3 75-89
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The Company and the Produce: Corporate Association and Consumer Product Responses
Brown, J.
Journal of Marketing 61 1 68-84
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Should a Company Have Message Boards on Its Web Site?
Self-consciousness, self-attention, and social interaction
Fenigstein, A.
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Self-Benefit versus Other-Benefit Marketing Appeals : Their Effectiveness in Generating Charitable Support
Photograph Use on Social Network Sites among South Korean College Students: The Role of Public and Private Self-consciousness
Shim, Minsun
Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 11 4 489-493
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Online Social Networks: Why Do We Use Facebook?
Narcissism on Face book : Self-promotional and Anti-social Behavior
It Is All About Being Popular : The Effects of Need for Popularity on Social Network Site. Cyberpsychology
Utz, Sonja
Behavior and Social Networking 15 2 91-98
[2012]
Facebook Me : Collective Self-esteem, Need to Belong, and Internet Self-efficacy as Predictors of the I generation's Attitudes toward Social Networking Sites
Customer Engagement : Conceptual Domain, Fundamental Propositions, and Implications for Research
Brodie R. J
Journal of Service Research 14 252-271
[2011]
박사
Corporate Sponsorships of Philanthropic Activities : When Do They Impact Perception of Sponsor Brand?
Menon, S.
Journal of Consumer Psychology 13 3 316-327
[2003]
Corporate Associations and Consumer Product Responses : The Moderating Role of Corporate Brand Dominance
Consumer perception of corporate donations
Dean DH
Journal of Advertising 32 91-102
[2004]
Congruence Effect in Sponsorship: The Mediating Role of Sponsor Credibility and Consumer Attributions of Sponsor Motive
Company Advertising with a Social Dimension : the Role of Noneconomic Criteria
Authenticity and Positivity Strivings in Marriage and Courtship
Swann, William
Journal of Personality and Social Psychology 66 5 857-869
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Attitudinal balance and cause-related marketing : An empirical application of balance theory
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Affective responses mediating acceptance ofadvertising
Batra Rajeev
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Advances in Consumer Research
'
페이스북을 활용한 기업의 사회공헌활동의 커뮤니케이션 효과 연구: 사회공헌활동의 적합성과 유형을 중심으로'
의 유사주제(
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