페이스북을 활용한 기업의 사회공헌활동의 커뮤니케이션 효과 연구: 사회공헌활동의 적합성과 유형을 중심으로

논문상세정보

' 페이스북을 활용한 기업의 사회공헌활동의 커뮤니케이션 효과 연구: 사회공헌활동의 적합성과 유형을 중심으로' 의 참고문헌

  • 페이스북 이용자의 심리적 요인과 브랜드 컨셉에 따른 팬페이지 공유행동에 대한 연구
    장은영 [2013]
  • 트위터 이용특성이 영화에 대한 태도, 구전의도, 관람의도에 미치는 영향
    寧博 [2012]
  • 박사
  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 소비자학연구 17 1 73-93 [2006]
  • 온라인 환경에서의 정보특성이 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 제품지식의 조절효과를 중심으로
    이은영 광고학연구 16 2 145-171 [2005]
  • 브랜드 개성과 자아이미지의 일치성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    박주영 아시아마케팅저널 3 2 92-114 [2001]
  • 부정적 언론 보도로 인한 위기 상황이 해당 기업과 브랜드의 명성에 미치는 영향: CSR(기업의 사회 공헌) 활동의 매개 역할을 중심으로
    윤각 홍보학연구 9 2 196-220 [2005]
  • 마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
    이은선 광고학연구 23 2 31-55 [2012]
  • 기업의 사회책임활동이 구매 의도에미치는영향에 관한 연구
    한은경 광고연구 60 2003 155-177 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동에 대한 소비자의 귀인, 지각 그리고 반응
    박소윤 경영학연구 41 2 173-200 [2012]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)과 공유가치창출(CSV)의 효과에 관한 연구: 자기효능감과 관여도를 중심으로
    윤각 광고학연구 25 2 53-72 [2014]
  • 기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
    윤각 광고연구 61 2003 47-72 [2003]
  • 기업의 사회공헌활동 유형과 관여수준이 공중의 평가에 미치는 영향 연구
    이철한 사회과학연구 18 1 247-270 [2011]
  • 기업공익활동에 대한 일관성 및 차별귀인이 기업에 대한 태도에 미치는 영향
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 6 2 27-44 [2005]
  • 기업 사회공헌의 본질: SPRIT
  • 공익연계 광고에서 브랜드-공익의 관련성과: 소비자 참여방법이 광고효과에 미치는 영향
    박은아 한국방송학보 19 1 286-325 [2005]
  • “커뮤니티 특성과 사이트 특성이 온라인 구전의 수용과 확산에 미치는 영향에 관한 연구,”
    이은영 - [2004]
  • Word of Mouth Communication withing Online Communities : Conceptualizing The Online Social Network
    Brown, Jo Journal of Interactive Marketing 21 3 2-20 [2007]
  • When Is Honesty the Best Policy? The Effect of Stated Company Intent on Consume Skepticism
    Forehand, Mark R. Journal of Consumer Psychology 13 3 349-356 [2003]
  • The power of feelings in understanding advertising effects
    Edell Julie A Journal of Consumer Research 14 12 421-433 [1987]
  • The Interactive Effect of Message Framing, Presentation Order, and Source Credibility on Recruitment Practices
    Buda, R. International Journal of Management 20 2 156-163 [2003]
  • The Impact of Perceived Corporate Social Responsibility On Consumer Behavior
    Becker-Olsen, Karen L. Journal of Business Research 59 1 46-53 [2006]
  • The Cultural Relativity of Organizational Practices and Theories
    Hofstede, G. Journal of International Business Studies 75 3 75-89 [1983]
  • The Company and the Produce: Corporate Association and Consumer Product Responses
    Brown, J. Journal of Marketing 61 1 68-84 [1997]
  • Should a Company Have Message Boards on Its Web Site?
    Chiou, Jyh-Shen Journal of Interactive Marketing 17 3 50-61 [2003]
  • Self-consciousness, self-attention, and social interaction
    Fenigstein, A. Journal of Personality and Social Psychology 37 1 75-86 [1979]
  • Self-Benefit versus Other-Benefit Marketing Appeals : Their Effectiveness in Generating Charitable Support
    White, Katherine Journal of Marketing 73 4 109-124 [2009]
  • Photograph Use on Social Network Sites among South Korean College Students: The Role of Public and Private Self-consciousness
    Shim, Minsun Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 11 4 489-493 [2008]
  • Online Social Networks: Why Do We Use Facebook?
    Cheung, C. M. K. Computers in Human Behavior 27 4 1337-1343 [2011]
  • Narcissism on Face book : Self-promotional and Anti-social Behavior
    Carpenter, Christopher J. Personality and Individual Differences 52 482-486 [2012]
  • It Is All About Being Popular : The Effects of Need for Popularity on Social Network Site. Cyberpsychology
    Utz, Sonja Behavior and Social Networking 15 2 91-98 [2012]
  • Facebook Me : Collective Self-esteem, Need to Belong, and Internet Self-efficacy as Predictors of the I generation's Attitudes toward Social Networking Sites
    Gangadharbatla, Harsha. Journal of Interactive Advertising 8 2 5-15 [2008]
  • Customer Engagement : Conceptual Domain, Fundamental Propositions, and Implications for Research
    Brodie R. J Journal of Service Research 14 252-271 [2011]
  • 박사
  • Corporate Sponsorships of Philanthropic Activities : When Do They Impact Perception of Sponsor Brand?
    Menon, S. Journal of Consumer Psychology 13 3 316-327 [2003]
  • Corporate Associations and Consumer Product Responses : The Moderating Role of Corporate Brand Dominance
    Berens, G. Journal of Marketing 69 35-48 [2005]
  • Consumer perception of corporate donations
    Dean DH Journal of Advertising 32 91-102 [2004]
  • Congruence Effect in Sponsorship: The Mediating Role of Sponsor Credibility and Consumer Attributions of Sponsor Motive
    Rifon, N. J. Journal of Advertising 33 Spring 29-42 [2004]
  • Company Advertising with a Social Dimension : the Role of Noneconomic Criteria
    Drumwright, M. E. Journal of Marketing 60 10 71-87 [1996]
  • Authenticity and Positivity Strivings in Marriage and Courtship
    Swann, William Journal of Personality and Social Psychology 66 5 857-869 [1994]
  • Attitudinal balance and cause-related marketing : An empirical application of balance theory
    Basil, D. Z. Journal of Consumer Psychology 16 391-403 [2006]
  • Affective responses mediating acceptance ofadvertising
    Batra Rajeev Journal of Consumer Research 13 9 234-249 [1986]
  • Advances in Consumer Research