-
-
저자
강현석
-
제어번호
104400772
-
학술지명
역사교육논집
-
권호사항
Vol.
46
No.
-
[
2011
]
-
발행처
역사교육학회
-
발행처 URL
http://www.hisedu.co.kr/
-
자료유형
학술저널
-
수록면
3-59
-
언어
Korean
-
출판년도
2011
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
서울대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
교과교육에서 내러티브의 의미와 가치' 의 참고문헌
-
-
-
-
지식구조론의 재구성을 통한 교육과정 설계 원리의 구성
강현석
교육과정연구 22 2 55-85
[2004]
-
-
-
-
의미 생성 활동으로서의 스토리텔링의 교육적 함의
김재춘
초등교육연구 22 1 61-82
[2009]
-
-
-
영재교육에서 내러티브 사고양식의 가치 탐색
강현석
영재와 영재교육 6 1 95-126
[2007]
-
-
-
-
-
문화주의적 교육과정이론: Bruner의 내러티브 탐구 in 교육과학과 교과교육의 실제
-
-
-
내러티브의 특성과 역사 학습에서의 활용
양호환
사회과학교육 2 21-35
[1998]
-
-
내러티브를 활용한 국사 교과서 서술모형
안정애
역사학연구 21 115-148
[2003]
-
박사
-
-
내러티브란 무엇인가?: 이야기 만들기, 의미구성, 커뮤니케이션의 해석학적 순환
박민정
아시아교육연구 7 4 27-47
[2006]
-
-
내러티브(narrative)의 도덕 교육적 함의, BK21 두뇌한국21 인문사회분야 연 구모노그라프
-
내러티브 활용을 통한 교과교육론 구성 방향의 탐색
강현석
한국교원교육연구 22 3 215-242
[2005]
-
내러티브 탐구: 교육에서의 질적 연구의 경험과 사례
-
내러티브 양식의 역사서술체제 개발
이영효
사회과교육 42 4 93-121
[2003]
-
내러티브 사고의 과학교육적 함의
김만희
한국과학교육학회지 22 5 851-861
[2002]
-
-
-
-
-
교육연구에서 내러티브 탐구의 개념, 절차, 그리고 딜레마
염지숙
교육인류학연구 6 1 119-140
[2003]
-
-
-
Why Narrative? Which Narrative? Our Struggle with time and place in teacher education
-
What is narrative: Ricoeur, Bakhtin, and Process approach. Concrescence. The Australasian
Rankin, J.
Journal of Process Thought 3 1-12
[2002]
-
What is a Text? in A Ricoeur reader: Reflection and imagination
-
-
Thinking Through Cultures : Expeditions in Cultural Psychology in 문화와 사고
-
The reflective turn: Case studies in and on educational practice
-
-
The meaning makers: The Children learning language and using language to learn
-
The Value of Narrativity in the Representation of Reality in On Narrative
-
The Narrative Nature of Pedagogical Content Knowledge in Narrative In Teaching, Learning, and Research
-
-
Teaching as story telling
-
Stories, scripts, and scenes: Aspects of schema theory
-
Stories of experience and narrative inquiry
-
Rationalism in Politics and Other Essays
-
On Knowing: Essays for the Left hand
-
New Directions For Studying Historical Understanding
Levstik, L. S
Theory and Research in Social Education 24 4 -
[1992]
-
Narrative form as a cognitive instrument in The writing of history
-
Narrative and learning to teach: implication for teacher-education curriculum
Doyle, W
Journal of Curriculum Studies 35 2 129-137
[2003]
-
Narrative and Paradigmatic Models of Thought, In Learning and Teaching the Ways of Knowing
-
Narrative Thinking as a Heuristic Process in Narrative Psychology: The Storied Nature of Human Conduct
-
-
Narrative Logic: A Semantic Analysis of the Historian's Language
-
Narrative Knowing and Human Science
-
Narrative In Teaching, Learning, and Research
-
-
-
Introduction to the structural analysis of narratives in Music, Image, Text
-
Integrating learning through story: the narrative curriculum
-
-
Conceptualizing narrative authority: Implications for teacher education
-
Bruner의 내러티브 논의에 기초한 교육문화학의 장르에 관한 학제적 연구
-
-
An integrated language perspective in the elementary school: Theory into action(2nd ed.)
-
An Anatomy of Narrative Curricular
-
After virtue; A study in moral theory
-
Actual Minds, Possible Worlds
-
-
-
"Story" and experience In Religion as story
'
교과교육에서 내러티브의 의미와 가치'
의 유사주제(
) 논문