기업문화의 유형이 기업명성에 미치는 영향 : 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과
'
기업문화의 유형이 기업명성에 미치는 영향 : 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과' 의 참고문헌
-
-
-
초등학교의 조직문화형태, 학습조직수준, 그리고 조직 효과 성 간의 관계
-
청소년의 인터넷 이용에 미치는 부모의 동기부여 언어 사용의 영향과 목표지향성의 매개 역할
오상화
한국언론학보 53 2 117-139
[2009]
-
조직문화유형과 지식경영: 신유근, Quinn모형 및 통합모형의 검증
-
조직문화와 조직성과의 변화에 관한 종단적 연구
김영조
인사조직연구 8 2 111-134
[2000]
-
조직문화 지각이 조직몰입 및 이직 의도에 미치는 영향에 있어서 조직 동일시의 매개효과
서인덕
인적자원관리연구 14 2 77-97
[2007]
-
조직문화 인식 유형이 조직몰입 유형에 미치는 영향에 관한 연구
한주희
인사조직연구 5 2 95-134
[1997]
-
조직문화 인식 유형과 주권적 경영성과 및 조직몰입의 유형
한주희
인사관리연구 20 1 173-200
[1996]
-
-
조직구성원의 윤리풍토에 대한 지각과 조직효율성간의 관계에 관한 실증적 연구
이학종
기업윤리학보 2 107-129
[2000]
-
윤리적 의사결정의 영향요인에 관한 고찰
김두경
제주대학교 경영논집 14 229-249
[2000]
-
윤리적 기업문화 형성
최금자
산업경영연구 11 21-45
[2003]
-
윤리적 가치관이 기업의 사회적 책임과 윤리의 인지된 역할에 미치는 영향
김구배
산업경제연구 19 1 333-352
[2006]
-
기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
김해룡
마케팅연구 20 2 67-87
[2005]
-
-
기업의 문화가치관과 성과의 관계 - 윤리행동의 매개역할을 중심으로 -
김창호
인적자원관리연구 12 2 91-112
[2005]
-
기업윤리의 수준요인, 영향요인, 기업성과 간의 관련성 연구
윤대혁
인적자원관리연구 9 95-123
[2004]
-
기업윤리와 조직시민행동과 조직유효성의 관계
송석훈
경영연구 22 1 119-148
[2007]
-
기업윤리가치가 종업원의 윤리적 행동에 미치는 영향
유광우
지역발전연구 7 2 207-221
[2007]
-
기업아이덴티티, 동일시, 기업평판의 관계에 관한 연구: 국내백화점 기업을 중심으로
-
-
-
-
-
ulture’s consequences: Comparing values, behaviors, institutions, and organizations across nations
-
he company and the product: Corporate associations and consumer product responses
-
Why people cooperate with organizations: An identity- based perspective
Tyler, T. R.
Research in Organizational Behavior 21 171-180
[1999]
-
Understanding Your Organization's Character
Harrison,R
Harvard Business Review 1972 119-128
[1972]
-
To be or not to be: Central questions in organizational identification, in: Identity in organizations: Building theory through conversation
-
The transformation of organizational culture: A competing values perspective, organizational culture
-
The reputational landscape
-
The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological research :Conceptual, Strategic, and Statistical Consideration
Baron, R.M.
Journal of Personality and Social Psychology 51 6 1173-1182
[1986]
-
The Dynamics of Organizational Culture
-
Structure and development of social schemata: Evidence from positive and competitive advantage
Fiske, S.
Journal of Management 17 191-211
[1985]
-
Social responsibilities of the businessman
-
Social identity theory and the organization
-
SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediationa models
Preacher, K. J.
Behavior Reacher Methods, Instruments, and Computers 36 4 717-731
[2004]
-
Reputation: Realizing nalue from the corporate image
-
Relations between organizational culture, identity and image
Hatch, M. J.
European Journal of Marketing 31 356-365
[1997]
-
ROIT: Rotterdam organizational identification test, working paper, first corporate identity conference, department of marketing
-
Organizational images and member identification
-
Nurturing corporate images: Total communication or ego trip?
-
Measuring corporate reputation
Lewis, S.
Corporate Communication: An International Journal 8 1 31-35
[2001]
-
Managing the multiple identities of the corporation
-
Is the ethics of business changing?, Ethics for executives
-
Industry Structure, Competitive Strategy, and Firm-Specific Intangibles as Determinants of Business Unit Performance: Towards an Integrative Model
-
Incorporating business unit managers’ perspectives in corporate branding strategy decision making
-
-
Identity, identification, and relationship through social alliances
Berger, I. E.
Journal of the Academy of Marketing Science 34 2 128-137
[2006]
-
Identity orientation and intergroup relations in organizations, in: Social identity processes in organizational contexts
-
Identification and post-war world
Tolman, E. C
Journal of Abnormal and Social Psychology 38 141-148
[1943]
-
Fanning the flame: Corporate reputations as social constructions of performance, in: Constructing markets and industries
-
Fame and fortune: How the world’s top companies develop winning reputation
-
Ethical decision making in organization: A person-situation interaction model
-
Essentials of corporate communication
-
Diagnosis and changing organizational culture
-
Defining the corporate identity construct
-
Creating corporate reputations: Identity, image, and performance
-
Corporate reputation: seeking a definition
Gotsi, M.
Corporate Communication: An International Journal 6 1 24-30
[2001]
-
Corporate culture: The rites and rituals of corporate life, reading
-
Corporate Social Performance Revisited
Wood, D
Academy of Management Review 16 4 691-718
[1991]
-
Corporate Reputation: concept and measurement
Caruana, A
Journal of Product and Brand Management 6 2 109-118
[1997]
-
Consumers’ Evaluation of Socially Responsible Activities in Retailing
-
Asymptotic confidence intervals for indirect effects in structural equations models, In Sociological methodology
-
An honest profit: What business say about ethics in business
-
An Integrative Theory of Intergroup Conflict, In The social psychology of intergroup relations
-
Administrative behavior: A study of decision-making processes in administrative organizations
-
A social actor conception of organizational identity and its implications for the study of organizational reputation
-
A Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
'
기업문화의 유형이 기업명성에 미치는 영향 : 기업의 사회적 책임 및 동일시의 매개효과'
의 유사주제(
) 논문