항공사 구성원의 소진, 직무만족, 이직의도 간 구조적 관계 분석–승무직과 지상직을 중심으로

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' 항공사 구성원의 소진, 직무만족, 이직의도 간 구조적 관계 분석–승무직과 지상직을 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔조직의 서비스지향성이 호텔종업원의 직무만족과 이직의도에 미치는 영향
    장태선 관광·레저연구 19 2 151-165 [2007]
  • 호텔조직의 서비스지향성과 집단응집력 및 직무성과와의 관계에 관한 연구
    이성호 마케팅관리연구 12 2 105-124 [2007]
  • 항공사 지상직 근무자들이 지각하는 역할관련 스트레스가 직무결과에 미치는 영향
    서철현 관광연구 24 1 75-98 [2009]
  • 항공사 종사원의 직무특성 및 구성원 간 관계가 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향 -외항사 지상직 근무원과 객실 승무원의 차이-
    박재관 한국항공경영학회지 7 4 55-72 [2009]
  • 패밀리레스토랑의 서비스지향성이 직무성과와 만족 및 이직의도에 미치는 영향
    김천서 관광·레저연구 18 1 67-83 [2006]
  • 카지노 종사원 소진이 조직적 참여, 직무만족, 직무불만족, 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구ABSTRACT
    구효진 ․고재윤 호텔관광연구 9 4 144-159 [2007]
  • 직무요구와 직무소진(Job Burnout) 그리고 조직공정성 요인간의 관계에 관한 연구
    박상언 경영학연구 35 2 367-388 [2006]
  • 직무소진이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구 - 조절변수의 영향에 관한 가설검증을 중심으로
    고종식 산업경제연구 23 1 523-545 [2010]
  • 직무소진의 영향요인에 관한 연구- 금융권 종사자를 대상으로 -
    이인석 대한경영학회지 20 6 2879-2900 [2007]
  • 일반직 종사자를 위한 직무 소직 척도(MBI-GS)에 대한 타당화 연구
    신강현 한국심리학회지: 산업 및 조직 16 3 1-17 [2003]
  • 인구통계학적 특성에 따른 카지노 종사원의 소진에 관한 연구
    구효진 관광·레저연구 21 3 291-313 [2009]
  • 외식산업 종사원의 기업윤리 인식 실천 정도가 개인 조 직적 합성, 직무 만족도, 이직 의도 및 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구
    정효선 [2007]
  • 외식 종사원의 외향성과 신경증이 정서적 소진과 직무만족도에 미치는 영향
    이선령 호텔경영학연구 17 4 141-155 [2008]
  • 여행사 종사원의 역할 스트레스, 소진, 그리고 직무태도와의 관련성
    김판영 관광연구저널 22 4 63-78 [2008]
  • 아동복지 종사자들의 직무 스트레스 요인, 소진 및 이직의도의 관계
    강현아 한국사회복지학 60 3 107-127 [2008]
  • 상업 스포츠센터 종사자의 직무스트레스와 직무소진, 조직몰입 및 이직의도의 관계
    소영호 체육과학연구 20 2 372-386 [2009]
  • 내국인 출입 카지노와 외국인 전용 카지노 종사원의 소진에 관한 비교연구
    구효진 호텔관광연구 10 3 246-261 [2008]
  • 관광호텔 조리직 종사원의 이직의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    이은용 관광·레저연구 15 2 237-252 [2003]
  • 관광서비스 종사원의 소진 현상과 대처 전략
    김판영 한국콘텐츠학회 논문지 8 1 103-115 [2008]
  • 골프경기 보조원의 감성지능과 직무스트레스·직무만족·고객지향성·이직의도와의 관계에 관한 연구
    김유경 관광·레저연구 20 2 149-167 [2008]
  • 박사
  • Why do middle managers in hotels burn out
    Buick, I International Journal of Contemporary Hospitality Management 13 6 304-309 [2001]
  • When person-organization (mis)fit and (dis)satisfaction lead to turnover: The moderating role of perceived job mobility
    Wheeler, A. R. Journal of Managerial Psychology 22 2 203-219 [2007]
  • The viability of alternative call center production models
    Batt, R Human Resource Management Journal 12 4 14-34 [2002]
  • The process of burnout in white-collar and blue-collar jobs: Eight-year prospective study of exhaustion
    Toppinen-Tanner, S. Journal of Organizational Behavior 23 5 555-570 [2002]
  • The impact of role stress fit and self-esteem on the job attitudes of IT professionals
    LeRouge, C. Information & Management 43 8 928-938 [2006]
  • The impact of development experience, empowerment, and organizational support on catering service staff performance
    Chow, I. H. International Journal of Hospitality Management 25 3 478-495 [2006]
  • The Measurement of Experienced Burnout
    Maslach, C. Journal of Occupational Behavior 2 99-113 [1981]
  • Stressful work, psychological job strain, and turnover: A 2-year prospective cohort study of truck drivers
    De Croon Journal of Applied Psychology 89 3 442-454 [2004]
  • Stress, satisfaction and burnout among Dutch medical specialists
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  • Stress and burnout : The significant difference
    Pines, A. M. Personality and Individual Differences 39 3 625-635 [2005]
  • Sample size effects on chisquare and other statistics used in evaluating causal models
    Bearden, W. O. Journal of Marketing Research 19 4 425-430 [1982]
  • Multivariate relationship and discriminant validity between job satisfaction and burnout
    Tsigilis, N. Journal of Managerial Psychology 19 7 666-675 [2004]
  • Multivariate Data Analysis. 6th(Ed.)
  • Managing human resources for service excellence and cost effectiveness at Singapore Airlines
    Wirz, J. Managing Service Quarterly 18 1 4-19 [2008]
  • Job satisfaction, organizational commitment and flight attendants' turnover intentions : A note
    Chen, C. F. Journal of Air Transport Management 12 5 274-276 [2006]
  • Job demands and job resources and their relationship with burnout and engagement: A multi-sample study
    Schaufeli, W. B Journal of Organizational Behavior 25 3 293-315 [2004]
  • Job burnout among airline employees in Japan: a study if buffering effect of absence and supervisory support
    Tourigny, L. International Journal of Cross Cultural Management 5 1 67-85 [2005]
  • Job Burnout, Engagement and Turnover Intention of Dietitians and Chefs at a Contract Foodservice Management Company
    이경은 Journal of Community Nutrition 7 2 100-106 [2005]
  • Job Burnout
    Maslach, C. Annual Review of Psychology 52 1 397-422 [2001]
  • Hotel job burnout: The role of personality characteristics
    Kim, H. J. International Journal of Hospitality Management 26 2 421-434 [2007]
  • Hardiness and Its Role in the Stress-burnout Relationship among Prospective Chinese Teachers in Hong Kong
    Chan, D. W. Teaching and Teacher Education 19 4 381-395 [2003]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 1 39-50 [1981]
  • Ethical pressure, Organizational-professional conflict and related work outcomes among management accountants
    Shafer, W. E. Journal of Business Ethics 38 3 263-275 [2002]
  • Employee development, commitment and intentions to turnover: a test of 'employability' policies in action
    Benson,G.S Human Resource Management Journal 16 2 173-192 [2006]
  • Emotional Labor and Burnout : Comparing Two Perspectives of"People Work"
    Brotheridge, C. M. Journal of Vocational Behavior 60 1 17-39 [2002]
  • Effects of performance appraisal politics on job satisfaction and turnover intention
    Poon JML. Personnel Review 33 3 322-334 [2004]
  • Discursive practices, genealogies, and emotional rules: A post structuralist view on emotion and identity in teaching
    Zembylas,M Teaching and Teacher Education 21 8 935-948 [2005]
  • Desegregating HRM: A review and synthesis of micro and macro human resource management research
    Wright, P. W Journal of Management 28 3 247-276 [2002]
  • Burnout: The cost of caring
    Maslach,C - [2003]
  • Burnout in syndrome
    Friedman,I.A Journal of Social Issues 30 1 159-165 [2000]
  • Burnout and job satisfaction among student support services personnel
    Brewer, E. W. Human Resource Development Quarterly 13 2 169-186 [2002]
  • Antecedents to retention and turnover among child welfare, social work, and other human service employees: What can we learn from past research?. A review and meta-analysis
    Barak, M. Social Service Review 75 4 625-661 [2001]
  • Antecedents of repatriates' job satisfaction and its influence on turnover intentions: evidence from Spanish repatriated managers
    Vidal, M. E. S. Journal of Business Research 60 12 1272-1281 [2007]
  • Antecedents and consequences of burnout in accounting: Beyond the role stress model
    Fogarty, T. J. Behavioral Research in Accounting 12 1 31-67 [2000]
  • Antecedents and Consequences of Salesperson Burnout
    Low, G. S. European Journal of Marketing 35 5 587-611 [2001]