교사의 내 · 외적 요인과 교실평가 간의 구조적 관계

' 교사의 내 · 외적 요인과 교실평가 간의 구조적 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • classroom assessment
  • finland
  • korea
  • multiple-group sem
  • singapore
  • timss2011
  • 교실 평가
  • 다집단 구조방정식모형
  • 싱가포르
  • 핀란드
  • 한국
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
17,166 2

0.0%

' 교사의 내 · 외적 요인과 교실평가 간의 구조적 관계' 의 참고문헌

  • 학생, 교사, 교장의 수업지도성에 따른 학업성취도 차이 연구
    천세영 황현주 교육행정학연구 17 (2) : 251 ~ 272 [1999]
  • 학교맥락, 교사능력 및 의지, 교사학습기회 요인들이 초등교사의 사회과 수행평가 실행에 미치는 영향력 분석
    최진영 초등교육연구 20 (3) : 349 ~ 375 [2007]
  • 평가결과 제시방식이 학습 심리적 변인에 미치는 영향
    박정 교육평가연구 24 (3) : 595 ~ 618 [2011]
  • 초등교사의 개인 내적특성과 평가실제와의 관계
    하유라 초등교육연구 26 (3) : 215 ~ 236 [2013]
  • 초.중등학교 조직풍토의 개방성 지수와 학업성취 및 교사의 직무 만족과의 관계
    장내찬 열린교육연구 10 (1) : 19 ~ 37 [2002]
  • 좋은 수학수업과 교사 전문성 개발에 대한 현직수학교사 인식 조사 : 학교급 및 교육경력에 따른 차이 조사
    강현영 수학교육 51 (2) : 173 ~ 189 [2012]
  • 우리나라 고등학교 교사의 직무만족도에 영향을 미치는 변인에 관한 연구
    김경화 교육행정학연구 27 (2) : 109 ~ 128 [2009]
  • 교사의 수업전문성 영향요인에 관한 구조적 분석
    박균열 교육행정학연구 26 (2) : 49 ~ 74 [2008]
  • 교사의 수업 및 평가활동이 학생들의 자기조절학습과 학업성취도에 미치는 영향
    지은림 초등교육연구 24 (4) : 165 ~ 184 [2011]
  • What makes professional development effective? Results from a notional sample of teacher
    Garet, M. S. American Educational Research Journal 38 (4) : 915 ~ 945 [2001]
  • What constitutes good mathematics teaching and how it develops : Nine high school teachers’ perspectives
    Wilson, P. S. Journal of Mathematics Teacher Education 8 (2) : 83 ~ 111 [2005]
  • Validation of Assessment for Learning Questionnaires for teachers and students
    Pat-El, R. British Journal of Educational Psychology 83 : 98 ~ 13 [2013]
  • Understanding by design: Handbook
    McTighe, J. Association for Supervision & Curriculum Development [1999]
  • The role of classroom assessment in student performance on TIMSS
    Rodriguez, M. C. Applied Measurement in Education 17 (1) : 1 ~ 24 [2004]
  • The mediating influence of efficacy on conflict strategies used in educational organizations
    Grafton, L. G. Paper presented at the Annual Meeting of the Speech Communication Association [1987]
  • Teachers’ perceptions of school climate : A validity study of the revised School Level Environment Survey(SLEQ)
    Johnson B Educational and Psychological Measurement 67 : 833 ~ 844 [2007]
  • Teachers' classroom assessment practices and fourth-graders' reading literacy achievement: An international study
    Hao, S. Teaching and Teacher Education 29 : 53 ~ 63 [2013]
  • Teacher efficacy : A motivational paradigm for effective teacher education
    Ashton, P. T. Journal of Teacher Education 35 (5) : 28 ~ 32 [1984]
  • TIMSS 결과를 통한 교육 환경 변화 추이 국제 비교 분석
    김수진 [2012]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Measurement-Driven Instruction : It's on the Road
    Popham, W. J. The Phi Delta Kappan 66 (9) : 628 ~ 634 [1985]
  • High-and low-burnout schools : School culture aspects of teacher burnout
    Friedman, I. C. Journal of Educational Research 84 (6) : 325 ~ 333 [1991]
  • Exploring the context of teacher efficacy: The role of achievement and climate
    Moore, W. P. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association [1994]
  • Evaluating goodness-of-fit indexes for testing measurement invariance
    Cheung, G. W. Structural Equation Modeling 9 (2) : 233 ~ 255 [2002]
  • Educational administration: Theory, research and practice
    Hoy, K. W. McGraw-Hill [2001]
  • Education policies for raising student learning : the Finnish approach
    Sahlberg, P. Journal of Education Policy 22 (2) : 147 ~ 171 [2007]
  • Classroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction
    McMillan, J. H. Pearson [2011]
  • Assessment literacy for teacher : Faddish or fundamental?
    Popham, W. J. Theory into practice 48 : 4 ~ 11 [2009]
  • Assessment literacy development : Identifying gaps in teacher candidates’ learning. Assessment in Education : Principles
    DeLuca, C. Policy & Practice 17 (4) : 419 ~ 438 [2010]
  • Assessment literacy
    Stiggins Stiggins, R. J. The Phi Delta Kappan 72 (7) : 534 ~ 539 [1994]
  • Assessment and classroom learning
    Black, P. J. Assessment in Education 5 (1) : 7 ~ 73 [1998]
  • Assessing Assessment: Examination of pre‐service physics teachers' attitudes towards assessment and factors affecting their attitudes
    Ogan-Bekiroglu, F. International Journal of Science Education 31 (1) : 1 ~ 39 [2009]