Kano 모형과 AHP(Analytic Hierarchy Process) 분석을 활용한 소셜 커머스 서비스 품질의 우선순위 결정에 관한 연구

' Kano 모형과 AHP(Analytic Hierarchy Process) 분석을 활용한 소셜 커머스 서비스 품질의 우선순위 결정에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
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논문영향력 요약
주제
  • ahp
  • ahp분석
  • kano model
  • kano모형
  • priority
  • service quality
  • social commerce
  • 서비스 품질
  • 소셜커머스
  • 우선순위
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' Kano 모형과 AHP(Analytic Hierarchy Process) 분석을 활용한 소셜 커머스 서비스 품질의 우선순위 결정에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 박사
  • 전자상거래 서비스의 품질요인에 관한 탐색적 연구 : 인터넷 쇼핑몰중심으로
    김희철 국제상학 14 (3) : 293 ~ 306 [1999]
  • 인터넷쇼핑몰에서서비스품질및쇼핑흥미도와충동구매간에소비감정의매개역할에관한연구
    전상택 인터넷전자상거래연구 12 (2) : 205 ~ 230 [2012]
  • 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질이 소비자 만족에 미치는영향
    박용재 정경수 정보시스템연구 10 (1) : 173 ~ 195 [2001]
  • 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질이 고객만족 및 e-충성도에 미치는 영향
    장기영 인터넷전자상거래연구 9 (4) : 277 ~ 295 [2009]
  • 인터넷 쇼핑몰의 서비스 품질, 고객만족, 재구매 의도의 관계에 관한 연구
    임채관 산업혁신연구 21 (1) : 69 ~ 82 [2005]
  • 소셜커머스의 만족도와 재구매의도에 영향을 미치는 서비스품질요인
    김국선 한국콘텐츠학회 논문지 12 (3) : 311 ~ 321 [2012]
  • 소셜커머스의 구매의도에 영향을 미치는 소셜커머스의 특성 및 관계 품질에 관한 연구
    오은해 e-비즈니스연구 15 (1) : 249 ~ 269 [2014]
  • 박사
  • 소셜커머스 성공을 위한 품질기능전개(QFD) 적용에 관한 연구
    이상식 한국산업정보학회논문지 18 (1) : 71 ~ 79 [2013]
  • 소셜네트워크의 특성이 소셜커머스 사이트의 신뢰와 구매의도에 미치는 영향
    서수석 이종호 기업경영연구 18 (4) : 19 ~ 37 [2011]
  • 서비스지향성, 서비스품질, 이미지, 고객만족, 행동의도 간의 관계
    정기한 인터넷전자상거래연구 15 (3) : 235 ~ 250 [2015]
  • 모바일 소셜 커머스의 사용동기와 재이용의도 분석
    백미영 대한경영학회지 28 (1) : 103 ~ 120 [2015]
  • 기호학적 분석을 통한 인터넷쇼핑몰의 특성 연구 -인터넷 서점의 마케팅특성을 중심으로-
    허남일 기업경영연구 19 (1) : 215 ~ 242 [2012]
  • 박사
  • eTailQ: dimensionalizing, measuring and predicting etail quality
    Wolfinbarger, M. Journal of Retailing 79 : 183 ~ 198 [2003]
  • e-SERVQUAL: 인터넷 서비스 품질의 소비자 평가 측정 도구
    이문규 마케팅연구 17 (1) : 73 ~ 95 [2002]
  • What drives social commerce, the role of social support and relationship quality
    Liang, T. P. International Journal of Electronic Commerce 16 (2) : 69 ~ 90 [2011]
  • The analytic hierarchy process : planning, priority setting, resource allocation
    Saaty, T. L. RWS Publications [1980]
  • Social Commerce:Monetizing Social Media
    Marsden, P. Syzygy Group [2010]
  • Service Excellence in Electronic Channels
    Zeithaml, V. A. Managing Service Quality : An International Journal 12 (3) : 135 ~ 139 [2002]
  • SERVQUAL,: a Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Priority of Factors Affected on Customer’s Satisfaction in the E-Banking by Using Kano Model and Analytical Hierarchy Process : A Case of Iranian Commercial Bank
    Alroaia, Y. V. Journal of Modern Accounting and Auditing 7 (10) : 1097 ~ 1105 [2011]
  • Prioritizing Factors Affecting Bank Customers Using Kano model and Analytical Hierarchy Process
    Kazemi, M. Advanced Research in Economic and Management Sciences 8 : 11 ~ 20 [2013]
  • Measuring service quality: A reexamination and extension
    Cronin Jr. J. J. Cronin, J. J. Cronin, J. J. Jr. Cronin,J. Joseph The journal of marketing 56 (3) : 55 ~ 68 [1992]
  • Measuring service quality in e-retailing
    Collier, J. E. Journal of service research 8 (3) : 260 ~ 275 [2006]
  • From e-commerce to social commerce: A close look at design features
    Huang, Z. Electronic Commerce Research and Applications 12 (4) : 246 ~ 259 [2013]
  • Electronic Service Quality of Facebook Social Commerce and Collaborative Learning
    Wu, Y. C. J. Computers in Human Behavior [2014]
  • Effects of word-of-mouth versus traditional marketing: Findings from an Internet social networking site
    Trusov, M. Journal of marketing 73 (5) : 90 ~ 102 [2009]
  • ES-QUAL a multiple-item scale for assessing electronic service quality
    Parasuraman A Journal of service research 7 (3) : 213 ~ 233 [2005]
  • Developing a scale to measure the perceived quality of an Internet shopping site (SITEQUAL)
    Yoo, B. Quarterly Journal of Electronic Commerce 2 (1) : 31 ~ 47 [2001]
  • Deriving value from social commerce networks
    Stephen Stephen A. Stephen, A. T. Stephen, Andrew T. Journal of marketing research 47 (2) : 215 ~ 228 [2010]
  • Customer Perceptions of e-Service Quality in Qnline Shopping
    Lee, G. G. International Journal of Retail &Distribution Management 33 (2) : 161 ~ 176 [2005]
  • Combining Fuzzy AHP and Fuzzy Kano to Optimize Product Varieties for Smart Cameras : A Zero-One Integer Programming
    Wang, C. H. Applied Soft Computing 22 : 410 ~ 416 [2014]
  • Click Here for Internet Insight : Advances in Clickstream Data Analysis in Marketing
    Bucklin, R. E. Journal of Interactive marketing 23 (1) : 35 ~ 48 [2009]
  • Classifying and Ranking Healthcare Quality Attributes Using Integrated Kano-Fuzzy Analytical Hierarchy Process Model
    Momani, A. Engineering Management Research 3 (1) : 68 ~ 88 [2014]
  • B2C 전자상거래의 소비자-브랜드 관계품질, 재구매의도, 구전간의 관계에 관한 연구
    신재익 기업경영연구 13 (2) : 191 ~ 207 [2006]
  • Attractive quality and must be quality
    Kano, N. The Journal of the Japanese Society for Quality Control 14 (2) : 39 ~ 48 [1984]
  • An Integrated Method of Rough Set, Kano’s Model and AHP for Rating Customer Requirements’ Final Importance
    Li, Y. Expert Systems with Applications 36 : 7045 ~ 7053 [2009]