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CSR이 브랜드자산과 충성도에 미치는 영향: 제품품질과 서비스품질의 조절효과를 중심으로
홍재원 ( Jae Won Hong )
박승배 ( Seung Bae Park )
김용재 ( Yong Jae Kim )
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
홍재원 ( Jae Won Hong )
박승배 ( Seung Bae Park )
김용재 ( Yong Jae Kim )
주제어
brand equity
corporate social responsibility
CSR
Customer Loyalty
Product Quality
service quality
고객 충성도
브랜드자산
서비스 품질
제품품질
참고문헌( 47)
유사주제 논문( 4,816)
서비스 품질 1,427건
service quality 772건
csr 668건
고객 충성도 470건
customer loyalty 450건
corporate social responsibility 401건
브랜드자산 348건
brand equity 162건
product quality 75건
제품품질 43건
인용/피인용
CSR이 브랜드자산과 충성도에 미치는 영향: 제품품 ...
' CSR이 브랜드자산과 충성도에 미치는 영향: 제품품질과 서비스품질의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
brand equity
corporate social responsibility
csr
customer loyalty
product quality
service quality
고객 충성도
브랜드자산
서비스 품질
제품품질
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,822
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자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
brand equity
163
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corporate social responsibili ...
402
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csr
669
0
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customer loyalty
451
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product quality
76
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service quality
773
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고객 충성도
471
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브랜드자산
349
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서비스 품질
1,428
0
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제품품질
44
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계
4,826
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
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' CSR이 브랜드자산과 충성도에 미치는 영향: 제품품질과 서비스품질의 조절효과를 중심으로'
의 참고문헌
외식기업의 사회적 책임 활동에 대한 인식이 고객의 행동 의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 고객 만족도와 서비스 평가의 매개 역할
정효선
호텔경영학연구 18 (6) : 129 ~ 152
[2009]
외국기업의 현지화와 CSR 활동에 관한 연구: 신뢰도, 몰입도, 기업평판의 매개효과를 중심으로
천만봉
기업경영연구 20 (2) : 103 ~ 123
[2013]
기업의 사회적 책임활동이 브랜드 자산에 미치는 영향
지성구
대한경영학회지 23 (4) : 2251 ~ 2269
[2010]
기업의 사회적 책임활동이 고객충성도에 미치는 영향 : 호혜성과 신뢰의 매개역할
박종철
마케팅관리연구 14 (4) : 19 ~ 35
[2009]
기업의 사회적 책임활동의 효과에 관한 연구: 멀티 스테이크 홀더 관점을 중심으로
윤각
광고학연구 18 (5) : 241 ~ 255
[2007]
기업의 사회적 책임활동(Corporate Social Responsibility; CSR)이 기업의 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구 -항공산업의 사례를 중심으로-
이은영
한국항공경영학회지 9 (2) : 111 ~ 125
[2011]
기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
김해룡
마케팅연구 20 (2) : 67 ~ 87
[2005]
기업연상과 브랜드 애호도간 이중 경로관계 모형
김동태
마케팅연구 23 (3) : 141 ~ 162
[2008]
고객만족 연구에 관한 종합적 고찰
이유재
소비자학연구 11 (2) : 139 ~ 166
[2000]
企業의 社會的 責任(CSR)의 理論的 變遷史에 관한 硏究
김성수
기업경영연구 16 (1) : 1 ~ 25
[2009]
Understanding Customer Expectations of Service
Parasuraman, A.
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Tight rope walk at Tata Steel : Balancing Profits and CSR
Singh, J.
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[2008]
The role of corporate social responsibility in strengthening multiple stakeholder relationships: A field experiment
Sen, S.
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[2006]
The effects of corporate social responsibility and price on consumer responses
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[2005]
The competitive advantage of corporate philanthropy
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[2002]
The association between corporate social responsibility and financial performance : The paradox of social cost
Pava, M. L.
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[1996]
The Role of Identity Salience in the Effects of Corporate Social Responsibility on Consumer Behavior
Marin, L.
Journal of Business Ethics 84 (1) : 65 ~ 78
[2009]
The Role of Corporate Social Responsibility, Perceived Quality and Corporate Reputation on Purchase Intention : Implications for Brand Management
Gatti, L.
Journal of Brand Management 20 (1) : 65 ~ 76
[2012]
The Impact of Corporate Social Responsibility(CSR)and Customer Trust on The Restoration of Loyalty after Service Failure and Recovery
Choi, B.
Journal of Services Marketing 27 (1) : 223 ~ 233
[2013]
The Impact of Corporate Social Responsibility(CSR)Performance and Perceived Brand Quality on Customer-Based Brand Preference
Liu, M. T.
Journal of Services Marketing 28 (3) : 181 ~ 194
[2014]
The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
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Journal of Marketing 61 (1) : 68 ~ 84
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Service Quality : The Six Criteria of Good Perceived Service
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[1988]
Misery loves companies: Rethinking social initiatives by business
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Administrative Science Quarterly 48 : 268 ~ 305
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Measuring service quality: A reexamination and extension
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Cronin,J. Joseph
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[1992]
Managing Brand Equity: capitalizing on the value of a brand name
Aaker, D. A
Free Press
[1991]
Influence of Corporate Social Responsibility on Loyalty and Valuation of Service
Salmones, M. G.
Journal of Business Ethics 61 (4) : 369 ~ 385
[2005]
I Need You Too!Corporate Identity Attractiveness for Consumers and the Role of Social Responsibility
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Journal of Business Ethics 71 (3) : 245 ~ 260
[2007]
How Corporate Social Responsibility : Influences Brand Equity
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[2012]
Doting Better and Doing Good : When, Why, and How Consumers Respond to Corporate Social Initiatives
Bhattacharya, C. B.
California Management Review 47 : 9 ~ 24
[2004]
Does Doing Good Always Lead to Doing Better-Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
Sen, S.
Journal of marketing Research 38 (2) : 225 ~ 243
[2007]
Do Consumers Really Care about Corporate Responsibility? Highlighting the Attitude-Behaviour Gap
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Corporate social responsibility:A theory of the firm perspective
McWilliams, A.
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Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction and Market Value
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Corporate Social Responsibility and Marketing; An Integrative Framework
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[2004]
Corporate Citizenship:Towards an Extended Theoretical Conceptualization
Matten, D.
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[2005]
Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
Zeithaml, V. A.
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Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
Keller K. L.
Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22
[1993]
CSR 세부항목이 산업별 기업가치에 미치는 영향
김성우
기업경영연구 21 (1) : 47 ~ 66
[2014]
CSR and Service Brand : The Mediating Effect of Brand Identification and Moderating Effect of Service Quality
He, H.
Journal of Business Ethics 100 (4) : 673 ~ 688
[2011]
Building corporate associations : Consumer attributions for corporate socially responsible programs
Ellen, P. S.
Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 147 ~ 157
[2006]
Building Brand Equity Through Corporate Societal Marketing
Hoeffler, S.
Journal of Publick Policy and Marketing 21 (1) : 78 ~ 89
[2002]
An empirical examination of the relationship between corporate social responsibility and profitability
Aupperle, K. E.
The Academy of Management Journal 28 (2) : 446 ~ 463
[1985]
A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
Oliver, R. L.
Journal of Marketing Research 17 (9) : 46 ~ 49
[1980]
A Three Dimensional Model of Corporate Performance
Carroll, A. B.
Academy of Management Review 4 : 497 ~ 505
[1979]
A Strategic Posture toward Corporate Social Responsibility
Bowman, E. H.
California Management Review 18 (2) : 49 ~ 58
[1975]
A Model of customer loyalty and corporate social responsibility
Mandhachitara, R.
Journal of Services Marketing 25 (2) : 122 ~ 133
[2011]
' CSR이 브랜드자산과 충성도에 미치는 영향: 제품품질과 서비스품질의 조절효과를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문