SNS 기술의 B2C 채널 효용 기여 모형

논문상세정보
' SNS 기술의 B2C 채널 효용 기여 모형' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • b2c commerce
  • hedonicandutilitarianvalue
  • pls
  • sns
  • technology-to-performance chain
  • ttf attribute
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' SNS 기술의 B2C 채널 효용 기여 모형' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 SNS(Social Networking Service)품질이 만족과 재구매의도에 미치는 영향
    김동준 관광연구 27 (3) : 59 ~ 76 [2012]
  • 한국인의 소셜미디어 라이프스타일 : 1 ~ 38
    [2012]
  • 페이스북 기업 팬페이지 지속적 이용의도의 결정요인
    최재원 대한경영학회지 27 (4) : 525 ~ 545 [2014]
  • 트위터를 통한 기업과 고객과의 소통: 지속적인 팔로윙과 구전 의도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
    김홍기 Asia Pacific Journal of Information Syste 22 (3) : 1 ~ 27 [2012]
  • 트위터, 페이스북 등 SNS가 금융에 주는 영향
    김남훈 하나 산업정보 Hana Industry Info (58) : 1 ~ 18 [2010]
  • 스마트폰을 이용한 위치기반 쿠폰광고의 효과
    주영진 한국경영과학회지 40 (1) : 35 ~ 55 [2015]
  • 사용확산모형을 적용한 소비자의 온라인 소셜 네트워크 활용에 대한 연구
    나종연 소비자학연구 21 (2) : 443 ~ 472 [2010]
  • 모바일, PC온라인 매체 방문 행동이 쇼핑 사이트 방문에 미치는 영향에 대한 동태적 연구
    이동일 한국경영과학회지 39 (4) : 85 ~ 95 [2014]
  • 모바일 소셜 커머스의 사용동기와 재이용의도 분석
    백미영 대한경영학회지 28 (1) : 103 ~ 120 [2015]
  • 마케팅 커뮤니케이션 수단로서의 기업 페이스북 팬페이지 이용행태 분석
    이은선 광고학연구 23 (2) : 31 ~ 55 [2012]
  • 디지털 매체 기술과 제품 구매 태스크의 적합성 탐색
    한현수 한국전자거래학회지 16 (4) : 283 ~ 299 [2011]
  • 기업의 트위터 활용유형에 따른 도입방안에 관한 연구
    이강호 기업경영연구 18 (1) : 279 ~ 297 [2011]
  • 기업의 소셜 비즈니스 활용전략 : 소셜 비즈니스의 이점과 방향
  • 기업의 성공적인 SNS 도입 전략
    김주완 서윤교 조소연 Information Syste Review 13 (3) : 1 ~ 14 [2011]
  • 기업 SNS 이용자(고객)의 지속적 사용의도에 관한 연구:Facebook 팬페이지 운영 목적을 조절변수로
    심은선 한국IT서비스학회지 12 (4) : 41 ~ 57 [2013]
  • 기업 SNS 분석을 위한 범주화 연구
    정동훈 광고연구 (90) : 197 ~ 243 [2011]
  • 금융권의 소셜 마케팅 활용
    KB금융지주 경영연구소 KB지식 비타민 (13-132) : 1 ~ 8 [2013]
  • 금융IT환경 변화에 따른 은행의 대응전략
    금융결제원 지급결제와 정보기술 (53) : 98 ~ 129 [2013]
  • 국내외 금융기관의 SNS활용 현황 및시사점
    김서영 지급결제와 정보기술 (48) : 2 ~ 29 [2012]
  • 국내기업의 SNS 마케팅특성이 관계몰입에 미치는 영향에 관한 연구
    임기흥 디지털융복합연구 11 (10) : 341 ~ 350 [2013]
  • Work and/or Fun : Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
    Babin, B.J Journal of Consumer Research 20 (4) : 644 ~ 656 [1994]
  • Why Most Social Media Strategies Fail
    John, R Forbes [2014]
  • What drives mobile commerce? : An empirical evaluation of the revised technology acceptance model
    Wu, J.H Information and management 42 (5) : 719 ~ 729 [2005]
  • Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media
    Kaplan, A.M Business horizons 53 (1) : 59 ~ 68 [2010]
  • Understanding Service Convenience
    Berry, L.L Journal of Marketing 66 (3) : 1 ~ 17 [2002]
  • Understanding Customer Productivity in Shopping : Preliminary Qualitative Insights from Technology-Based Self-Service
    Anitsal, I Marketing in a Dynamic Global Environment 19 : 200 ~ 206 [2003]
  • The partial least squares approach to structural equation modeling
    Chin, W. W. Modern methods for business research 295 (2) : 295 ~ 336 [1998]
  • The impact of brand communication on brand equity dimensions and brand purchase intention through facebook
  • The benefits of Facebook "friends" : Social capital and college students' use of online social network sites
    Ellison, N.B Journal of Computer-Mediated Communication 12 (4) : 1143 ~ 1168 [2007]
  • The Marketing Effectiveness of Social Media in the Hotel Industry A Comparison of Facebook and Twitter
    Leung, X.Y Journal of Hospitality and Tourism Research 39 (2) : 147 ~ 169 [2015]
  • 박사
  • Task-Technology Fit and Individual Performance
    Goodhue, D.L MIS Quarterly 19 (2) : 213 ~ 236 [1995]
  • Social media, reputation risk and ambient publicity management
    Aula, P Strategy and Leadership 38 (6) : 43 ~ 49 [2010]
  • Social media technology usage and customer relationship performance : A capabilities-based examination of social CRM
    Trainor, K.J Journal of Business Research 67 (6) : 1201 ~ 1208 [2014]
  • Social media from a corporate perspective : A content analysis of official Facebook pages
    Parsons, A.L Proceedings of the academy of marketing studies 16 (2) : 11 ~ 15 [2011]
  • Shopping Online for Freedom, Control, and Fun
    Wolfinbarger, M California Management Review 43 (2) : 34 ~ 55 [2001]
  • Shopping Motives for Mail Catalog Shopping
    Eastlick, M.A Journal of Business Research 45 (3) : 281 ~ 290 [1999]
  • Service quality and productivity : a synergistic perspective
    Parasuraman, A Managing Service Quality 12 (1) : 6 ~ 9 [2002]
  • Service Management : An Evaluation and the Future
    Gummesson, E International Journal of Service Industry Management 5 (1) : 77 ~ 96 [1994]
  • Recreational Shopper Identity : Implications of Recreational Shopping for Consumer Self-Definition
    Guiry, M 박사
  • Productivity, quality and relationship marketing in service operations
    Gummesson, E International Journal of Contemporary Hospitality Management 10 (1) : 4 ~ 15 [1998]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • PLS Path Modeling
    Tenenhaus, M Computational statistics and data analysis 48 (1) : 159 ~ 205 [2005]
  • Online buying behavior : a transaction cost economics perspective
    Teo, T.S Omega 33 (5) : 451 ~ 465 [2005]
  • Observations : The informercial shopper
    Donthu, N Journal of Advertising Research 36 (2) : 69 ~ 76 [1996]
  • Mobile technology at the frontlines of patient care : Understanding fit and human drives in utilization decisions and performance
    Junglas, I Decision Support Syste 46 (3) : 634 ~ 647 [2009]
  • Measuring the Customer Experience in Online Environments : A Structural Modeling Approach
    Novak, T.P Marketing Science 19 (1) : 22 ~ 42 [2000]
  • Journal of the Academy of Marketing Science
    Seiders, K Journal of the Academy of Marketing Science 35 (1) : 144 ~ 156 [2007]
  • Information Systems Success:The quest for the Dependent Variable
    DeLone, W.H. Information Syste Research 3 (1) : 60 ~ 95 [1992]
  • ICT 기반 융합 서비스 모델의 기술, 프로세스, 전략적 적합 연구
    한현수 Journal of Information Technology Applications & Management 21 (4) : 225 ~ 245 [2014]
  • I/S Attitudes : Toward Theoretical and Definitional Clarity
    Goodhue, D.L ACM SIG Database 19 (3) : 6 ~ 15 [1988]
  • Exposure of children and adolescents to alcohol marketing on social media websites
    Winpenny, E.M Alcohol and Alcoholism 49 (2) : 154 ~ 159 [2014]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobser- vable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of marketing research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Customer engagement in a Facebook brand community
    Johanna, G Management Research Review 35 (9) : 857 ~ 877 [2012]
  • Cost-Versus Convenience- oriented Consumers : Demographic, Lifestyle, and Value Perspectives
    Morganosky, M.A Psychology and Marketing 3 (1) : 35 ~ 46 [1986]
  • B2C e-commerce web site quality : an empirical examination
    Cao, M Industrial Management and Data Syste 105 (5) : 645 ~ 661 [2005]
  • Attention, retailers! How convenient is your convenience strategy?
    Seiders, K Sloan Management Review 41 (3) : 79 ~ 89 [2000]
  • Assessing software maintenance tool utilization using task- technology fit and fitness-for-use models
    Dishaw, M.T Journal of Software Maintenance : Research and Practice 10 (3) : 151 ~ 179 [1998]
  • Antecedents of B2C channel satisfaction and preference : validating e-commerce metrics
    Devaraj, S Information Syste Research 13 (3) : 316 ~ 333 [2002]
  • An examination of the factors influencing consumers' attitudes toward social media marketing
    Akar, E Journal of Internet Commerce 10 (1) : 35 ~ 67 [2011]
  • An empirical study of mobile commerce in insurance industry : Task-technology fit and individual differences
    Lee, C.C Decision Support Syste 43 (1) : 95 ~ 110 [2007]
  • A primer for soft modeling
    Falk, R.F University of Akron Press [1992]
  • A perspective on client productivity in business-to-business consulting services
    Claude, R.M. Jr International Journal of Service Industry Management 12 (2) : 137 ~ 158 [2001]
  • A Practical Guide to Factorial Validity Using PLS Graph:Tutorial and Annotated Example
    Gefen, D. Communications of the Association for Information syste 16 (1) : 91 ~ 109 [2005]
  • 2014 NPR 요약보고서
    [2014]
  • 2012 국내 기업 소셜미디어 운영 현황 및 담당자 인식 조사