교수-학생 상호작용이 대학생의 대학 몰입에 미치는 영향

' 교수-학생 상호작용이 대학생의 대학 몰입에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • faculty-studentinteraction
  • hlmanalysis
  • institutional commitment
  • university characteristics
  • 교수-학생 상호작용
  • 다층모형분석
  • 대학 몰입
  • 대학 특성
  • 학생 특성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
184 3

0.0%

' 교수-학생 상호작용이 대학생의 대학 몰입에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국 대학효과 연구의 최근 동향
    이병식 교육과학연구 43 (4) : 191 ~ 219 [2012]
  • 한국 대학에서의 교수-학생 상호작용의 성격과 대학교육 학습성과에 대한 영향 분석: 대학 특성 효과 분석을 중심으로
    최정윤 한국교육 37 (2) : 131 ~ 154 [2010]
  • 한국 대학생의 학습과정 분석 연구(Ⅱ)
    유현숙 [2011]
  • 학생들이 인식하는 좋은 강의의 특성 연구: 국내 대학과 해외 대학의 강의 체험 분석을 중심으로
    민혜리 이희원 열린교육연구 19 (1) : 57 ~ 88 [2011]
  • 학부교육선진화 선도대학 지원사업 성과평가 종단연구
    배상훈 [2011]
  • 학부교육선진화 선도대학 사업 성과평가 종단연구(II)
    배상훈 [2012]
  • 학부교육 실태진단
    배상훈 [2013]
  • 지역교육 균형발전정책의 교육재정경제적 접근
    반상진 교육재정경제연구 13 (2) : 351 ~ 388 [2004]
  • 전문대학생의 개인, 교육기관, 사회적 변인과 중도탈락의도의 위계적 관계
    김재현 직업교육연구 30 (2) : 249 ~ 266 [2011]
  • 전문대학생들의 진로장벽과 대학생활적응과의 관계: 교수 친밀감의 매개효과 및 교수 전문성의 조절효과
    류정희 취업진로연구 4 (2) : 21 ~ 37 [2014]
  • 연대생 57% “재입학한다면 다른 대학 가겠다”
  • 부실대학일수록 중도탈락률 높아
  • 대학의 학업지원, 교수-학생 교류, 능동적 ․ 협동적 학습 및 학업도전의 구조적 관계 분석
    배상훈 열린교육연구 21 (4) : 201 ~ 225 [2013]
  • 대학알리미
  • 대학생의 학습투자시간 및 교수와의 관계에 영향을 미치는 변인 탐색: 개인 변인 및 대학 변인을 중심으로
    배상훈 아시아교육연구 13 (4) : 163 ~ 187 [2012]
  • 대학생의 학습참여(Student Engagement) 측정 모델의 타당성 검증
    배상훈 교육행정학연구 30 (1) : 499 ~ 523 [2012]
  • 대학생의 의사소통능력 및 종합적 사고력에 영향을 주는 학습과정 요인 분석
    유현숙 교육행정학연구 29 (4) : 319 ~ 337 [2011]
  • 대학생들의 학습성과에 영향을 미치는 교수-학생 상호작용, 수업만족도, 독서량 간의 관계 검증
    김은주 교육종합연구 12 (3) : 1 ~ 22 [2014]
  • 대학 중도포기 14만명 재수·편입학, 자퇴 등
  • 대학 서비스 질 측정에 관한 연구 (학생 재등록 의도와의 관계를 중심으로)
    황현주 한국교육 31 (1) : 385 ~ 419 [2004]
  • 대학 간의 대학선택 결정과 선택 확신도의 영향요인 비교
    신붕섭 고등교육연구 14 (1) : 27 ~ 51 [2003]
  • 교수자와 학생의 커뮤니케이션 요인과 교육효과의 관계
    김정기 커뮤니케이션학 연구 22 (1) : 65 ~ 93 [2014]
  • 교수의 정(情)과 유머, 교수-학생 교환관계 및 학교몰입 간의 관계
    문미숙 경영교육연구 29 (1) : 1 ~ 22 [2014]
  • 교수와 학생의 상호작용이 대학생활적응도에 미치는 영향 -무용전공 대학생을 중심으로-
    김현숙 대한무용학회 논문집 36 : 1 ~ 20 [2003]
  • 교수-학습체제 개선을 통한 대학유형별 학부교육 강화 방안
    배상훈 [2012]
  • 교수-학생 상호작용이 대학생의 성장 및 발달에 미치는 영향
    김은경 교육심리연구 19 (4) : 877 ~ 895 [2005]
  • 고등교육기관의 수도권집중화와 지방공동화에 따른 지방교육자원 유출형태 및 규모에 관한 연구
    천세영 교육행정학연구 23 (1) : 307 ~ 326 [2005]
  • 개별화된 리더쉽: 교수-학생의 교환관계에 관한 연구
    김경수 정홍술 최광신 인사·조직연구 7 (1) : 83 ~ 126 [1999]
  • What we are learning about student engagement from NSSE
    Kuh, G. D. Change 35 (2) : 24 ~ 32 [2003]
  • What matters in college? Four critical years revisited
    Astin, A. W. Jossey-Bass [1993]
  • Validity and limitations of college student self report data
    Pike, G. R. Jossey-Bass : 41 ~ 58 [2011]
  • Untangling the Satisfaction-Performance Relationship for College Students
    Bean, J. P Journal of Higher Education 57 (4) : 393 ~ 412 [1986]
  • The relationship between gender and student engagement in college
    Kinzie, J. In nd annual conference of the Association for the Study of Higher Education, Louisville [2007]
  • The impact of social integration on subsequent institutional commitment conditional on gender
    Jones, W. A. Research in Higher Education 51 (7) : 687 ~ 700 [2010]
  • The effects of student-faculty interaction in the 1990s
    Kuh, G. D. The Review of Higher Education 24 (3) : 309 ~ 332 [2001]
  • The differential effects of student interaction on college outcomes for women and men
    Sax, L. J. Journal of College Student Development 46 (6) : 642 ~ [2005]
  • The convergent and discriminant validity between two theories of college persistence
    Cabrera, A. F. Journal of Higher Education 63 (2) : 143 ~ 164 [1992]
  • The construct validity of institutional commitment : A confirmatory factor analysis
    Nora, A. Research in Higher Education 34 (2) : 243 ~ 262 [1993]
  • The affective dimension of learning: Faculty-student relationships that enhance intellectual development
    Baxter Magolda, M. B. College Student Journal 21 : 46 ~ 58 [1987]
  • The Strategic Management of College Enrollments
    Bean, J. P Jossey-Bass : 147 ~ 169 [1990]
  • The Effects of Background, Coursework, and Involvement on Students' Grades and Satisfaction
    Pike, G. R. Research in Higher Education 32 (1) : 15 ~ 31 [1991]
  • Student-faculty interaction in research universities:Differences by student gender, race, social class, and first-generation status
    Kim, Y Research in Higher Education 50 (5) : 437 ~ 459 [2009]
  • Student-faculty informal contact and college outcomes
    Pascarella, E. Review of Educational Research 50 (4) : 545 ~ 595 [1980]
  • Student success in college: Creating conditions that matter
    Kuh, G. D. Jossey-Bass [2010]
  • Student attrition, intentions, and confidence : Interaction effects in a path model
    Bean, J. P Research in Higher Education 17 (4) : 291 ~ 320 [1982]
  • Seven principles for good practice in undergraduate education
    Chickering, A. W. AAHE bulletin 3 : 7 ~
  • Sense of belonging in college freshmen at the classroom and campus levels
    Freeman, T. M. Journal of Experimental Education 75 : 203 ~ 220 [2007]
  • Sense of belonging and persistence in White and African American first-year students
    Hausmann, L. R. Research in Higher Education 50 (7) : 649 ~ 669 [2009]
  • Self-report : Psychology's four-letter word
    Haeffel, G. J American Journal of Psychology 123 : 181 ~ 188 [2010]
  • Psychosocial development among student paraprofessionals in a college orientation program
    Holland, A. Journal of College Student Development 30 : 100 ~ 105 [1989]
  • Predictors of student commitment at two-year and four-year institutions
    Strauss, L. C. The Journal of Higher Education 75 : 203 ~ 227 [2004]
  • Predictors of academic and social integration of college students
    Chapman, D. W Research in Higher Education 19 (3) : 295 ~ 322 [1983]
  • Predicting college student satisfaction, commitment and attrition from investment model constructs
    Hatcher, L. Journal of Applied Social Psychology 22 (16) : 1273 ~ 1296 [1992]
  • 박사
    Predicting Academic Success among First-Year, First Generation Students
    Amelink, Catherine T Virginia Polytechnic Institute and State University, Virginia [2005]
  • NSSE benchmarks and institutional outcomes : A note on the importance of considering the intended uses of an instrument in validity studies
    Pike, G. R. Research in Higher Education 54 : 149 ~ 170 [2013]
  • Multilevel Modeling
    Luke, A. Sage Publications [2004]
  • Multilevel Analysis. Mahwah
    Hox, J. Lawrence Erlbaum Associates, Inc [2002]
  • Making a difference : The impacts of faculty
    Gaff, J. G. Journal of Higher Education 44 (8) : 605 ~ 622 [1973]
  • Leaving college: Rethinking the causes and cures of student attrition
    Tinto, V. University of Chicago Press [1993]
  • Latina/o student achievement : Exploring the influence of student-faculty interactions on college grades
    Anaya, G. Journal of College Student Development 42 (1) : 3 ~ 14 [2001]
  • Involving colleges: Successful approaches to fostering student learning and personal development outside the classroom
    Kuh, G. D. Jossey-Bass [1991]
  • Interaction effects based on class level in an exploratory model of college student dropout syndrome
    Bean, J. P American Educational Research Journal 22 : 35 ~ 64 [1985]
  • How college affects students(Vol. 2) : A third decade of research
    Pascarella, E. Jossey-Bass [2005]
  • Hierarchical linear models: Applications and data analysis methods
    Raudenbush, S. Sage Publication [2002]
  • Gender Differences in College Student Satisfaction
    Bean, J. P Association for the Study of Higher Education, Conference Paper, Tucson [1994]
  • Four critical years : Effects of college on beliefs, attitudes, and knowledge
    Astin, A. W. Jossey-Bass [1977]
  • Financial aid and persistence: Do the federal campus-based aid programs make a difference?
    Voorhees, R. A. Journal of Student Financial Aid 15 : 21 ~ 33 [1985]
  • Faculty/student mentor program : Effects on academic performance and retention
    Campbell, T. Research in Higher Education 38 (6) : 727 ~ 742 [1997]
  • Education and Identity
    Chickering, A. W. Jossey-Bass [1969]
  • Dropouts and turnover : The synthesis and test of a causal model of student attrition
    Bean, J. P Research in Higher Education 12 : 155 ~ 187 [1980]
  • Do Interracial Interactions Matter? : An examination of Student Faculty Contact and. Intellectual Self-concept
    Cole, D. Journal of Higher Education 78 (3) : 249 ~ 281 [2007]
  • Differences in learning outcomes across academic environments: Further evidence concerning the construct validity of students self reports
    Pike, G. R. Paper presented at the annual meeting of the Association for the Study of Higher Education, Charlotte, NC [2011]
  • Determinants and consequences of students' burnout in universities
    Neumann, Y. Journal of Higher Education 61 : 20 ~ 31 [1990]
  • College unranked : Ending the college admissions frenzy
    Thacker, L. Harvard University Press [2005]
  • College student performance, satisfaction, and retention : Specification and estimation of a structural model
    Aitken, N. Journal of Higher Education 53 (1) : 32 ~ 50 [1982]
  • College professor and their impact on students
    Wilson, R. C. John Wiley & Sons [1975]
  • Career decision-making self-efficacy, perceived stress, and an integrated model of student persistence : A Structural model of finances, attitudes, behavior and career development
    Sandler, M. E. Research in Higher Education 41 (5) : 537 ~ 580 [2000]
  • Campus based programs as determinants of retention among Hispanic college students
    Nora, A. Journal of Higher Education 61 (3) : 312 ~ 331 [1990]
  • Assessment for excellence: The philosophy and practice of assessment and evaluation in higher education
    Astin, A. W. Rowman & Littlefield Publishers [1993]
  • Are the Effects of Student-Faculty Interaction Dependent on Academic Major? An Examination Using Multilevel Modeling
    Kim, Y Research in Higher Education 52 : 589 ~ 615 [2011]
  • Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences
    Cohen, J. Lawrence Erlbaum Associates [2003]
  • ACE대학 총장들이 제시하는 학부교육 선진화의 비전과 도전
  • A Comparison of International Student and American Student Engagement in Effective Educational Practices
    Zhao, C. M. Journal of Higher Education 76 (2) : 209 ~ 231 [2005]
  • 박사