모바일 리치미디어 광고가 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 모바일 리치미디어 광고가 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • advertising attitude
  • brand attitude
  • consumer attitude
  • impulsebuyingtendency
  • mobile advertising
  • purchase intention
  • rich-media
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' 모바일 리치미디어 광고가 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔 인터넷매체광고에 대한소비자의 태도가 브랜드 인지에 미치는 영향
    윤영일 관광학연구 33 (5) : 231 ~ 248 [2009]
  • 호텔 웹 광고의 광고속성이 광고태도와 브랜드태도, 구매의도에 미치는 영향
    김연미 한진수 지식경영연구 12 (1) : 1 ~ 16 [2011]
  • 컴퓨터 매개 커뮤니케이션
    김유경 커뮤니케이션북스 [1998]
  • 인터넷 광고 효과 연구: 리치 미디어 TI 광고와 배너광고의 비교
    정지훈 동서언론 11 : 407 ~ 432 [2008]
  • 인터넷 공동구매시 충동구매성향과 가격, 희소성 메시지가 의류제품에 대한 호의도와 구매의도에 미치는 영향
    황선진 한국의류학회지 33 (10) : 1519 ~ 1529 [2009]
  • 외식업체의 광고․광고 모델속성에 따른 광고태도 및 구매의도에 관한 연구
    박수현 관광레저연구 24 (8) : 219 ~ 238 [2012]
  • 시간한정 메시지의 시간적 거리, 충동구매성향, 조절초점 메시지가 구매의도에 미치는 영향
    강수영 한국광고홍보학보 16 (1) : 5 ~ 28 [2014]
  • 스타마케팅을 이용한 광고태도가 브랜드태도 및 구매의도에 미치는 영향 - 대명리조트 비발디파크 오션월드를 중심으로 -
    김효경 관광연구 25 (2) : 229 ~ 251 [2010]
  • 스마트폰광고 이용자의 광고태도에 영향을 미치는 상황인지가치에 관한 연구
    양창규 지능정보연구 19 (3) : 73 ~ 91 [2013]
  • 부티크 호텔의 브랜드 가치가 브랜드 이미지, 브랜드 태도, 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    장병주 대한경영학회지 24 (2) : 817 ~ 835 [2011]
  • 모바일커머스가 대세, 마케팅 방식도 달라져야
    페이스북코리아 기자간담회자료,2015.12.14 [2015]
  • 모바일 멀티미디어 2.0–리치미디어서비스
    안재용 정보처리학회지 15 (4) : 41 ~ 45 [2008]
  • 모바일 광고의 단계별 수용과정에 관한 연구
    남기화 소비자학연구 22 (4) : 1 ~ 28 [2011]
  • 모바일 광고, 5년 안에 PC 광고시장 넘는다,” 2015. 12.9
    세계일보 보도자료 [2015]
  • 모바일 광고 실태 조사보고서
  • 리치미디어 광고 사례와 전망
    김동준 정보처리학회지 7 (6) : 68 ~ 72 [2000]
  • 광고모델, 광고속성 및 노출빈도와처리유창성과의 정준상관관계 분석- 피자업계를 중심으로
    이은용 호텔경영학연구 24 (2) : 65 ~ 81 [2015]
  • 가상광고의 흥미도,집중도에 따른 광고 태도,브랜드 태도,구매 의도 계층 효과
    진창현 산업경제연구 24 (2) : 969 ~ 990 [2011]
  • Web Advertising : Assessing Beliefs, Attitudes, Purchase Intention and Behavioral Responses
    Saadeghvaziri, F Journal of Economic and Administrative Sciences 29 (2) : 99 ~ 112 [2013]
  • The role of attitude toward the Ad as a mediator of advertising effectiveness : A test of competing explanations
    Mackenzie, S. B Journal of Marketing Research 23 (2) : 130 ~ 143 [1986]
  • The buying impulse
    Rook, D. W. Journal of Consumer Research 14 : 189 ~ 199 [1987]
  • The Influence of Personalization in Affecting Consumer Attitudes toward Mobile Advertising in China
    Xu, D. J The Journal of Computer Information Systems 47 (2) : 9 ~ 19 [2007]
  • Survey of Internet Users’ Attitudes toward Internet Advertising
    Schlosser, A. E Journal of Interactive Marketing 13 (3) : 34 ~ 54 [1999]
  • Structural Equation Modeling in Practice:A Review and Recommended Two-Step Approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Strategic Brand Management Building, Measuring and Managing Brand Equity
    Keller, K. L Prentice-Hall [1998]
  • Service Personalization and Loyalty
    Ball, D Journal of Services Marketing 20 (6) : 391 ~ 403 [2006]
  • SPA브랜드 전략적 요인들의 품질 분류에 따른 브랜드 태도 결정효과 분석
    한상린 유통연구 18 (1) : 1 ~ 23 [2013]
  • SNS 정보가 호텔고객의 브랜드 태도 및 행동의도에 미치는영향,
    허경석 관광연구 27 (5) : 619 ~ 635 [2011]
  • Price, Authority and Trust : From Ideal Types to Plural Forms
    Bradach, J Annual Sociological Review 15 : 97 ~ 118 [1989]
  • Past Purchase and Intention to Purchase in e-Commerce
    Weisberg, J Internet Research 21 (1) : 82 ~ 96 [2011]
  • On the Evaluation of Structural Equation Models
    Bagozzi, R. P Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1988]
  • Narrative Online Advertising: Identification and Its Effects on Attitude toward a Product
    Ching, R. K. H Internet Research 23 (4) : 414 ~ 438 [2013]
  • Mobile Media Use and Its Impact on Consumer Attitudes toward Mobile Advertising
    Jun, J. W International Journal of Mobile Marketing 2 (1) : 50 ~ 58 [2007]
  • Mobile Marketing Association, 3er Estudio de Inversion en Marketing y Publicidad Movil en Espana
  • Key Factors of Teenagers’ Mobile Advertising Acceptance
    Parreno, J. M Industrial Management & Data Systems 113 (5) : 732 ~ 749 [2013]
  • Habits make Smartphone Use More Pervasive
    Oulasvirta, A Personal and Ubiquitous Computing 16 (1) : 105 ~ 114 [2012]
  • Facebook versus Television: Advertising Value Perceptions among Females
    Logan, K Journal of Research in Interactive Marketing 6 (3) : 164 ~ 179 [2012]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobser- vable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 28 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Design and Analysis of Online Advertising Expenditure Model based on Coupon Download
    Jun, J. H Journal of Intelligence and Information Systems 16 (4) : 1 ~ 19 [2010]
  • Customer Loyalty in e-Commerce : An Exploration of Its Antecedents and Consequences
    Srinivasan, S. S Journal of Retailing 78 (1) : 41 ~ 50 [2002]
  • Consumer Behaviour
    Assael, H John Wiley [2007]
  • Can the Media Richness of a Privacy Disclosure Enhance Outcome? A Multifaceted View of Trust in Rich Media Environments
    Aljukhadar, M International Journal of Electronic Commerce 14 (4) : 103 ~ 126 [2010]
  • Can a Retail Web Site be Social?
    Wang, L. Baker, J Journal of Marketing 71 (3) : 143 ~ 157 [2007]
  • Banner Advertisement and Web Site Congruity Effects on Consumer Web Site Perceptions
    Newman, E. J Industrial Management and Data Systems 104 (3) : 273 ~ 281 [2004]
  • Attitudes toward Mobile Advertising: A Study of Mobile Web Display and Mobile App Display Advertising
    Le, T. D Asian Academy of Management Journal 19 (2) : 87 ~ 103 [2014]
  • Attitudes and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches
    Petty, R. E Westview Press [1981]
  • Attitude toward The Site
    Chen, Q Journal of Advertising Research 39 (5) : 27 ~ 37 [1999]
  • An Integrative Model of organizational trust
    Mayer, R. C Academy of Management Review 20 (3) : 709 ~ 734 [1995]
  • An Exploratory Investigation of Consumers' Perceptions of Wireless Advertising
    Peters, C Journal of Advertising 36 (4) : 129 ~ 145 [2007]
  • Advertising value and advertising on the Web
    Ducoffe, R. H Journal of Advertising Research 36 (5) : 21 ~ 35 [1996]
  • A Study of Presentations of Mobile Web Banners for Location-based Information and Entertainment Information Websites
    Rau, P. L. P Behaviour and Information Technology 25 (3) : 253 ~ 261 [2006]
  • 2013 모바일 광고 산업실태조사