호텔 비정규직 종사원의 조직후원인식이 직무가치 및 조직충성도에 미치는 영향

논문상세정보
' 호텔 비정규직 종사원의 조직후원인식이 직무가치 및 조직충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • extrinsicworkvalue
  • intrinsicworkvalue
  • organizational loyalty
  • perceived organizational support
  • temporary employees
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,484 0

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' 호텔 비정규직 종사원의 조직후원인식이 직무가치 및 조직충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔식음료종사자의 직무가치가 직무효과성에 미치는 영향 연구
    김영훈 관광연구 22 (2) : 249 ~ 264 [2007]
  • 호텔식음료종사원의 조직후원인식이 조직 신뢰 및 직무만족, 이직의도에 미치는 영향
    안대희 외식경영연구 13 (2) : 277 ~ 298 [2010]
  • 호텔식음료종사원의 공정성지각에 따른 조직후원인식이 신뢰 및 친사회적 행동에 미치는 영향
    박종철 안대희 외식경영연구 13 (4) : 173 ~ 194 [2010]
  • 호텔식음료부서에서의 개인-환경 적합이 호혜와 조직충성도에 미치는 영향
    구동우 외식경영연구 18 (1) : 55 ~ 76 [2015]
  • 호텔기업 중간관리자의 조직몰입-직무가치-직무만족 경합모델
    박숙진 한국콘텐츠학회 논문지 11 (8) : 388 ~ 398 [2011]
  • 호텔 비정규직 종사자의 직무가치와 조직몰입이 직무만족 및 충성도에 미치는 영향
    김태헌 동북아관광연구 8 (4) : 91 ~ 109 [2012]
  • 호텔 비정규직 종사원의 조직비전인식과 긍정심리자본이 학습목표지향성과 직무만족에 미치는 영향 - 식음료부서 종사원을 중심으로 -
    채신석 외식경영연구 17 (6) : 205 ~ 227 [2014]
  • 지각된 서비스 분위기와 조직 동일시가 조직시민행동과 서비스 수행에 미치는 영향 - 서울시내 특1급 호텔 종사자를 대상으로 -
    이홍재 관광연구 27 (3) : 265 ~ 285 [2012]
  • 조직후원인식이 조직몰입과 고객지향성 및 경영성과에 미치는 영향-여행사 직원들을 중심으로-
    박영진 호텔관광연구 16 (5) : 90 ~ 106 [2014]
  • 일가치감이 직무효과성에 미치는 영향
    오동근 한국심리학회지: 산업 및 조직 17 (3) : 375 ~ 399 [2004]
  • 여행업 리더십 유형이 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구
    장혜란 문화관광연구 9 (2) : 31 ~ 42 [2007]
  • 여행사 종업원의 조직후원인식과 직무성과의 관계에 대한 연구
    구본기 박진영 관광연구 25 (2) : 65 ~ 82 [2010]
  • 소진이 직무만족과 조직충성도에 미치는 영향-고용 형태의 조절효과 검증-
    손해경 호텔관광연구 15 (2) : 268 ~ 283 [2013]
  • 비정규직보호법시행이 호텔종사자 인식과 태도에 미치는 영향연구
    구본기 관광연구 25 (3) : 317 ~ 336 [2010]
  • 비정규직 근로자의 활용과 조직 성과: 양면성의 탐색
    권순식 산업노동연구 20 (3) : 137 ~ 166 [2014]
  • 구조방정식 모형 분석과 AMOS 6.0
    이학식 법문사 [2007]
  • 골프장 종사원의 조직공정성에 대한 지각과 상사신뢰가 조직충성도에 미치는 영향
    양길승 관광연구저널 24 (1) : 85 ~ 102 [2010]
  • Work value : A theoretical overview and a model of their effects
    Sagie, A. Journal of Organizational Behavior 17 (1) : 503 ~ 514 [1996]
  • Values and Organizational Commitment
    Elizur, D. International Journal od Manpower 22 (7) : 593 ~ 599 [2001]
  • The relationships among work values, burnout, and organizational citizenship behaviors
    Liang, Y. W. International Journal of Contemporary Hospitality Management 24 (2) : 251 ~ 268 [2012]
  • The moderating roles of organizational justice on the relationship between emotional exhaustion and organizational loyalty in airline services
    Hur, W. M. Journal of Service Marketing 28 (3) : 195 ~ 206 [2014]
  • The measurement of organiza- tional commitment
    Mowday, R. T. Journal of Vocational Behavior 14 : 227 ~ 247 [1979]
  • The impact of perceived organizational support and psychological empowerment on job performance : The mediating effects of organizational citizenship behavior
    Chiang, C. F. International Journal of Hospitality Management 31 : 180 ~ 190 [2012]
  • The effect of emotional intelligence on service recovery and organizational loyalty : a case of flight attendants of South Korea airlines
    Lee, J. H. Service Business 16 : 665 ~ 686 [2013]
  • Testing the"side-bet theory"of organizational commitment : Some methodological considerations
    Meyer, J. Journal of Applied Psychology 69 : 372 ~ 378 [1984]
  • Social Identity Theory and the Organization
    Ashforth, B. E. The Academy of Management Review 14 (1) : 20 ~ 39 [1989]
  • Predictors of burnout among middle managers in the Turkish hospitality industry
    Kuruuzum, A. International Journal of contemporary Hospitality Management 20 (2) : 186 ~ 198 [2008]
  • Perceived organizational support:A review of the literature
    Rhoades, L. Journal of Applied Psychology 87 (4) : 698 ~ 714 [2002]
  • Perceived organi-zational support
    Eisenberger, R. Journal of Applied Psychology 71 : 500 ~ 507 [1986]
  • Perceived diversity climate and employees’organizational loyalty, Equality, Diversity and Inclusion
    Jauhari, H. An International Journal 32 (3) : 262 ~ 276 [2013]
  • Organizational Commitment and Psychological Attachment : The Effects of Compliance, Identification, and Internalization on Prosocial Behavior
    O’Reilly, C. Journal of Applied Psychology 71 : 492 ~ 499 [1986]
  • On the relations among work value orientations, psychological need satisfacrion and job outcomes : A self-determination theory approach
    Vansteenkiste, M. Journal of Occupational and Organizational Psychology 80 : 251 ~ 277 [2007]
  • Notes on the concept of commitment
    Becker, H. American Journal of Sociology 66 : 710 ~ 725 [1960]
  • Loyalty
    Ladd, J. Macmillan Publishing Co. The Free Press [1987]
  • LISREL 구조방정식모델-이해와 활용
    배병렬 청람 [2005]
  • Exchange and Power in Social Life
    Blau, P. M. Wiley [1964]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Ethical contents and employee job responsibility in the hotel industry : The role of work values and perceived organizational support
    Cheng, T. International Journal of Hospitality Management 34 : 108 ~ 115 [2013]
  • Dispelling the Modern Myth: Employee satisfaction and loyalty drive service profitability
    Silvestro, R International Journal of Operations and Production Management 22 (1) : 30 ~ 49 [2002]
  • Development of the survey of the work values
    Wollack, S. Journal of Applied Psychology 55 (4) : 331 ~ 338 [1971]
  • Customer complaints and organizational responses : th effect of complaints’ perceptions of justice on satisfaction and loyalty
    Karatepe, O. M. International Journal of Hospitality management 25 (1) : 69 ~ 90 [2006]
  • Corridors of Influence in the Dissemination of Customer-Oriented Strategy to Customer Contact Service Employees
    Hartline, M. D. Journal of Marketing 64 (2) : 35 ~ 50 [2000]
  • Commitment and Employee Behavior : Comparison of Affective Commitment and Continuance Commitment with Perceived Organizational Support
    Shore, L. M. Journal of Applied Psychology 78 (5) : 7774 ~ 7780 [1993]
  • Building organizational commitment : The socialization of manager in work organization
    Buchanan, H. B. Administrative Science Quarterly 19 : 533 ~ 547 [1974]
  • A Longitudinal Test of the Investment Model : The Impact on Job Satisfaction, Job Commitment, and Turnover of Variations in Rewards, Costs, Alternatives, and investment
    Rusbelt, C. Journal of Applied Psychology 68 : 429 ~ 438 [1983]