소셜미디어 이용동기와 신뢰성이 사회자본에 미치는 영향

논문상세정보
' 소셜미디어 이용동기와 신뢰성이 사회자본에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • social capital
  • social media
  • usemotive
  • 사회자본
  • 소셜 미디어
  • 이용동기
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' 소셜미디어 이용동기와 신뢰성이 사회자본에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 트위터 활용과 사회자본과의 관계 : 트위터에 대한 인식의 매개 효과를 중심으로
    황유선 한국언론학보 57 (6) : 94 ~ 120 [2013]
  • 조직의 사회적 자본(Social capital) 형성과 PR의 역할: 커뮤니케이션, 규범, 신뢰, 및 구성원 정체성을 중심으로
    이유나 한국광고홍보학보 9 (4) : 46 ~ 70 [2007]
  • 자기표현 도구로써 미니홈피 꾸미기 아이템의 이용 동기와 행태에 관한 연구
    박유진 사이버커뮤니케이션학보 25 (3) : 5 ~ 39 [2008]
  • 일본의 국가 브랜드 평가에 미치는 인지된 사회자본의 역할 한국인의 인식을 중심으로
    전종우 광고연구 100 (100) : 87 ~ 111 [2014]
  • 인터넷의 웹블로그(Web-blog) 이용동기와 만족도에 관한 연구: 대학생 집단을 중심으로
    박광순 한국언론학보 48 (5) : 270 ~ 294 [2004]
  • 이용자의 미디어 간 추구 충족과 획득 충족 비교 연구 -스마트폰과 인터넷 비교를 중심으로
    한주리 정치커뮤니케이션연구 24 (24) : 209 ~ 248 [2012]
  • 이용 동기에 기반한 스마트폰 초기 이용자 유형에 관한 탐색적 연구
    양일영 한국언론학보 55 (1) : 109 ~ 139 [2011]
  • 온라인 소셜 미디어와 참여적 사회 자본: 한국과 미국 대학생의 연결적 vs. 결속적 이용을 중심으로
    금희조 한국방송학보 24 (5) : 9 ~ 46 [2010]
  • 스마트기기와 SNS 활용이 사회자본 형성에 미치는 영향 연구
    이승민 한국문헌정보학회지 47 (2) : 161 ~ 180 [2013]
  • 소셜미디어 이용정도 및 이용동기가 사회자본에 미치는 영향: 개방형/폐쇄형 소셜미디어 비교
    이창호 한국언론정보학보 65 (1) : 5 ~ 26 [2014]
  • 소셜미디어 이용자 유형에 따른 소셜미디어 이용동기 및 활동 유형에 대한 차이 연구
    김봉섭 사회과학연구 29 (2) : 105 ~ 134 [2013]
  • 소셜미디어 이용에 영향을 미치는 요인과 사회자본에 대한 연구: 계획된 행동이론을 적용한 매개모델분석
    윤미선 방송과 커뮤니케이션 13 (2) : 5 ~ 44 [2012]
  • 소셜미디어 이용 동기의 차원 분석과 마케팅 시사점에 관한 탐색적 연구
    이방형 마케팅연구 28 (2) : 87 ~ 108 [2013]
  • 소셜네트워크서비스 이용에 대한 비교 연구: 싸이월드, 페이스북, 트위터 간의 이용동기와 만족 비교
    김유정 언론과학연구 13 (1) : 5 ~ 32 [2013]
  • 소셜 미디어의 이용동기가 소셜 미디어의 상호작용과 사용자 만족에 미치는 영향에 관한 실증연구
    오은해 경영연구 27 (1) : 49 ~ 74 [2012]
  • 소셜 미디어에서 정보공유를 위한 애착의 매개역할: 사회적 자본이론 관점
    정남호 Asia Pacific Journal of Information Syste 22 (4) : 101 ~ 123 [2012]
  • 소셜 미디어 이용 동기가 사회 자본에 미치는 영향
    최 영 한국방송학보 25 (2) : 241 ~ 276 [2011]
  • 사회자본의 민주주의 효과: 미디어 이용과 사회자본이 정치적 관심과 신뢰 및 참여에 미치는 영향
    민영 한국언론학보 51 (6) : 190 ~ 217 [2007]
  • 사이버 커뮤니티 참여와 이용에 대한 이용과 충족 연구
    김유정 한국언론학보 49 (3) : 291 ~ 317 [2005]
  • 미디어 이용량과 선호 콘텐츠 유형이미디어 신뢰도에 미치는 영향: 전통적 미디어와 뉴미디어를 아우르며
    하승태 한국언론학보 55 (1) : 413 ~ 434 [2011]
  • 마이크로블로깅(micro-blogging) 이용동기에 관한 연구: 트위터(twitter)를 중심으로
    심홍진 한국방송학보 24 (2) : 192 ~ 234 [2010]
  • 마이크로 블로그 이용자의 능동성에 관한 탐색적 연구: 트위터와 미투데이 이용자의 생산적 활동을 중심으로
    이수영 방송통신연구 171 (73) : 171 ~ 200 [2011]
  • 대학생의 인터넷 의존도의 이용과충족 시각적 특성
    허경호 사이버커뮤니케이션학보 26 (4) : 195 ~ 233 [2009]
  • 노인의 사회자본이 자존감과 심리적 복지감에 미치는 영향
    정원철 한국콘텐츠학회 논문지 13 (12) : 235 ~ 245 [2013]
  • 공중의 라이프스타일이 소셜 미디어 이용 동기 및 이용 행위에 미치는 영향에 관한 연구
    김남이 한국광고홍보학보 13 (2) : 306 ~ 341 [2011]
  • socal media usage of adolescents
    chlee [2012]
  • media economy and culture
    yhjang Communication books [2004]
  • What is social media?
  • Untravelling the effects of media use on the formation of social capital
    nwkang 한국방송학보 19 : 179 ~ 201 [2005]
  • The use of mass communication
    E. Katz Sage : 19 ~ 32 [1974]
  • The role of perceived social capital and flow experience in building users’ continuance intention to social networking sites in China
    Y. P. Chang Computers in Human Behavior 28 (3) : 995 ~ 1001 [2012]
  • The role of motivation and media involvement in explaining internet dependency
    S. Sun Journal of Broadcasting & Electronic Media 52 (3) : 408 ~ 431 [2008]
  • The prosperous community:Social capital and public life
    R. D. Putnam The American Prospect 13 : 35 ~ 42 [1993]
  • The gratification niches of personal email and the telephone
    J. Dimmick Communication Research 27 (2) : 227 ~ 248 [2000]
  • The foundations of social theory
    J. Coleman Harvard University Press [1990]
  • The benefits of facebook ‘friend’ : Social capital and college students use of online social network sites
    N. B. Ellison Journal of Computer-Mediated Communication 12 (4) : 1143 ~ 1168 [2007]
  • Teens’ use of traditional media and the internet
    C. La Ferle Journal of Advertising Research 40 (6) : 55 ~ 66 [2000]
  • Study on a teenager’s credibility on social media
    mhchoi Sogang University [2014]
  • Structural equation modeling and AMOS 20.0
    hslee Jyphyunjae [2013]
  • Social-cognitive approach to use and gratifications
    R. Larose Social Science Computer Review 19 (4) : 395 ~ 413 [2001]
  • Social movement networks virtual and real
    M. Diani Information, Communication &Society 3 (3) : 386 ~ 401 [2000]
  • Social media service status and usage
    jylee Information and Communication Trend of Policy 25 (9) : 45 ~ 65 [2013]
  • SBS
  • Public displays of connection
    J. Donath BT Technology Journal 22 (4) : 71 ~ 81 [2004]
  • Psychological predictors of television viewing motivation
    J. C. Conway Communication Research 18 : 443 ~ 464 [1991]
  • N-스크린 서비스 이용지속의도 결정요인에 관한 연구
    윤승욱 미디어와 공연예술 연구 8 (2) : 83 ~ 118 [2013]
  • Media Effects:Advances in theory and research
    A. M. Rubin Lawrence Erlbaum : 417 ~ 436 [1994]
  • Mass communication theory
    D. McQuail Sage [2000]
  • Leadership of free community papers as source of advertising information : A uses and gratifications perspective
    J. C. Tsao Journalism and Mass Communication Quarterly 81 (4) : 766 ~ 787 [2004]
  • Korea Internet & Security Agency
  • Is there socialcapitalin a socialnetwork site? : Facebook use and college students’ life satisfaction, trust, and participation
    S. Valenzuela Journal of Computer-Mediated Communication 14 : 875 ~ 901 [2009]
  • Internet use in the contemporary media environment
    A. J. Flanagin Human Communication Research 27 (1) : 153 ~ 181 [2001]
  • Intention to continue using Facebook fan pages from the perspective of social capital theory
    K. Y. Lin Cyber-Psychology, Behavior, and Social Networking 14 (10) : 565 ~ 570 [2011]
  • Identifying motivations for the use of commercial web sites
    T. F. Stafford Information Research Management Journal 14 (1) : 22 ~ 43 [2001]
  • ITWorld
  • Handbook of theory and research for the sociology of education
    P. Bourdieu Greenwood Press [1986]
  • Global SNS using status and implication
    bspark Information and Communication Trend of Policy 26 (2) : 22 ~ 34 [2014]
  • Effects on forming social capital by uses and gratifications with social network services through the smart media
    bjjo Chungang University [2012]
  • Does television erode social capital? A reply to Putnam
    P. Norris Political Science and Politics 29 : 474 ~ 480 [1996]
  • Designing for the social web
    J. Porter New Riders Press [2008]
  • Culture matters: How values shape human progress
    F. Fukuyama Basic Books : 98 ~ 111 [2001]
  • Connection strategies: Social capital implications of facebook-enabled communication practices
    N. B. Ellison New Media and Society 13 (6) : 873 ~ 892 [2011]
  • Civic engagement, interpersonal trust, and television use: An individual-level assessment of social capital
    D. V. Shah Political Psychology 19 (3) : 469 ~ 496 [1998]
  • Business innovation strategy by social media
    kslee Information Industry 245 : 24 ~ 27 [2007]
  • Audience activity and media use
    A. M. Rubin Communication Monographs 60 : 98 ~ 105 [1993]
  • An examination of television viewing motivations
    A. M. Rubin Communication Research 8 (2) : 141 ~ 165 [1981]
  • A study on the effects of social network service usage on social capital and economic effects
    jhjung Hankuk University of Foreign Studies [2011]
  • A study on social media use and social capital in Korea and China
    rclim Daegu University [2013]