DINA 모형 기반의 초등학교 수학 진단평가 개발과 활용

논문상세정보
' DINA 모형 기반의 초등학교 수학 진단평가 개발과 활용' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • cognitive diagnosis model
  • diagnosticassessment
  • dina
  • dinamodel
  • q-matrix
  • q-행렬
  • 인지진단모형
  • 진단평가
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,525 1

0.0%

' DINA 모형 기반의 초등학교 수학 진단평가 개발과 활용' 의 참고문헌

  • 진단적 준거설정을 활용한 인지진단
    김경리 임현정 교육평가연구 26 (2) : 369 ~ 390 [2013]
  • 인지진단이론에 근거한 TIMSS 2011의 과학 결과 분석을 통한인지 속성의 국제비교
    김지영 한국과학교육학회지 35 (2) : 267 ~ 275 [2015]
  • 인지진단모형을 활용한 수학 학업성취 결과 분석 -2011년 국가수준 학업성취도 평가 자료를 중심으로-
    김희경 학교수학 15 (2) : 289 ~ 314 [2013]
  • 인지진단모형을 통한 국가수준 학업성취도 평가 결과 분석 및 성적 보고 방법 탐색
  • 인지진단모형을 적용한 학업성취 프로파일 분석 및 결과 보고 방안
    김희경 [2012]
  • 인공신경망에 근거한 인지진단모형 Q 행렬의 타당성 평가
    이영주 이화여자대학교 대학원 [2014]
  • 수학 평가 결과의 분석을 위한 인지 진단 이론의 활용
    김선희 학교수학 10 (2) : 259 ~ 277 [2008]
  • 기초학력 진단평가 결과보고에 인지진단 모델 적용 가능성 탐색
    김명화 한국교육학연구 18 (3) : 5 ~ 24 [2012]
  • 국가수준 학업성취도 평가 결과 분석에 적합한 인지진단모형 탐색: Fusion 모형과 DINA 모형의 비교
    김희경 교육과정평가연구 16 (2) : 127 ~ 148 [2013]
  • 교육과정에 근거한 TIMSS 2007 공개 추이문항의 정답률 분석
    김선희 수학교육학연구 19 (1) : 99 ~ 121 [2009]
  • Using restricted latent class models to map the skill structure of achievement items
    Haertel, E. H. Journal of Educational Measurement 26 : 301 ~ 323 [1989]
  • The generalized DINA model framework
    de la Torre de la Torre, J Psychometrika 76 (2) : 179 ~ 199 [2011]
  • Test construction for cognitive diagnosis
    Henson, R. Applied Psychological Measurement 29 (4) : 262 ~ 227 [2005]
  • Rule space: An approach for dealing with misconceptions based on item response theory
    Tatsuoka Tatsuoka, K. K. Journal of Educational Measurement 20 (4) : 345 ~ 354 [1983]
  • Q-행렬 변화에 따른 혼합모형(Fusion Model) 모수 비교
    김수진 교육평가연구 23 (2) : 487 ~ 507 [2010]
  • Patterns of diagnosed mathematical content and process skills in TIMSS-R across a sample of 20 countries
    Tatsuoka, K. K. American Educational Research Journal 41 (3) : 901 ~ 926 [2004]
  • On the analysis of fraction subtraction data : The DINA model, classification, latent class sizes, and the Q-matrix
    DeCarlo, L. T. Applied Psychological Measurement 35 (1) : 8 ~ 26 [2011]
  • Object-oriented matrix programming using Ox [Computer software]
    Doornik, J. A. Timberlake Consultants Press and Oxford [2003]
  • Measurement of psychological disorders using cognitive diagnostic models
    Templin, J. L. Psychological Methods 11 (3) : 287 ~ 305 [2006]
  • Individual Level Diagnoses with Group Level Standards:Applying Rule-Space Model on the ACT Assessment Mathematics Data and the Standards for Transition
    김성훈 교육평가연구 20 (1) : 165 ~ 194 [2007]
  • Higher-order latent trait models for cognitive diagnosis
    de la Torre, J Psychometrika 69 (3) : 333 ~ 353 [2004]
  • Fusion Model에 의한수학 능력 진단을 위한 Q-행렬의 정교화
    김수진 교육평가연구 21 (2) : 115 ~ 139 [2008]
  • Diagnostic monitoring of skills and knowledge acquisition
    Tatsuoka, K. K. Erlbaum : 453 ~ 488 [1990]
  • DINA 모형을 활용한 대규모 학업성취도 평가 결과 분석
    김성훈 교육과정평가연구 14 (1) : 177 ~ 200 [2011]
  • DINA 모형에서 응시생 분류방법의 분류 정확성 비교 연구
    김지효 학습자중심교과교육연구 13 (5) : 121 ~ 142 [2013]
  • DINA 모형에서 응시생 분류 정확성에 영향을 미치는 요인 탐구 : 응시생 분류방법을 중심으로
    김지효 한국산학기술학회논문지 14 (8) : 3748 ~ 3759 [2013]
  • Cognitively Diagnostic Assessment
    Tatsuoka, K. K. Erlbaum : 327 ~ 359 [1995]
  • Cognitively Diagnostic Assessment
    DiBello, L. Erlbaum : 361 ~ 389 [1995]
  • Cognitive assessment: An introduction to the rule space method
    Tatsuoka, K. K. Routledge [2009]
  • Cognitive assessment models with few assumptions, and connections with nonparametric item response theory
    Junker, B. W. Applied Psychological Measurement 25 (3) : 258 ~ 272 [2001]
  • An overview of recent developments in cognitive diagnostic computer adaptive assessments. Practical Assessment
    Huebner, A. Research & Evaluation 15 (3) : 1 ~ 7 [2010]
  • An international comparison using a diagnostic testing model : Turkish students' profile of mathematical skills on TIMSS-R
    Dogan, E. Educational Studies in Mathematics 68 (3) : 263 ~ 272 [2008]
  • An empirically based method of Q-matrix validation for the DINA model : Development and applications
    de la Torre, J Journal of Educational Measurement 45 (4) : 343 ~ 362 [2008]
  • A probabilistic model for diagnosing themisconceptions by the pattern classification approach
    Tatsuoka Tatsuoka, K. K. Journal of Educational Statistics 10 (1) : 55 ~ 73 [1985]
  • A note on comparing examinee classification methods for cognitive diagnosis models
    Huebner, A. Educational and Psychological Measurement 71 (2) : 407 ~ 419 [2011]
  • A cognitive diagnostic modeling of attribute mastery in Massachusetts, Minnesota, and the U. S. national sample using the TIMSS 2007
    Lee, Y. S. International Journal of Testing 11 (2) : 1 ~ 47 [2011]
  • A cognitive diagnosis model for cognitively based multiple-choice options
    de la Torre, J Applied Psychological Measurement 33 (3) : 163 ~ 183 [2009]
  • A Bayesian framework for the unified model for assessing cognitive abilities: Blending theory with practicality
    Hartz, S. University of Illinois [2002]