아동학회지 : 유아교사의 정서지능이 유아의 행복에 미치는 영향: 유아교사 직무만족의 매개효과를 중심으로

' 아동학회지 : 유아교사의 정서지능이 유아의 행복에 미치는 영향: 유아교사 직무만족의 매개효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • emotional intelligence
  • job satisfaction
  • youngchildrenshappiness
  • 유아 행복
  • 정서지능
  • 직무만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,794 0

0.0%

' 아동학회지 : 유아교사의 정서지능이 유아의 행복에 미치는 영향: 유아교사 직무만족의 매개효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 청소년의 행복감에 영향을 미치는 미시체계 변인과 자기이해 변인에 관한 연구: 성차를 중심으로
    신효식 한국가족관계학회지 16 (4) : 105 ~ 133 [2012]
  • 박사
  • 유아교사의 정서지능이 의사소통능력에 미치는 영향
    노은숙 교육과학연구 43 (4) : 113 ~ 135 [2012]
  • 유아교사의 정서지능과 정서노동 및 직무스트레스와의 관계
    권정윤 유아교육연구 30 (6) : 269 ~ 289 [2010]
  • 유아교사의 정서지능, 동료교사 협력관계, 부모-교사 협력관계와 교사효능감 간의구조모형 분석
    류경희 유아교육·보육복지연구 19 (2) : 203 ~ 225 [2015]
  • 유아교사의 유머와 행복감의 관계에서긍정성의 매개효과
    황해익 유아교육학논집 18 (1) : 341 ~ 363 [2014]
  • 유아교사의 역할수행과 관련 변인들 간의 구조모형 분석 : 교사의 정서지능, 조직풍토, 직무만족도를 중심으로
    최현미 유아교육학논집 13 (6) : 323 ~ 343 [2009]
  • 유아교사의 교사-유아 상호작용과 교사신념, 직무만족도 및 교사효능감 간의 관계
    권랑희 아동교육 24 (2) : 93 ~ 107 [2015]
  • 유아가 인식하는 행복의 의미 탐색
    김성숙 유아교육연구 33 (3) : 377 ~ 400 [2013]
  • 영아교사의 정서노동이 교사-영아 상호작용에 미치는 영향: 정서지능의 조절효과를 중심으로
    이선미 열린유아교육연구 18 (6) : 153 ~ 180 [2013]
  • 영아 교사의 정서지능과 교사-영아 상호작용의 관계
    조혜진 열린유아교육연구 17 (5) : 189 ~ 208 [2012]
  • 어린이집 교사의 직무스트레스와 정서지능 및 교사효능감이 소진에 미치는 영향
    이경님 미래유아교육학회지 21 (2) : 93 ~ 112 [2014]
  • 어린이집 교사의 정서노동과 교사-유아 상호작용의 관계에서 정서지능과 사회적 지지의 조절효과
    김수연 미래유아교육학회지 22 (2) : 191 ~ 213 [2015]
  • 아동의 행복 상황 및 판단에 대한 조사 연구: 문화적 특수성 접근
    정계숙 아동학회지 29 (6) : 207 ~ 223 [2008]
  • 보육교사의 직무만족도, 원장의 변혁적 지도성, 그리고 부모-교사 협력관계와 교사-유아 상호작용간의 관계구조분석
    최해주 미래유아교육학회지 20 (3) : 69 ~ 88 [2013]
  • 보육교사의 정서지능과 직무스트레스와의 관계
    송미선 미래유아교육학회지 16 (4) : 99 ~ 119 [2009]
  • 보육교사의 정서노동이 직무만족에 미치는 영향: 정서지능과 사회적 지지의 조절효과를 중심으로
    김수연 유아교육학논집 19 (3) : 71 ~ 93 [2015]
  • 보육교사의 SOC 책략과 정서지능, 교사효능감과의 관계
    엄세진 한국영유아보육학 62 (62) : 97 ~ 123 [2010]
  • 만 5세 유아가 인식한 행복한 상황과 행복의 조건에 관한 연구
    황해익 생태유아교육연구 12 (4) : 93 ~ 122 [2013]
  • 대학생의 정서지능이 대인관계와 삶의 만족에 미치는 영향
    이수미 인간발달연구 16 (3) : 131 ~ 147 [2009]
  • Working in the service society
    Paules, G. Temple University Press : 264 ~ 290 [1996]
  • What predicts change in material interaction over time : A study of alternative models
    Gottmand, J. M. Family Process 38 (2) : 143 ~ 158 [1999]
  • The value of positive emotions
    Fredrickson, B. L. American Scientist 91 (4) : 330 ~ 335 [2003]
  • The role of positive emotions in positive psychology : The broaden and build theory of positive emotions
    Fredrickson, B. L. American Psychologist 56 (3) : 218 ~ 226 [2001]
  • The relationship between teacher’s emotional intelligence and students’satisfaction with their teacher
    Maeng, G. Y. Chungnam University [2007]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The managed Heart : The commercialization of human feeling.
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • The caregiving dilemma : Work in an american nursing home
    Foner, N. University of California Press [1994]
  • The analysis of the effects kindergarten teachers’ job stress, psychological, and demographic variables on their job attitudes
    Do, S. N. Gyeongsang National University [1999]
  • The actual conditions of emotional labor
    Han, S. G. KRIVET of Issue Brief 26 : 1 ~ 4 [2013]
  • The Psychology of Happiness
    Argyle, M. Routledge [2005]
  • Testing a conservation of resources model of the dynamics of emotional labor
    Brotheridge, C. Journal of Occupational Health Psychology 7 (1) : 57 ~ 67 [2002]
  • Tenuous relationships : Exploitation, emotion, and racial ethnic significance in paid child care work
    Uttal, L. Gender & Society 13 (6) : 758 ~ 780 [1999]
  • Stress at work
    Cooper, C. L. John Wiley & Sons : 81 ~ 105 [1978]
  • Sociological methodology
    Sobel, M. E. Jossey-Bass : 290 ~ 312 [1982]
  • Social inequalities in happiness in the U. S. 1972-2004 : Age-period-cohort analysis
    Yang, Y. American Sociological Review 73 (2) : 204 ~ 226 [2008]
  • Rosenberg의 자아존중감 척도: 문항수준 타당도분석
    이자영 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 21 (1) : 173 ~ 189 [2009]
  • Relationship between job satisfaction and sense of happiness of childteacher and teacher-child interaction
    Ahn, J. H. Soongsil University [2015]
  • Positivity
    Fredrickson, B. L. Three Rivers Press [2009]
  • Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test(MSCEIT). User’s Manual
    Mayer, J. D. MHS Publishers [2002]
  • Managing job stress and health
    Matterson, M. T. The Free Press [1982]
  • Los tests de la inteligencia emocional
    Brockert, S. Robin Book [1996]
  • Job Stress of child teachers and relationship between teacher-child interaction
    Lim, E. J. Soongsil University [2014]
  • Impact of job satisfaction and teacher efficacy on self-esteem in early childhood teachers
    Lee, R. J. Catholic Kwandong University [2014]
  • Impact of emotional intelligence, teacher efficacy, and job satisfaction on happiness among daycare teachers
    Kim, H. N. Pusan National University [2012]
  • Impact of emotional intelligence and teacher efficacy on job satisfaction in early childhood teachers
    Kim, N. S. Catholic Kwandong University [2015]
  • How to be happy : Lessons from making slough happy
    Hoggard, L. BBC Books [2007]
  • Gender trials : Emotional lives in contemporary law firms
    Pierce, J. L. University of California Press [1995]
  • Exploration of the relations with emotional labor of childcare teachers, individual, and organizational emotional-values, job satisfaction, burnout
    Lee, J. W. Ewha Womans University [2007]
  • Emotional labour, gender and professional stereotypes of emotional and physical contact, and personal perspectives on the emotional labour of nursing
    Gray, B. Journal of Gender Studies 19 (4) : 349 ~ 360 [2010]
  • Emotional labor and organized emotional care : Conceptualizing nursing home care work
    Lopez, S. H. Work and Occupations 33 : 133 ~ 160 [2006]
  • Emotional labor and burnout: Comparing two perspectives of “people work.”
    Brotheridge, C. M. Journal of Vocational Behavior 60 (1) : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotional intelligence and interpersonal relations
    Schutte, N. S. The Journal of Social Psychology 141 (4) : 523 ~ 536 [2001]
  • Emotional intelligence
    Goleman, D. Basic Books [1995]
  • Emotional intelligence
    Austin, E. J. Machiavellianism and emotional manipulation : Does EI have a dark side? Personality and Individual Differences 43 (1) : 179 ~ 189 [2007]
  • Emotional expressiveness and knowledge in preschool-age children : Age-related changes
    Shin, N. N. Child Studies in Asia-Pacific Contexts 4 (1) : 1 ~ 12 [2014]
  • Emotional development and emotional intelligence: Implication for educators
    Salovey, P. Basic Books : 105 ~ 153 [1997]
  • Emotional Quotient Inventory(EQ-i : YV) : Technical manual
    Bar-On, R. Multi-Health Syste [2000]
  • Emotional Intelligence:Why it can matter more than IQ
    Goleman, D. Bantam Books [1995]
  • Effects of school-based emotional intelligence intervention program for children
    Baek, C. K. Sookmyung University [2015]
  • Effect of emotional intelligence of early childhood teachers on multi-cultural sensitivity and multi-cultural teaching efficacy
    Lee, J. S. Kyonggi University [2015]
  • Define the relation between happiness, concerns, personality and teacherschildren’s interaction
    Joung, D. W. Korea Journal of Child Care and Education 81 : 49 ~ 70 [2013]
  • Concept and understanding of structural equations model
    Woo, J. P. Hannarae Publishing Co [2012]
  • Care = organisation + physical labour + emotional labour
    James, N. Sociology of Health & Illness 14 (4) : 488 ~ 509 [1992]
  • Beyond Money, Toward an Economy of Well-Being
    Diener, E. Psychology in the Public Interest 5 (1) : 1 ~ 31 [2004]
  • A study on the theoretical model of turnover intention among kindergarten teachers in Korea
    Suh, J. Y. Sookmyung University [2002]
  • A study on development of the happiness scale for young children-based on early childhood educational institution
    Lee, E. J. Sungkyungkwan University [2010]
  • A structural relationship between young children’s happiness and its variables: Temperament, parenting efficacy and ego-resilience
    Choe, S. M. Chonnam National University [2015]
  • A relationship between perceived emotional intelligence and job satisfaction
    Choi, S. G. University of Suwon [2001]
  • A Study on the Moderating Role of Hotel Employees' Emotional Labor in the Causal Relationships among Emotional Dissonance, Burnout, and Job Satisfaction
    정효선 한국조리학회지 19 (4) : 94 ~ 108 [2013]