한국 청소년의 다문화 수용성 영향요인

' 한국 청소년의 다문화 수용성 영향요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • a sense of community
  • hierarchicallinearmodeling
  • multicultural acceptance
  • multicultural education
  • 공동체의식
  • 다문화 교육
  • 다문화 수용성
  • 위계적 선형 모형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
16,756 2

0.1%

' 한국 청소년의 다문화 수용성 영향요인' 의 참고문헌

  • 한민족정체성과 자민족중심주의가 청소년의 다문화수용성에 미치는 영향
    양계민 한국청소년연구 20 (4) : 387 ~ 421 [2009]
  • 한국인의 다문화 수용성 분석 : 새로운 성원권의 정치학(politics of membership) 관점에서
    황정미 아세아연구 53 (4) : 152 ~ 184 [2010]
  • 한국인의 다문화 수용성 결정요인 분석: 교육수준의 영향을 중심으로
    이자형 교육사회학연구 22 (3) : 163 ~ 192 [2012]
  • 한국인의 국민정체성에 대한 인식과 다문화 수용성
    윤인진 통일문제연구 23 (1) : 143 ~ 192 [2011]
  • 한국사회의 다민족․다문화 지향성에 대한 조사연구
    황정미 [2007]
  • 한국 다문화교육의 이데올로기적 재생산 기제 비판
    정민승 교육사회학연구 22 (2) : 211 ~ 232 [2012]
  • 학교 내 다문화교육 경험과 일반 중학생의 다문화 인식 차이에 관한 연구
    라종민 교육종합연구 11 (3) : 165 ~ 184 [2013]
  • 초중등학생의 다문화 수용성에 영향을 미치는 요인
    김경근 한국교육 39 (1) : 87 ~ 117 [2012]
  • 초등학생의 다문화 수용성에 영향 미치는 요인 분석
    이건남 한국실과교육학회지 26 (3) : 1 ~ 14 [2013]
  • 초기 청소년의 문화적 경험과 다문화 인식: 개방성-수용성-존중성과의 관계 - G광역시를 중심으로 -
    박순희 청소년학연구 19 (7) : 27 ~ 50 [2012]
  • 청소년의 다문화수용성에 영향을 미치는 요인
    박영주 학교사회복지 24 : 285 ~ 310 [2013]
  • 청소년의 국민정체성과 다문화적태도 분석 연구
    박정서 열린교육연구 20 (4) : 89 ~ 113 [2012]
  • 청소년의 국민정체성, 통일, 다문화수용성에 대한 인식 - 다문화시대 사회과 통일교육에의 함의 -
    김경은 사회과교육 51 (1) : 123 ~ 140 [2012]
  • 중학생의 다문화 수용성 영향요인
    이자형 교육사회학연구 23 (1) : 53 ~ 77 [2013]
  • 요인분석을 활용한 종합점수화 기법
    홍준현 정책분석평가학회보 9 (1) : 219 ~ 235 [1999]
  • 외국인 주민수 157만명, 주민등록인구 대비 3.1%
  • 여성결혼이민자에 대한 고정관념과 감정이 사회적 거리감에 미치는 영향
    전영자 한국생활과학회지 19 (1) : 1 ~ 13 [2010]
  • 대학생들의 다문화수용성과 관련변인 탐색
    박혜숙 교육심리연구 24 (2) : 303 ~ 325 [2010]
  • 다양성에 대한 학생과 학부모의 태도 - 다문화 가정과 일반 가정의 비교 -
    이정우 사회과교육 47 (3) : 297 ~ 320 [2008]
  • 다문화인식에 영향을 미치는 변인간의 구조분석
    최성보 한국교원교육연구 28 (4) : 305 ~ 330 [2011]
  • 다문화교육 프로그램이 초등학생의 다인종 및 다문화에 대한 태도에 미치는 효과성 연구
    강선경 청소년학연구 18 (11) : 259 ~ 282 [2011]
  • 다문화 학교환경이 청소년의 다문화태도에 미치는 영향
    아영아 청소년복지연구 15 (1) : 77 ~ 100 [2013]
  • 다문화 교사교육의 현황과 과제
    모경환 한국교원교육연구 26 (4) : 245 ~ 270 [2009]
  • 농촌 청소년의 다문화수용성 영향요인 구조분석
    장연진 청소년복지연구 15 (3) : 193 ~ 216 [2013]
  • 농촌 국제결혼가정 아동들의 학교생활에 대한 맥락적 이해: 전남 소규모 초등학교에 대한 질적 사례 연구
    서덕희 교육사회학연구 21 (2) : 87 ~ 120 [2011]
  • 국민정체성이 청소년의 다문화수용성에 미치는 영향
    백승대 대한정치학회보 21 (2) : 1 ~ 24 [2013]
  • 국내 소수집단에 대한 청소년들의 태도에 영향을 미치는 요인
    양계민 한국심리학회지: 사회및성격 23 (2) : 59 ~ 79 [2009]
  • 교사의 다문화교육 경험이 다문화적 인식에 미친 영향 - 인천시 다문화교육 지정학교 교사를 대상으로 -
    박선미 사회과교육 50 (3) : 1 ~ 15 [2011]
  • 경기도 초·중등 교사들의 다문화적 효능감에 대한 조사 연구
    모경환 시민교육연구 39 (4) : 163 ~ 182 [2007]
  • Theories of ethnic social distance : Comparative empirical tests for three distinct ethnic groups
    Vedlitz, A. Sociological Spectrum 27 : 585 ~ 603 [2007]
  • Teachers’ attitudes toward multiculturalism and their perceptions of the school organizational culture
    Horenczyk, G. Teaching and Teacher Education 18 : 435 ~ 445 [2002]
  • Teacher ratings of ADHD symptoms in ethnic minority students : Bias or behavioral difference?
    Hosterman, S. School Psychology Quarterly 23 : 418 ~ 435 [2008]
  • Statistical analysis with missing data(2nd ed)
    Little, R. J. A. Wiley [2002]
  • Racist victimization among children in the Netherlands : the effect of ethnic group and school
    Verkuyten, M. Ethnic and Racial Studies 25 (2) : 310 ~ 331 [2002]
  • Perceived importance of contact revisited : Anticipated consequences of intergroup contact for the ingroup as predictors of the explicit and implicit ethnic attitudes of youth
    Mἅhὂnen, T. Group Processes & Intergroup Relations 14 (1) : 19 ~ 30 [2011]
  • Multiple imputation techniques in small sample clinic trials
    Barnes, S. A. Statistics in Medicine 25 : 233 ~ 245 [2006]
  • Multiculturalism in the classroom : Ethnic attitudes and classmates
    Thijs, J. International Journal of Intercultural Relations 37 : 176 ~ 187 [2013]
  • Multicultural education: Issues and perspectives(6th ed.)
    Nieto, S. John Wiley & Sons : 425 ~ 443 [2007]
  • Multicultural education: Issues and perspectives(6th ed.)
    Banks, C. John Wiley & Sons : 445 ~ 470 [2007]
  • Moral values and the teacher: Beyond the paternal and the permissive
    Carr, D. Journal of Philosophy of Education 27 (2) : 193 ~ 207 [1993]
  • Missing data in educational research: A review of reporting practices and suggestions for improvement
    Peugh, J. L. Review of Educational Research 74 (4) : 25 ~ 556 [2004]
  • Missing Covariates in Generalized Linear Models When the Missing Data Mechanism is Non-ignorable
    Ibrahim, J. G. Journal of the Royal Statistical Society 61 (1) : 173 ~ 190 [1999]
  • Hierarchical linear models: Applications and data analysis method
    Raudenbush, S. Sage Publications [2002]
  • Handbook of research on teaching(4th ed.)
    Hansen, D. T. AREA : 826 ~ 857 [2001]
  • Ethnic composition of school classes, majority-minority friendships, and adolescents’ intergroup attitudes in the Netherlands
    Vervoort, M. Journal of Adolescence 34 : 257 ~ 267 [2011]
  • Do adolescents' perceptions of parental racial attitudes relate to their intergroup contact and cross-race relationships?
    Edmonds, C. Group Processes & Intergroup Relations 12 (1) : 5 ~ 21 [2009]
  • Culturally responsive teaching: Theory, Research, & Practice
    Gay, G. Teachers College Press [2000]
  • Creating more effective multiethnic schools
    Zirkel, S. Social Issues and Policy Review 2 (1) : 187 ~ 241 [2008]
  • Core networks and whites’ attitudes toward immigrants and immigration policy
    Berg, J. A. Public Opinion Quarterly 73 (1) : 7 ~ 31 [2009]
  • Beyond the optimal contact strategy: A reality check for the contat hypothesis
    Dixon, J. American Psychologist 60 : 697 ~ 711 [2005]
  • Attitudes toward immigrants, immigration, and multiculturalism in New Zealand : A social psychological analysis
    Ward, C. International Migration Review 42 : 227 ~ 248 [2008]
  • Are teachers’ expectations different for racial minority than for European American students? A meta-analysis
    Tenenbaum, H. Journal of Educational Psychology 99 : 253 ~ 273 [2007]
  • 2014년 다문화 교육 215억원 지원