골프클럽 소비자의 브랜드 진정성이 브랜드 애착 및 구매행동에 미치는 영향

논문상세정보
' 골프클럽 소비자의 브랜드 진정성이 브랜드 애착 및 구매행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 골프클럽
  • 구매행동.
  • 브랜드 애착
  • 브랜드 진정성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
239 1

0.0%

' 골프클럽 소비자의 브랜드 진정성이 브랜드 애착 및 구매행동에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 프로 골퍼와 아마추어 골퍼들의 아이언 구매결정 요인과 브랜드자산 인식이 구매 후 행동에 미치는 영향
    김형우 한국골프학회 6 (1) : 129 ~ 140 [2012]
  • 프로 골퍼와 아마추어 골퍼들의 아이언 구매결정 요인과 브랜드자산 인식이 구매 후 행동에 미치는 영향
    김형우 한국골프학회 6 1 129-140 [2012]
  • 페이스북 팬페이지에 대한 이용자의 진정성 지각이 브랜드 자산에 미치는 영향: 브랜드 동일시와 소비자-브랜드관계 매개변인의 역할을 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 21 (3) : 29 ~ 57 [2013]
  • 페이스북 팬페이지에 대한 이용자의 진정성 지각이 브랜드 자산에 미치는 영향: 브랜드 동일시와 소비자-브랜드관계 매개변인의 역할을 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 21 3 29-57 [2013]
  • 패션 브랜드 진정성의 내부 구조 확인 및 브랜드 애착, 몰입, 충성에 미치는 영향에대한 양적 연구
    서상우 복식 63 (7) : 148 ~ 163 [2013]
  • 패션 브랜드 진정성의 내부 구조 확인 및 브랜드 애착, 몰입, 충성에 미치는 영향에대한 양적 연구
    서상우 복식 63 7 148-163 [2013]
  • 지역축제의 체험요인이 관광객의 지각된 가치와 만족도 및 행동의도에 미치는 영향
    서철현 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 (1) : 435 ~ 450 [2012]
  • 지역축제의 체험요인이 관광객의 지각된 가치와 만족도 및 행동의도에 미치는 영향
    서철현 Journal of The Korean Data Analysis Society 14 1 435-450 [2012]
  • 어린이 전용 수영장 서비스 품질이 학부모 만족도 및 구매행동에 미치는 영향
    신진호 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 (5) : 2855 ~ 2869 [2013]
  • 어린이 전용 수영장 서비스 품질이 학부모 만족도 및 구매행동에 미치는 영향
    신진호 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 5 2855-2869 [2013]
  • 스포츠경영학에서의 구조방정식모형 연구에 관한 문헌조사:연구동향과 논점을 중심으로
    김용만 한국스포츠산업경영학회지 18 (1) : 29 ~ 44 [2013]
  • 스포츠경영학에서의 구조방정식모형 연구에 관한 문헌조사:연구동향과 논점을 중심으로
    김용만 한국스포츠산업경영학회지 18 1 29-44 [2013]
  • 소비자 욕구충족성과 스포츠스타 브랜드 애착 및 스포츠스타 후원브랜드에 대한 소비자 행동의도와의 관계
    김화룡 한국스포츠산업경영학회지 16 (6) : 43 ~ 57 [2011]
  • 소비자 욕구충족성과 스포츠스타 브랜드 애착 및 스포츠스타 후원브랜드에 대한 소비자 행동의도와의 관계
    김화룡 한국스포츠산업경영학회지 16 6 43-57 [2011]
  • 브랜드 진정성이 브랜드애착 및 충성에 미치는 영향에 관한 연구: 화장품 브랜드를 중심으로
    서용구 유통연구 19 (2) : 87 ~ 111 [2014]
  • 브랜드 진정성이 브랜드애착 및 충성에 미치는 영향에 관한 연구: 화장품 브랜드를 중심으로
    서용구 유통연구 19 2 87-111 [2014]
  • 남성소비자의 가치추구와 패션의식에 따른 의류구매행동
    김주희 Journal of The Korean Data Analysis Society 7 (4) : 1321 ~ 1336 [2005]
  • 남성소비자의 가치추구와 패션의식에 따른 의류구매행동
    김주희 Journal of The Korean Data Analysis Society 7 4 1321-1336 [2005]
  • 국내 프랜차이즈 베이커리기업의 사회적책임(CSR) 진정성이 브랜드 신뢰 및 브랜드 충성도에 미치는 영향- 대학생을 중심으로 -
    허경석 외식경영연구 17 (6) : 7 ~ 28 [2014]
  • 국내 프랜차이즈 베이커리기업의 사회적책임(CSR) 진정성이 브랜드 신뢰 및 브랜드 충성도에 미치는 영향- 대학생을 중심으로 -
    허경석 외식경영연구 17 6 7-28 [2014]
  • 국내 스크린 골프 브랜드 자산이 고객 만족도 및 구매행동에 미치는 영향
    구본수 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 (2) : 1099 ~ 1113 [2013]
  • 국내 스크린 골프 브랜드 자산이 고객 만족도 및 구매행동에 미치는 영향
    구본수 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 2 1099-1113 [2013]
  • 국내 브랜드 골프클럽 경쟁력강화를 위한 전략탐색
    양준영 한국사회체육학회지 (41) : 313 ~ 322 [2010]
  • 국내 브랜드 골프클럽 경쟁력강화를 위한 전략탐색
    양준영 한국사회체육학회지 41 313-322 [2010]
  • 구조방정식모형을 이용한 심리적 안녕감과 주관적 안녕감의 관계 분석
    김금순 Journal of The Korean Data Analysis Society 12 (3) : 1321 ~ 1338 [2010]
  • 구조방정식모형을 이용한 심리적 안녕감과 주관적 안녕감의 관계 분석
    김금순 Journal of The Korean Data Analysis Society 12 3 1321-1338 [2010]
  • 구조방정식모형에서 적합도지수의 해석과 모형적합 전략에 대한 논의
    강현철 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 (2) : 653 ~ 668 [2013]
  • 골프클럽 소비자의 체면민감성과 과시소비성향, 쇼핑스타일의 구조적 관계
    김형석 한국골프학회 7 (1) : 1 ~ 10 [2013]
  • 골프클럽 소비자의 체면민감성과 과시소비성향, 쇼핑스타일의 구조적 관계
    김형석 한국골프학회 7 1 1-10 [2013]
  • 골프클럽 구매시 평가기준과 원산지 효과에 관한 연구
    유용상 한국스포츠산업경영학회지 9 (4) : 23 ~ 39 [2004]
  • 골프클럽 구매시 평가기준과 원산지 효과에 관한 연구
    유용상 한국스포츠산업경영학회지 9 4 23-39 [2004]
  • 골프장의 핵심역량과 경쟁전략 간의 적합성이 경영성과에 미치는 영향
    윤형석 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 (4) : 2245 ~ 2255 [2013]
  • 골프장의 핵심역량과 경쟁전략 간의 적합성이 경영성과에 미치는 영향
    윤형석 Journal of The Korean Data Analysis Society 15 4 2245-2255 [2013]
  • The ties that bind: measuring the strength of consumers', emotional attachments to brands
    Thomson, M. D. Journal of Consumer Psychology 15 (1) : 77 ~ 91 [2005]
  • The ties that bind: measuring the strength of consumers', emotional attachments to brands
    Thomson, M. D. Journal of Consumer Psychology 15 1 77-91 [2005]
  • Structure equation model analysis
    Kim, G. -S. Hannarae Academy [2013]
  • Structure equation model analysis
    Kim, G. -S. - [2013]
  • Relationship between propensity to consume and consumer behavior on brand of golf equipment buyer
    Yoo, K. -S. Konkuk University [2012]
  • Relationship between propensity to consume and consumer behavior on brand of golf equipment buyer
    Yoo, K. -S. [2012]
  • Managing brand equity
    Aaker, D. A. The Free Press [2009]
  • Managing Brand Equity
    Aaker, D. A. - [1991]
  • Investigation of the attributes and development of the scale for fashion brand authenticity
    Seo, S. -W. Seoul National University [2010]
  • Investigation of the attributes and development of the scale for fashion brand authenticity
    Seo, S. -W. [2010]
  • Influence of the congruence between brand personality and self-image on consumer's relations, consumer's satisfaction and brand attachment: based on coffee shop business
    Suh, J. -Y. Kyonggi University [2011]
  • Influence of the congruence between brand personality and self-image on consumer's relations, consumer's satisfaction and brand attachment: based on coffee shop business
    Suh, J. -Y. [2011]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement errors
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 1 39-50 [1981]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobserv-able Variables and Measurement Errors
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Effect of golf club choices on the satisfaction and the post-purchase behaviors
    Kim, H. -W. Kyung Hee University [2010]
  • Effect of golf club choices on the satisfaction and the post-purchase behaviors
    Kim, H. -W. [2010]
  • Developing a scale for measuring of authenticity of brand
    Park, S. -H. Hankuk University of Foreign Studies [2012]
  • Developing a scale for measuring of authenticity of brand
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based band equity
    Keller, K. L. Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based band equity
    Keller, K. L. Journal of Marketing 57 1 1-22 [1993]
  • Casual relationship among service fairness, customer satisfaction, customer loyalty, and purchase behavior in taekwondo gymnasium
    Lim, J. -N. Kyung Hee University [2007]
  • Casual relationship among service fairness, customer satisfaction, customer loyalty, and purchase behavior in taekwondo gymnasium
    Lim, J. -N. [2007]
  • Building Strong Brands
    Aaker, D. A. The Free Press [1996]
  • Building Strong Brands
    Aaker, D. A. - [1996]
  • Brand equity and advertising: advertising's role in building strong brands
    Aaker, D. A. - [1993]
  • Brand Equity and Advertising: Advertising’s Role in Building Strong Brands
    Aaker, D. A. Lawrence Erlbaum Associates, Inc [1993]
  • Attitudinal and Demographic Segmentation of Golf Club Market in Korea
    김상호 한국사회체육학회지 (21) : 275 ~ 290 [2004]
  • Attitudinal and Demographic Segmentation of Golf Club Market in Korea
    김상호 한국사회체육학회지 21 275-290 [2004]
  • A study on brand authenticity in cosmetic industry
    Yoo, H. -S. Sookmyung University [2013]
  • A study on brand authenticity in cosmetic industry
    Yoo, H. -S. [2013]
  • A study on brand attachment, brand commitment, and repurchase intention following the lifestyles of luxury jewelry consumers
    Yoon, S. -W. Kyonggi University [2013]
  • A study on brand attachment, brand commitment, and repurchase intention following the lifestyles of luxury jewelry consumers
  • A study on asset formation factors of golf club brands -focused on consumer-brand relation-
    Kim, J. -L. Korea University [2006]
  • A study on asset formation factors of golf club brands -focused on consumer-brand relation-
    Kim, J. -L. [2006]