몽골에서의 한류, 국가이미지 및 기업이미지가 제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 몽골에서의 한류, 국가이미지 및 기업이미지가 제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 구매의도.
  • 국가 이미지
  • 기업이미지
  • 제품에 대한 태도
  • 한류
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,248 0

0.0%

' 몽골에서의 한류, 국가이미지 및 기업이미지가 제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 해양스포츠산업의 저해요인, 매력요인, 만족도가 충성도에 미치는 영향 : 부산지역 마리나 방문객을 중심으로
    김용재 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 (6) : 3255 ~ 3265 [2014]
  • 해양스포츠산업의 저해요인, 매력요인, 만족도가 충성도에 미치는 영향 : 부산지역 마리나 방문객을 중심으로
    김용재 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 6 3255-3265 [2014]
  • 한류스타의 광고모델 속성이 기업이미지, 신뢰, 그리고 고객 충성도에 미치는 영향 분석을 통한 한류스타마케팅 필요성에 관한 연구* - Lotte Hotel & Resort를 찾는 일본인 관광객 중심으로
    김성섭 호텔경영학연구 18 (4) : 217 ~ 243 [2009]
  • 한류스타의 광고모델 속성이 기업이미지, 신뢰, 그리고 고객 충성도에 미치는 영향 분석을 통한 한류스타마케팅 필요성에 관한 연구* - Lotte Hotel & Resort를 찾는 일본인 관광객 중심으로
    김성섭 호텔경영학연구 18 4 217-243 [2009]
  • 한류가 한국 가공식품 수출에 미치는 영향 분석
    김보영 송니은 양현석 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 (4) : 2081 ~ 2090 [2014]
  • 한류가 한국 가공식품 수출에 미치는 영향 분석
    송니은 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 4 2081-2090 [2014]
  • 한류가 중국소비자의 구매태도에 미치는 영향에 관한 실증연구 : 음식제품 및 음식기업이미지 중심으로
    김미정 배정민 이춘수 현대중국연구 11 (2) : 123 ~ 155 [2010]
  • 한류가 중국소비자의 구매태도에 미치는 영향에 관한 실증연구: 음식제품 및 음식기업이미지 중심으로
    배정민 현대중국연구 11 2 123-155 [2010]
  • 한류 콘텐츠의 온라인 확산에 관한 연구: 국가 간 문화적 차이를 중심으로
    홍재원 마케팅관리연구 19 (1) : 89 ~ 108 [2014]
  • 한류 콘텐츠의 온라인 확산에 관한 연구: 국가 간 문화적 차이를 중심으로
    홍재원 마케팅관리연구 19 1 89-108 [2014]
  • 한류 인기 요인과 호감도 및 국가이미지와의 관계 연구: 일본, 미국, 프랑스를 중심으로
    문효진 홍보학연구 16 (4) : 247 ~ 280 [2012]
  • 한류 인기 요인과 호감도 및 국가이미지와의 관계 연구: 일본, 미국, 프랑스를 중심으로
    문효진 홍보학연구 16 4 247-280 [2012]
  • 한국의 국가 이미지와 광고에 대한 일반적 평가가 상품및 기업 이미지에 미치는 영향중국의 대학생들을 대상으로
    김봉철 한국방송학보 19 (3) : 104 ~ 134 [2005]
  • 한국의 국가 이미지와 광고에 대한 일반적 평가가 상품및 기업 이미지에 미치는 영향중국의 대학생들을 대상으로
    김봉철 한국방송학보 19 3 104-134 [2005]
  • 주한 외국인의 한국 기업에 대한 이미지 결정 요인에 대한 실증적 연구
    한충민 국제통상연구 8 (1) [2003]
  • 주한 외국인의 한국 기업에 대한 이미지 결정 요인에 대한 실증적 연구
    한충민 국제통상연구 8 1 - [2003]
  • 장소브랜드 태도 및 태도 확신이 재방문의도에 미치는 영향: 부산 영도다리 방문객을 대상으로
    손은정 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 (6) : 3221 ~ 3230 [2014]
  • 장소브랜드 태도 및 태도 확신이 재방문의도에 미치는 영향: 부산 영도다리 방문객을 대상으로
    손은정 Journal of The Korean Data Analysis Society 16 6 3221-3230 [2014]
  • 일본 내 한류가 원산지효과에 미친 영향
    이운영 통상정보연구 8 (4) : 237 ~ 261 [2006]
  • 일본 내 한류가 원산지효과에 미친 영향
    이운영 통상정보연구 8 4 237-261 [2006]
  • 유통업체의 기업이미지가 PB제품에 대한 소비자태도에 미치는 영향
    김문정 유통과학연구 9 (4) : 83 ~ 91 [2011]
  • 유통업체의 기업이미지가 PB제품에 대한 소비자태도에 미치는 영향
    김문정 유통과학연구 9 4 83-91 [2011]
  • 스포츠 스폰서십 광고유형과 제품유형에 따른 기업이미지 태도와 구매의도와의 관계
    이종호 한국체육교육학회지 8 (1) : 128 ~ 140 [2003]
  • 스포츠 스폰서십 광고유형과 제품유형에 따른 기업이미지 태도와 구매의도와의 관계
    이종호 한국체육교육학회지 8 1 128-140 [2003]
  • 베트남에서 한국의 국가이미지가 한국산 수입상품 구매의사에 미친 영향에 관한 연구
    노승혁 Journal of The Korean Data Analysis Society 12 (2) : 1035 ~ 1051 [2010]
  • 베트남에서 한국의 국가이미지가 한국산 수입상품 구매의사에 미친 영향에 관한 연구
    노승혁 Journal of The Korean Data Analysis Society 12 2 1035-1051 [2010]
  • 국가 브랜드에 대한 태도가 상품 구매 의도에 미치는 영향 : 중국의 한류를 중심으로
    김유경 커뮤니케이션학 연구 16 (2) : 35 ~ 56 [2008]
  • 국가 브랜드에 대한 태도가 상품 구매 의도에 미치는 영향 : 중국의 한류를 중심으로
    김유경 커뮤니케이션학 연구 16 2 35-56 [2008]
  • True Color of Korean Wave
  • The effects of country-of-brand and brand name on product evaluation of consideration : a cross-country comparison
    Hulland, J. S. Journal of International Consumer Marketing 11 (1) : 23 ~ 40 [1999]
  • The effects of country-of-brand and brand name on product evaluation of consideration : a cross-country comparison
    Hulland, J. S. Journal of International Consumer Marketing 11 1 23-40 [1999]
  • The Role of Consumer Patriotism in the Choice ofDomestic Versus Foreign Products
    Han Han, C. M. Journal of Advertising Research 28 (3) : 25 ~ 32 [1988]
  • The Role of Consumer Patriotism in the Choice of Domestic versus Foreign Products
    Han, C. M. Journal of Advertising Research 28 3 25-32 [1988]
  • The Effects of the Korean Wave, Korea’s National Image, and Korean Companies’ Image on the Attitude toward Korean Products and Purchase Intention : Focusing on Mongolian Home Appliance Consumers
    Oyunkhuu, E. Keimyung University [2015]
  • The Effects of the Korean Wave, Korea’s National Image, and Korean Companies’ Image on the Attitude toward Korean Products and Purchase Intention : Focusing on Mongolian Home Appliance Consumers
  • Sustenance of Korean Wave and Application Plan
    Koh, J. M. [2005]
  • Sustenance of Korean Wave and Application Plan
    Koh, J. M. - [2005]
  • Marketing for Hospitality Tourism
    Kotler, P. Prentice Hall [1996]
  • Marketing for Hospitality Tourism
    Kotler, P. - [1996]
  • Korea’s country image and it’s economic implications
    Han, C. M. Journal of the Hanyang Economic Research Institute 15 (1) : 251 ~ 274 [1994]
  • Korea’s country image and it’s economic implications
    Han, C. M. Journal of the Hanyang Economic Research Institute 15 1 251-274 [1994]
  • Introduction to Marketing Management : Principle, Practice, and Processes
    Schwartz, D. J. Harcourt Brace Jovanovich [1980]
  • Introduction to Marketing Management : Principle, Practice, and Processes
  • Image variables in multi-attribute product evaluations: Country-of-origin effects
    Erickson, G. M. Journal of Consumer Research 11 2 694-699 [1984]
  • Image Variables in Multi-Attribute Product Evaluations: Country-of-Origin Effects
    Erickson, G. M Journal of Consumer Research 11 (2) : 694 ~ 699 [1984]
  • Effects of information and company reputation on intentions to buy a business service
    Yoon, E. Journal of Business Research 27 3 215-228 [1993]
  • Effects of Price, Brand, and Store Information on Buyers' Product Evaluations
    Dodds, W. B Journal of Marketing Research 28 (3) : 307 ~ 319 [1991]
  • Effects of Price Brand, and Store Information on Buyers' Product Evaluations
    Dodds, W. B Journal of Marketing Research 28 3 307-319 [1991]
  • Effects of Information and Company Reputation on Intentions to Buy a Business Service
    Yoon, E. Journal of Business Research 27 (3) : 215 ~ 228 [1993]
  • Country image: Halo or summary construct?
    Han, C. M. Journal of Marketing Research 26 2 222-229 [1989]
  • Country image : Halo or summary construct?
    Han, C. M. Journal of Marketing Research 26 (2) : 222 ~ 229 [1989]
  • Consumer Behavior : Concepts and Applications
    Loudon, D. L. McGraw-Hill [1984]
  • Consumer Behavior : Concepts and Applications
    Loudon, D. L. - [1984]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden Press [1986]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F - [1990]
  • Belief, Attitude, Intention and Behavior : An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. - [1986]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison Welsey [1975]
  • An Empirical Study on the Influence of Corporation Image & Formation of Brand Asset with Cultural Marketing
    Kim, Y. W. Jeonju University [2006]
  • An Empirical Study on the Influence of Corporation Image & Formation of Brand Asset with Cultural Marketing
    Kim, Y. W. [2006]
  • A Study on the Impact Relation of Cultural Contents Favor, National Image, Tourism Image, Brand Attitude and Loyalty : Focused on Japanese
    Kwon, H. J. Gyonggi University [2009]
  • A Study on the Impact Relation of Cultural Contents Favor, National Image, Tourism Image, Brand Attitude and Loyalty : Focused on Japanese
    Kwon, H. J. [2009]