농촌체험마을의 기업 스폰서십이 방문자 태도변화에 미치는 영향

' 농촌체험마을의 기업 스폰서십이 방문자 태도변화에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • balance theory
  • changesinvisitorsattitudes
  • corporatesponsorship
  • greentourismvillage
  • 균형이론
  • 기업 스폰서십
  • 농촌체험마을
  • 방문자 태도 변화
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 농촌체험마을의 기업 스폰서십이 방문자 태도변화에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 프로스포츠팀 속성과 팀동일시, 기업동일시 및 기업이미지의 관계: 스폰서십 동일시모형을 중심으로
    김용만 마케팅연구 19 (2) : 91 ~ 120 [2004]
  • 페이스북에서 브랜드 애착과매체 몰입도에 따른 이용자의 태도변화 연구하이더의 균형이론을 중심으로
    최민혁 광고연구 (97) : 122 ~ 156 [2013]
  • 커뮤니티 통합과 주민지각과의 관계- 삶의 질과 태도에 미치는 영향 -
    박용순 관광연구 28 (6) : 181 ~ 202 [2014]
  • 연구노트: 문화유산관광용 앱에 의한 관광태도 변화 분석 -유사 실험설계 적용-
    윤자연 관광학연구 38 (5) : 279 ~ 289 [2014]
  • 스포츠 스폰서십에 대한 소비자의 차별적 반응: 스포츠 종목 인기도의 조절효과를 중심으로
    임명서 대한경영학회지 25 (6) : 2705 ~ 2734 [2012]
  • 스포츠 스타영입이 스포츠 구단과 스타에 대한 소비자 태도변화에 미치는 영향 : 균형이론의 적용
    윤남수 한국스포츠산업경영학회지 13 (1) : 112 ~ 128 [2008]
  • 비인기종목 스폰서십에 따른 이벤트-스폰서일치성과 스폰서공신력, 스폰서동기, 스폰서-이벤트 태도의 관계분석
    정명수 한국사회체육학회지 (47) : 317 ~ 330 [2012]
  • 농촌관광의 서비스품질이 방문자만족, 재방문의도, 추천의도에 미치는 영향
    장경수 관광연구 24 (6) : 457 ~ 472 [2010]
  • 농촌관광사업에서 지역주민간의 파트너십 및 갈등이 주민참여에 미치는 영향
    김인환 관광연구 24 (5) : 251 ~ 273 [2009]
  • 농촌관광마을 리더의 역량분석과 역량모델 개발
    박한식 관광연구 23 (3) : 239 ~ 256 [2008]
  • 농촌관광 여행행태 유형화 및 특성분석 연구: 이단계 군집분석과 다중로짓 모델적용
    윤유식 관광연구 23 (4) : 337 ~ 355 [2009]
  • 기업의 프로스포츠 경기 스폰서쉽 목적과 선택기준
    김수잔 한국스포츠행정.경영학회지 4 (1) : 61 ~ 71 [1999]
  • 관광지 스폰서쉽에 의한 소비자 태도변화 연구 : 균형이론을 중심으로
    강대인 경기대학교 대학원 [2001]
  • The role of sponsorship in the marketing communications mix
    Meenaghan. T. International journal of advertising 10 (1) : 35 ~ 47 [1991]
  • The psychology of interpersonal relations
    Heider, F. Wiley [1958]
  • The corporate (sports) sponsor
    Marshall, D. W. International Journal of Advertising 11 (4) : 307 ~ 324 [1992]
  • The balance theory domino: How sponsorships may elicit negative consumer attitudes
    Dalakas, V. Advances in Consumer Research 32 : 91 ~ 97 [2005]
  • The Psychology of Attitudes
    Eagly, A. H. Thomson Learning [1993]
  • Sports sponsorship: A case-study approach to measuring its effectiveness
    Armstrong, C. European Research 16 (2) : 97 ~ 103 [1988]
  • Sponsorship: From management ego trip to marketing success
    Crimmins, J. Journal of advertising research 36 : 11 ~ 21 [1996]
  • Sponsorship: An important component of the promotions mix
    Gardner, M. P. Journal of Advertising 16 (1) : 11 ~ 17 [1987]
  • Sponsorship-linked marketing: Opening the black box
    Cornwell, T. B. Journal of advertising 34 (2) : 21 ~ 42 [2005]
  • Sponsorship in context
  • Sponsorship and the drinks industry in the 1990s
    Meerabeau, E. European Journal of Marketing 25 (11) : 39 ~ 59 [1991]
  • Social identity effects in a belief–attitude–intentions hierarchy:Implications for corporate sponsorship
    Madrigal, R. Psychology & Marketing 18 (2) : 145 ~ 165 [2001]
  • RESEARCH AND REVIEWS
    Chalip, L. Journal of Sport Management 17 : 214 ~ 234 [2003]
  • Perceived importance of festival attributes and decision criteria by sponsor type
    Pyo, S. S. Festival Management and Event Tourism 2 (3-4) : 149 ~ 158 [1995]
  • Olympic Sponsorship vs Ambush Marketing-Who gets the gold
    Sandler, D. M. Journal of ADVERTISING RESEARCH 29 (4) : 9 ~ 14 [1989]
  • Motivations for Australian expenditure on sponsorship—An analysis
    Scott, D. R. International Journal of Advertising 11 (4) : 325 ~ 332 [1992]
  • Linking place, mega-event and sponsorship evaluations
    Nadeau, J. Journal of Product & Brand Management 22 (2) : 129 ~ 141 [2013]
  • IEG
  • Corporate sponsorship of art and sports events in North America
    Gross, A. C. Esomar Congress : 9 ~ 13 [1987]
  • Corporate objectives in sports sponsorship
    Abratt, R. International Journal of Advertising 6 (4) : 299 ~ 312 [1987]
  • Congruence Effects in Sponsorship;the Mediating Role of Sponsor Credibility and Consumer Attributions of Sponsor Motive
    Rifon, N. J. Journal of Advertising 33 (1) : 30 ~ 42 [2004]
  • Conceptualization and alternate operationalizations of the measurement of sponsorship effectiveness in sport
    Crompton, J. L. Leisure studies 23 (3) : 267 ~ 281 [2004]
  • Buying that sporting image
    Shanklin, W. L. Marketing Management 1 (2) : 59 ~ 67 [1992]
  • Attitudinal constructs towards sponsorship:Scale development using three global sporting events
    Lee, M. S. International Marketing Review 14 (3) : 159 ~ 169 [1997]
  • An international review of sponsorship research
    Cornwell, T. B. Journal of advertising 27 (1) : 1 ~ 21 [1998]
  • An examination of sponsorship proposals in relation to corporate objectives
    Sunshine, K. M. Festival Management and Event Tourism 2 (3*4) : 159 ~ 166 [1995]