관광정보가 관광경험에 미치는 영향

' 관광정보가 관광경험에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • benefitsought
  • bootstrapping
  • doublemediation
  • mindfulness
  • multiple mediation
  • simple mediation
  • tourism experience
  • tourism information
  • 관광 정보
  • 관광경험
  • 관광추구성
  • 다중매개
  • 단순매개
  • 마음충만
  • 부트스트랩
  • 이중매개
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
13,622 0

0.0%

' 관광정보가 관광경험에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 해외배낭여행객의 관광경험에 관한 연구 - 근거이론에 의함 -
    변찬복 관광연구 27 (2) : 239 ~ 262 [2012]
  • 패키지 관광일정표에 대한 관광자 정보탐색욕구유형 고찰
    김종상 관광연구 27 (4) : 141 ~ 160 [2012]
  • 박사
  • 중년기 여성의 스트레스, 마음챙김, 자기-자애, 정서적 안녕감 간의 관계 구조분석과 마음챙김 증진 프로그램의 효과 연구
    이우경 이화여자대학교 대학원 [2008]
  • 유산관광지에서의 현장체험 속성에 관한 연구-수원 화성행궁 체험프로그램을 중심으로-
    엄서호 한숙영 관광연구 20 (2) : 55 ~ 69 [2005]
  • 외국인 관광객을 위한 지하철 관광 정보 디자인 연구 : 서울 지하철 노선도를 중심으로
    임정은 한양대학교 대학원 [2009]
  • 모험관광객의 플로우(Flow)경험구조 -래프팅참여자를 중심으로-
    김남조 박한식 관광연구 23 (1) : 191 ~ 207 [2006]
  • 관광경험이 관광만족과 삶의 질에 미치는 영향- 비제도화 국내관광자를 중심으로 -
    김채옥 관광연구 21 (4) : 23 ~ 41 [2007]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hall [1978]
  • Tourism and the forbidden zone: the under served power of qualitative inquiry
    Hollinshead, T, J. K. Tourism Management 22 (1) : 63 ~ 82 [2001]
  • The core of heritage tourism
    Poria, Y. Annals of Tourism Research 30 (1) : 238 ~ 254 [2003]
  • The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research : Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations
    Baron R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 : 1173 ~ 1182 [1986]
  • Testing the push and pull factors
    Uysal, M. Annals of Tourism Research 21 (4) : 844 ~ 846 [1994]
  • Sociological methodology
    Sobel, M. E. Jossey-Bass : 290 ~ 212 [1982]
  • SPSS and SAS procedures for estimating indirect effects in simple mediation models
    Preacher, K. J. Behavior Research Methods, Instruments, and Computers 36 (4) : 717 ~ 731 [2004]
  • Recent research in tourist behaviour
    Pearce, P. L. Asia Pacific Journal of Tourism Research 1 (1) : 7 ~ 17 [1996]
  • Rapid responding increases belief bias: Evidence for the dual-process theory of reasoning
    Evans, J. B. T Thinking and Reasoning 11 (4) : 382 ~ 389 [2005]
  • Minding Matters: The Consequences of Mindlessness- Mindfulness
    Langer, E. J. Advances in Experimental Social Psychology 22 : 137 ~ 173 [1989]
  • Mindfulness: definitions and development of a measurement scale, In Source book for Political Communication Research: Methods, Measures, and Analytical Techniques
    Kang, M. H. Proceedings of the 39th International Conference Extended Abstracts on Travel and Tourism Lance Holbert [2008]
  • Mindfulness as a tool for managing visitors to tourism destinations
    Frauman, E. Journal of Travel Research 42 (4) : 381 ~ 389 [2004]
  • Mediation and the Estimation of Indirect Effects in Political Communication Research
    Hayes, A.F. [2010]
  • Measuring tourist motivation
    Fodness, D. Annals of Tourism Research 21 (3) : 555 ~ 581 [1994]
  • Measuring leisure motivation: A meta-analysis of the Recreation Experience Preference scales
    Manfredo, M. J. Journal of Leisure Research 28 (3) : 188 ~ 213 [1996]
  • Identifying a Missing Between Participation and Satisfaction: The Mediating Role of Procedural Justice Perception
    Roberson, Q. M. Journal of Applied Psychology 84 (4) : 564 ~ 598 [1999]
  • Handbook of tourist behavior: Theory and practice
    Moscardo, G. Routledge : 99 ~ 115 [2009]
  • Guidelines for the Investigation of Mediating Variables in Business Research
    MacKinnon, D. P. Journal of Business and Psychology 27 (1) : 1 ~ 14 [2012]
  • Constitution of historical and cultural inventory for tourism information systems
    Esen, O. International Multidisciplinary Scientific Geo conference 11 (9) : 172 ~ 294 [2011]
  • Cnsumer behaviour in tourism
    Mountinho, L. European Journal of Marketing 21 (10) : 5 ~ 44 [1987]
  • Asymptotic and Resampling Strategies for Assessing and Comparing Indirect Effects in Multiple Mediator Models
    Preacher, K. J. Behavior Research Methods 40 : 879 ~ 891 [2008]
  • A University of Travel : Backpacker learning
    Pearce, P. L. Tourism Management 28 (5) : 1285 ~ 1298 [2007]
  • A Mindfulness/Mindlessness Model of the Museum Visitor Experience
    Moscardo, G. M. James Cook University [1992]
  • 21세기 관광 마케팅론
    안영면 동아대학교 출판부 [2002]