특수학급 교사들의 학교언어치료 서비스 모형에 관한 인식조사
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
특수학급 교사들의 학교언어치료 서비스 모형에 관한 인식조사' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
1
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
1
계
4,634
1
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
특수학급 교사들의 학교언어치료 서비스 모형에 관한 인식조사' 의 참고문헌
특수교육 관련서비스의 복지관 제공 실태 및 장애아 부모욕구 분석을 위항 기초연구
김수진
10 (1) 153 ~ 170
[2005]
Scaffolds for learning to read in an inclusion classroom
Related services for students with low-incidence disabilities :implications for speech-language pathologists in inclusive classrooms
Participation in Cooperative Learning Activities by Children With Specific Language Impairment
Maintaining a therapeutic focus and sharing responsibilities for student success: Keys to in-classroom speech-language services
Learning disabilities: Theories, diagnosis, and teaching strategies
Investigating engagement and learning of students with learning disabilities in guided inquiry science teaching
Interactions: Collaboration skills for school professional(4th ed.)
Facilitating language development for Facilitating language development for inner-city children: Experimental evaluation of a collaborative, classroom-based intervention
Cultural diversity and cooperative learning. Cooperative learning and strategies for inclusion
Collaboration for inclusive education: Developing successfulprograms
[2000]
Co-Teaching at the secondary level : Unique issues, current trends, and suggestions for success
Children With Language impairment in Cooperative Work Groups: A Pilot Study
'
특수학급 교사들의 학교언어치료 서비스 모형에 관한 인식조사'
의 유사주제(
) 논문