사회네트워크 분석(Social Network Analysis)을 이용한 방한 외래 관광객의 관광목적지 선택 연구

' 사회네트워크 분석(Social Network Analysis)을 이용한 방한 외래 관광객의 관광목적지 선택 연구' 의 주제별 논문영향력
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  • centrality
  • cultural distance
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  • social network analysis
  • tourism destination
  • 관광목적지
  • 문화차이
  • 사회네트워크 분석
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' 사회네트워크 분석(Social Network Analysis)을 이용한 방한 외래 관광객의 관광목적지 선택 연구' 의 참고문헌

  • 한류가 관광지 이미지와 관광객 만족에 미치는 영향- 중국인 관광객을 중심으로 -
    박은숙 관광연구 27 (6) : 57 ~ 73 [2013]
  • 정신장애인 직업재활시설의 발전사례분석
    이용표 직업재활연구 17 (2) : 5 ~ 30 [2007]
  • 외래관광객의 한옥 방문동기와 만족도 및 행동의도에 관한 연구 - 동․서양간 비교를 중심으로 -
    이대은 관광학연구 36 (9) : 93 ~ 115 [2012]
  • 외래관광객 이동네트워크의 공간적 특성 분석 - 일본인 최초-재방문 관광객의 특성을 중심으로 -
    김영래 관광연구 27 (1) : 37 ~ 53 [2012]
  • 사회네트워크분석을 활용한 도시 여가공간구조 분석
    최자은 한양대학교 대학원 [2012]
  • 사회네트워크 분석을 활용한 방한 중국인 단체 관광객과 개별 관광객 간 관광목적지 네트워크에 관한 비교 연구
    박득희 관광연구저널 29 (7) : 121 ~ 133 [2015]
  • 사회과학 방법론으로서의 연결망 분석기법 적용의 의의와 연구과제: 의미와 연결망 분석(semantic network analysis)을 중심으로
    한관종 사회과교육연구 10 (2) : 219 ~ 235 [2003]
  • 사회 연결망 분석을 이용한 농촌관광개발의 주민참여 연구
    박석희 홍종규 한국관광학회 학술대회 발표논문집 : 325 ~ 342 [2007]
  • 사회 연결망 분석(개정판)
    김용학 박영사 [2007]
  • 방사선종양학 분야의 연구 네트워크 특성 분석
    최진현 Radiation oncology journal 28 (3) : 184 ~ 191 [2010]
  • 문화유산관광 평가속성(HISTOQUAL)에 따른 만족 및행동의도에 관한 연구 : 전주한옥마을 관광객을 대상으로
    이후석 관광연구저널 28 (8) : 71 ~ 81 [2014]
  • 관광지 이미지 측정에 관한 연구
    엄서호 관광학연구 21 (2) : 53 ~ 65 [1998]
  • 관광지 마케팅믹스와 관광이미지가 재방문의도에 미치는 영향
    윤준 호텔경영학연구 18 (4) : 261 ~ 285 [2009]
  • 관광목적지 매력속성에 따른 중요도-성취도 연구 : 일본 오키나와 중심으로
    임화순 관광연구 21 (1) : 177 ~ 190 [2006]
  • 관광객선호유형과 관광지 선택행동간 관계 연구 : 이 시점 간 도서(島嶼)관광지를 중심으로
    유창근 관광연구저널 28 (1) : 5 ~ 19 [2014]
  • 개별 여행객들의(F.I.T.) 관광지 선택속성, 관광제약, 선호관광활동에 관한 실증적 연구
    장양례 관광연구 26 (1) : 331 ~ 350 [2011]
  • WorldTourism Barometer
    UNWTO Nov 11 : 1 ~ 7 [2011]
  • Wired for Thought : How the Brain is Shaping the Future of the Internet
    Stibel, J. M. Harvard Business Press [2009]
  • Understanding tourist movement patterns in a destination
    Lau, G. Tourism and Hospitality Research 7 (1) : 39 ~ 49 [2006]
  • Understanding the cultural differences in tourist motivation between Anglo-American and Japanese tourists
    Kim, C. Journal of Travel & Tourism Marketing 9 (1-2) : 153 ~ 170 [2000]
  • Ucinet for Windows: Software for Social Network Analysis
    Borgatti, S. P. Analytic Technologies [2002]
  • Trip destinations gateway and itineraries : the example of Hong Kong
    Lew, A. A. Tourism Management 23 : 609 ~ 621 [2002]
  • Traditions in the qualitative sociology of tourism
    Cohen, E. Annals of Tourism Research 15 (1) : 29 ~ 46 [1988]
  • The stampede toward Hofstede's framework : Avoiding the sample design pit in cross-cultural research
    Sivakumar, K. Journal of International Business Studies 32 (3) : 555 ~ 574 [2001]
  • Social network analysis: Methods and. applications
    Wasserman, S. Cambridge University Press [1994]
  • Social network analysis: A handbook
    Scott, J. Sage [1991]
  • Social Network Analysis
    Freeman, L. C. SAGE [2008]
  • Review of culture's consequences : International differences in work-related values
    Triandis, H. C. Human Organization 41 (1) : 86 ~ 90 [1982]
  • Primitive Culture
    Tylor, E. B. NAbupress [1871]
  • Overseas travel to Canada : New research on the perceptions and preferences of the pleasure travel market
    Dybka, J. Journal of Travel Research 26 (4) : 12 ~ 15 [1988]
  • On network theory
    Borgatti, S. P. Organization Science 22 (5) : 1168 ~ 1181 [2011]
  • Node centrality in weighted networks: Generalizing degree and shortest paths
    Opsahl, T. Social Networks 32 (3) : 245 ~ 251 [2010]
  • Network effects on cooperation in destination website development
    Bhat, S. S. Tourism Management 29 (6) : 1131 ~ 1140 [2008]
  • Network characteristics of drive tourism destinations : an application of network analysis in tourism
    Shin, H. Tourism Management 27 (5) : 1029 ~ 1039 [2006]
  • Network analysis and tourism from theory to practice
    Scott, N. Cromwell press [2007]
  • Multicity trip patterns : Tourists to the United States
    Hwang, Y. H. Annals of Tourism Reserch 33 (4) : 1057 ~ 1078 [2006]
  • Major Cultural Syndromes and Emotion
  • Language of place and discourses of power : Constructing new senses of place
    Stokowski, P. A. Journal of Leisure Research 34 (4) : 368 ~ 382 [2002]
  • Introducing Social Networks
    Degenne, A. Sage Publications [1999]
  • Identifying sets of key players in social network
    Borgatti, S. P. Computer Math Organ Theory 12 : 21 ~ 34 [2006]
  • Factors influencing destination image
    Beerli, A. Annals of Tourism Research 31 (3) : 657 ~ 681 [2004]
  • Exploring Chinese culture influences and hospitality marketing relationships
    Gilbert, D. International Journal of Contemporary Hospitality Management 12 (1) : 45 ~ 53 [2000]
  • Does nationality affect tourist behavior?
    Pizam, A. Annals of Tourism Research 22 (4) : 901 ~ 917 [1995]
  • Destination network : four Australian cases
    Scott, N. Annals of Tourism Research 35 (1) : 169 ~ 188 [2008]
  • Cultures and Organizations : Software of the Mind(sencond edition)
    Hofstede, G. McGraw-Hill [2005]
  • Cultures and Organizations : Software of the Mind
    Hofstede, G. McGraw-Hill [1991]
  • Culture's Consequences: International Differences in Workrelated Values
    Hofstede, G. Sage Publications [1980]
  • Cross-cultural tourist behavior : Perceptions of Korean tour-guides
    Pizam, A. Tourism Management 17 (4) : 277 ~ 286 [1996]
  • Cross-cultural differences in the practices of hotel managers : A study of Dutch and Belgian hotel managers
    Jansen-Verbeke, M. Tourism Management 17 (7) : 544 ~ 548 [1996]
  • Cross-cultural differences in social identity formation through travel blogging
    Lee, Y. J. Journal of Travel & Tourism Marketing 31 (1) : 37 ~ 54 [2014]
  • Cross-cultural comparison of the image of Guam perceived by Korean and Japanese leisure travelers : Importance–performance analysis
    Lee, G. Tourism Management 30 (6) : 922 ~ 931 [2009]
  • Cross-cultural Comparison in Telepresence of South Korean and U. S. Online Military Strategic Communications
    황성욱 스피치와 커뮤니케이션 12 (12) : 7 ~ 36 [2009]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden press : 01-4 ~ [1986]
  • Classification of the destination attributes in the content of competitiveness(by revised importance-performance analysis)
    Caber, M. Journal of Vacation Marketing 18 (1) : 43 ~ 56 [2012]
  • Class and committees in a Norwegian Island Parish
    Barnes, J. Human Relations 7 (1) : 39 ~ 58 [1954]
  • Beyond culture
    Hall, E. T. Doubleday [1976]
  • A social network analysis of overseas tourist movement patterns in Beijing : the impact of the Olympic games
    Leung, X. Y. International Journal of Tourism Research 14 : 469 ~ 484 [2012]
  • A cross-cultural study of interpersonal information exchange
    Dawa, N. Journal of International Business Studies 27 (3) : 497 ~ 516 [1996]
  • A cross-cultural study of college students' travel preferences : a value-oriented perspective
    Sakakida, Y. Journal of Travel & Tourism Marketing 16 (1) : 35 ~ 41 [2004]
  • A cross-cultural comparison of trip characteristics : international visitors to Hong Kong from Mainland China and USA
    Yoo, J. J. E. Journal of Travel & Tourism Marketing 16 (1) : 65 ~ 77 [2004]
  • 2013 외래관광객 실태조사