고객 무례행동의 유형에 관한 탐색적 연구

' 고객 무례행동의 유형에 관한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지리
  • customersunethicalbehavior
  • front-lineemployees
  • part time job students
  • students
  • 고객 무례행동
  • 고객접점근무자
  • 대학생
  • 아르바이트(시간제 근무)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,812 1

0.0%

' 고객 무례행동의 유형에 관한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 한국어 발화에서의 무례 연구
    김태나 한국외국어대학교 대학원 [2012]
  • 캐주얼 다이닝 레스토랑의 서비스 불공정성이 고객불량행동의도에 미치는 영향
    정규엽 호텔경영학연구 17 (2) : 57 ~ 70 [2008]
  • 종업은 종이 아닙니다
    조선닷컴 04, 14일판 [2014]
  • 얼마면 돼-금융기관 콜센터 성희롱 백태
  • 식당문화, 이젠 손님이 변할 차례
    프리미엄조선 04, 14일판 [2014]
  • 서울시 120 다산콜센터 폭언,욕설 일삼은 악성민원인 고소
  • 서비스 공정성이 고객 감정, 고객 만족도 및 고객 시민행동과 고객 불량행동에 미치는 영향 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
    최성환 관광연구 28 (6) : 83 ~ 111 [2014]
  • 서비스 공정성이 고개불량행도에 미치는 영향에 관한 연구 : 부정적 감정과 고객몰입의 매개효과
    이유재 마케팅연구 9 (4) : 185 ~ 210 [2004]
  • 서래마을 레스토랑 여자 양변기, 한 달에 한 두 번 깨지는 이유
    한겨례신문 04, 16일 판 [2014]
  • 블랙컨슈머로 인한 기업피해현황과 대응과제 조사
  • 블랙컨슈머 때문에 못살아.. 기업들, 매뉴얼 대응, 10.4
  • 불평고객의 부정적 감정과 지각된 기업의 사회적 책임성이마케터실패복구의 결과에 미치는 영향
    라선아 경영학연구 43 (2) : 491 ~ 526 [2014]
  • 불량고객의 전략적 관리를 통한 서비스 제고- 외환은행 고객센터 서비스 사례를 중심으로 -
    서창적 서비스경영학회지 14 (4) : 215 ~ 231 [2013]
  • 불량고객의 유형과 전략적 관리
    이유재 경영논집 36 (4) : 115 ~ 139 [2002]
  • 두피디아
  • 늘어나는 블랙컨슈머 기업, 소비자 멍들게 한다
    매일경제 12.31. A31 [2010]
  • 금융기관의 불량고객관리 전략 연구 : 구전 및 경쟁의 효과
    김성환 경영학연구 36 (5) : 1313 ~ 1327 [2007]
  • 광고모델의 매력성에 대한 소비자의 부정적 감정에 관한 연구
    김미혜 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (2) : 183 ~ 207 [2009]
  • 고객접점 서비스 종사원의 고객불량행동 인지가 부정적 감정과 친사회적 행동의도에 미치는 영향 -자기감시성과 내외통제성의 조절효과를 중심으로
    이환의 서비스경영학회지 13 (3) : 147 ~ 173 [2012]
  • 고객시민행동과 고객불량행동이 서비스품질지각과 고객만족 및 재구매의도에 미치는 영향
    이유재 아시아마케팅저널 7 (3) : 1 ~ 27 [2005]
  • 고객무례와 호텔종사원의 조직성과의 관계에서 감정소진의 매개효과
    정서이 추계학술발표논문 : 1 ~ 16 [2013]
  • When the customer is wrong : A review of research on aggression and sexual harassment in service encounter
    Yagil, D. Aggression and Violent Behavior 13 (2) : 141 ~ 152 [2008]
  • When customers lash out : The effects of customer interactional injustice on emotional labor and the mediating role of discrete emotions
    Rupp, D. E. Journal of Applied Psychology 91 (4) : 971 ~ 978 [2006]
  • What is Consumer Misbehavior?
    Fullerton, R. A. Advances in Consumer Research 24 : 336 ~ 339 [1997]
  • What People Regard as Unjust : Type and Structures of Everyday Experiences of Injustice
    Mikula, G. B. European Journal of Social Psychology 20 : 133 ~ 149 [1989]
  • The role of job demands and emotional exhaustion in the relationship between customer and employee incivility
    Jaarsveld, Van D. D. Journal of Management 36 (6) : 1486 ~ 1504 [2010]
  • The impact of other-customer failure on service satisfaction
    Huang, W. H. International Journal of Service Industry Management 19 (4) : 521 ~ 536 [2008]
  • The effects of customer justice perception and affect on customer citizenship behavior and customer dysfunctional behavior
    Yi. Industrial Marketing Management 37 (7) : 767 ~ 783 [2008]
  • The Relationship between Consumers’ Unethical Behavior and Customer Loyalty in a Retail Environment
    Kenhouse, P. Van. Journal of Business Ethics 44 (4) : 261 ~ 278 [2003]
  • The Customer Is Not Always Right : Customer Aggression and Emotion Regulation of Service Employees
    Grandey, A. A. Journal of Organizational Behavior 25 (3) : 397 ~ 418 [2004]
  • The Consequences of Dysfunctional Customer Behavior
    Harris, L. C. Journal of Service Research 6 (2) : 144 ~ 161 [2003]
  • Social Behavior, Its elementary forms
    Homans, G. Harcourt Brace and World [1961]
  • Serving Unfair Customers
    Berry, L. L. Business Horizons 51 (1) : 29 ~ 37 [2008]
  • Services marketing: People, Technology, Strategy. 4th ed
    Lovelock, C. H. Prentice-Hall [2001]
  • Service Marketing, : People, Technology, Strategy, 3rd Ed
    Lovelock, C. H. McGraw-Hill [2001]
  • Repercussions of Promoting an Ideology of Consumption : Consumer Misbehavior
    Fullerton, R. A. Journal of Business Research 57 (11) : 1239 ~ 1249 [2004]
  • Product Plus: How Product +Service = Competitive Advantage
    Lovelock, C. H. McGraw-Hill [1994]
  • Outcomes of customer verbal aggression among hotel employees
    Karatepe, O. M. International Journal of Contemporary Hospitality Managment 21 (6) : 713 ~ 733 [2009]
  • Jaycustomer behavior : An exploration of types and motives in the hospitality industry
    Harris, L. C. Journal of Services Marketing 18 (5) : 339 ~ 357 [2004]
  • Investigating the Appraisal Patterns of Regret and Disappointment
    Wilco, Van Dijk W. Motivation and Emotion 26 (4) : 321 ~ 331 [2002]
  • Inequity in Social Exchange. Behavioral Research Service General Electric Company Crotonville, New York
    Adams, J. S. Advances Experimental Social Psychology 2 : 267 ~ 299 [1965]
  • Getting even for customer mistreatment: the role of moral identity in the relationship between customer interpersonal injustice and employee sabotage
    Skarlicki, D. P. Journal of Applied Psychology 93 (6) : 1335 ~ 1347 [2008]
  • From Rudeness to Road Rage: The Antecedents and Consequences of Consumer Aggression
    Rose, R. L. Advances in Consumer Research 26 : 12 ~ 17 [1999]
  • Fraudulent Behavior by Consumers
    Wilkes, R. E. Journal of Marketing 42 (4) : 67 ~ 75 [1978]
  • Exploring Service Sabotage The Antecedents, Types and Consequences of Frontline, Deviant, Antiservice Behaviors
    Harris, L. C. Journal of Service Research 4 (3) : 163 ~ 183 [2002]
  • Exchanging in Power in Social Life
    Blau, P. John Wiley and Sons [1964]
  • Essentials of service marketing
    Hoffman, K. D. Dryden Press [1997]
  • Dysfunctional customer behavior severity : An empirical examination
    Reynolds, K. L. Journal of Retailing 85 (3) : 321 ~ 335 [2009]
  • Deviant customer behavior: An exploration of frontline employee tactics
    Reynolds, K. L. Journal of Marketing Theory and Practice 14 (2) : 95 ~ 111 [2006]
  • Deviant consumer behavior : A different view
    Mills, M. K. Advances in Consumer Research 6 : 347 ~ 352 [1979]
  • Deviant consumer behavior
    Moschis, G. P. Advances in Consumers research 16 : 732 ~ 737 [1989]
  • Deviance and Dissatisfaction : An Exploratory Study
    Mills, M. K. Advances in Consumer Research 8 : 682 ~ 686 [1981]
  • Development of a measure of workplace deviance
    Bennett, R. J. Journal of Applied Psychology 85 (3) : 349 ~ 360 [2000]
  • Deterrence and Consumer Fraud
    Cole, C. A. Journal of Retailing 65 (1) : 107 ~ 120 [1989]
  • Customers behaving badly: A state of the art review, research agenda and implications for practitioners
    Fisk, R. Journal of Services Marketing 24 (6) : 417 ~ 429 [2010]
  • Customer Violence and Employee Health and Safety, Work
    Boyd, C. Employment and Society 16 (1) : 151 ~ 169 [2002]
  • Critical service encounters: The employee's viewpoint
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 58 (4) : 95 ~ 106 [1994]
  • Consumer Retaliation as a Response to Dissatisfaction. Journal of Consumer Satisfaction
    Huefner, J. C. Dissatisfaction and Complaining Behavior 13 : 61 ~ 82 [2000]
  • Complainers versus non-complainers: a multi-national investigation of individual and situational influences on customer complaint behaviour
    Sharma, P. Journal of Marketing Management 26 (1-2) : 163 ~ 180 [2010]
  • Choosing to misbehave : A structural model of aberrant consumer behavior
    Fullerton, R. A. Advances in Consumer Research 20 : 570 ~ 574 [1993]
  • Can consumer misbehavior be controlled? A critical analysis of two major control techniques
    Fullerton, R. A. Advanses in Consumer Research 24 : 340 ~ 344 [1997]
  • A theory of cognitive dissonance
    Festinger, L. Stanford University [1957]
  • A model of work frustration-aggression
    Fox, S. Journal of Organizational Behavior 20 (6) : 915 ~ 931 [1999]