중도 지적장애학생 교육과정 개발 요인과 실행 요인의 관계 분석

논문상세정보
' 중도 지적장애학생 교육과정 개발 요인과 실행 요인의 관계 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • curriculumforsevereintellectualdisabilities
  • developmentalfactorsofcurriculum
  • implementationfactorsofcurriculum
  • 교육과정 개발
  • 교육과정 실행
  • 중도지적장애학생교육과정
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
319 1

0.0%

' 중도 지적장애학생 교육과정 개발 요인과 실행 요인의 관계 분석' 의 참고문헌

  • 박사
  • 특수학급 교사의 교육과정 재구성에 대한 인식, 실천적 지식, 실행 수준과의 관계
    권주석 특수아동교육연구 10 (4) : 195 ~ 212 [2008]
  • 특수교육의 재개념화와 그 특수성 해명
    정동영 특수교육연구 14 (2) : 89 ~ 122 [2007]
  • 특수교육 요구 아동이 포함된 일반학급의 효율적인 교육과정 재구성 방안
    오세웅 지적장애연구 8 (4) : 219 ~ 235 [2006]
  • 특수교육 기본 교육과정의 구성 체제 개선 요구 분석
    정동영 특수아동교육연구 13 (4) : 559 ~ 581 [2011]
  • 특수교육 교육과정 정책 수립 방향 탐색
    윤광보 지적장애연구 13 (4) : 109 ~ 139 [2011]
  • 특수교육 교육과정 자율화의 실행 과제와 운영 방향 탐색
    정동영 지적장애연구 13 (4) : 179 ~ 202 [2011]
  • 통합교육의 효율적 정착을 위한 특수학교 교육과정의 개선 방향 연구
    최평임 지적장애연구 12 (1) : 71 ~ 87 [2010]
  • 통합교육 장면에서의 교육과정 실행을 위한 방략
    정희섭 특수교육저널:이론과 실천 5 (2) : 291 ~ 318 [2004]
  • 초등학교 특수학급 교육과정 편성?운영 현황과 문제점 및 개선방안에 관한 연구
    이유훈 특수교육연구 13 (1) : 91 ~ 116 [2006]
  • 초등학교 특수학급 교육과정 운영실태 분석
    조인수 지적장애연구 9 (2) : 81 ~ 106 [2007]
  • 초등학교 특수학급 교사의 일반교육과정 적용실태:학생 장애정도와 교사 변인에 따른 차이
    박승희 한국교육 29 (2) : 131 ~ 162 [2002]
  • 중도·중복장애아동의 지각양식 이해를 위한 현상학적 방법론과 실제
    김혜리 지체.중복.건강장애연구 52 (1) : 397 ~ 415 [2009]
  • 중도 지적장애학생 교육과정 개발 요인과 실행 요인의 관계 분석
    정윤우 한국교원대학교 대학원 [2013]
  • 정신지체아동의 교육적 지원유형 및 교육과정 선택을위한 퍼지 프로그램 개발
    최성규 황석윤 지적장애연구 12 (3) : 25 ~ 47 [2010]
  • 정신지체아 교육에 Dick 과 Carey의 체계적 수업 설계 모형의 활용
    황정보 지적장애연구 8집 (2호) : 93 ~ 114 [2006]
  • 일반초등학교 장애학생의 교육과정적 통합 촉진을 위한 관련변인 간 관계 모형개발 및 검증 -통합학급 담당 일반교사의 인식을 중심으로 -
    강경숙 특수교육학연구 41 (4) : 107 ~ 132 [2007]
  • 발달에 대한 사회역사적 접근이 정신지체 아동을 위한 교육과정 구성 및 운영에 갖는 함의
    정주영 지적장애연구 10 (2) : 37 ~ 65 [2008]
  • 교육과정 실행연구에서의 교사변인 논의의 가능성과 한계
    박승렬 학습자중심교과교육연구 9 (1) : 223 ~ 240 [2009]
  • 교육과정 실행 수준 결정 요인 탐색
    권낙원 교육과정연구 24 (3) : 87 ~ 106 [2006]
  • 교육과정 실행 방안에 관한 연구
    윤광보 특수교육저널 : 이론과 실천 1 (1) : 65 ~ 86 [2000]
  • 교육과정 시행에 관한 연구 경향 고찰
    김동엽 김민환 상지대학교 논문집 19 : 223 ~ 244 [1998]
  • 교수적 수정이 정신지체 아동의 수업 참여도, 문제행동, 학습 목표 달성도에 미치는 영향
    황인영 특수교육학연구 40 (1) : 179 ~ 199 [2005]
  • 교사들의 과학 교과교육학 지식 측정도구 개발
    박성혜 한국교원교육연구 20 (1) : 105 ~ 134 [2003]
  • 고등학생의 실제적 지능, 초인지 및 의지력과 학업성취도간 인과구조 분석
    김정환 학습자중심교과교육연구 8 (2) : 115 ~ 136 [2008]
  • 개별화교육계획에 의한 교육과정 개별화 방안 연구
    윤광보 특수교육저널:이론과 실천 9 (3) : 387 ~ 408 [2008]
  • What is special about special education tor students with learning disabilities?
    Vaughn, S. The Journal of Special Education 37 (2) : 140 ~ 147 [2003]
  • Understanding school management
    Fullan, M. Open University Press [1989]
  • Translation : An alternative framework for conceptualizing and supporting school reform efforts
    Cook-Sather, A. Educational Theory 59 (2) : 217 ~ 231 [2009]
  • The synergistic relationship of perceived autonomy support and structure in the prediction of self-regulated learning
    Sierens, E. The British Psychological Society 79 : 57 ~ 68 [2009]
  • The development and validation of a primary science curriculum delivery evaluation questionnaire
    Lewthwate, B. E. International Journal of Science Education 27 (5) : 593 ~ 606 [2005]
  • Teacher thinking : A study of practical knowledge
    Elbaz, F. Nichols [1983]
  • Reconsidering the role of the primary special education needs co-ordinator : Policy, practice and future priorities
    Szwed, C. British Journal of Special Education 34 (2) : 96 ~ 104 [2007]
  • Promoting Access to the General Curriculum for Students with Mental Retardation : A Multi-Leve Model
    Wehmeyer, M. L. Education and Training in Mental Retardation and Developmenta Disabiilities 37 (3) : 22 ~ [2002]
  • Methods for teaching
    Jacobson, D. A. Pearson [2006]
  • Issues in the implementation of IDEA
    Council for Exceptional Children Council for Exceptional Children [1994]
  • International encyclopedia of teaching and teacher education
    Cruickshank, D. R. Cambridge University Press : 232 ~ 238 [1995]
  • International encyclopedia of teaching and teacher education
    Grossman, P. L. Cambridge University Press : 20 ~ 24 [1995]
  • International encyclopedia of teaching and teacher ducation
    Yinger, R. J. Cambridge University Press : 188 ~ 192 [1995]
  • Improving teaching and learning through classroom research
    Charlevoix, D American Methodological Society : 1659 ~ 1664 [2008]
  • Handbook of research on curriculum
    Snyder, J. Macmillan [1992]
  • Group discussion: Prepare, learn, teach and assess
    Kanthraj, G. Indian Journal of Dermatology, Venereology & Leprology 73 (6) : 442 ~ 444 [2007]
  • Effective instructional strategies
    Moore, K. D. SAGE [2005]
  • Differentiating standards-based education for students with diverse needs
    Hoover, J. J. Remedial and Special Education 25 (2) : 74 ~ 78 [2004]
  • Developing the primary school curriculum
    Cambell, R. J. Holt Rinehart & Winston [1985]
  • Curriculum: Foundation, principles and issues
    Ornstein, A. C. Pearson Education [2004]
  • Curriculum fidelity and the implementation tasks employed by teachers : A research study
    Kimpston, R. Journal of Curriculum Studies 17 : 185 ~ 195 [1985]
  • Curriculum development: A guide to practice
    Wiles, J. Charles E. Merrill Publishing Company [2010]
  • Creating access to the general curriculum with links to grade-level content for students with significant cognitive disabilities : An explication of the concept
    Browder, D. M. The Journal of Special Education 41 (1) : 2 ~ 16 [2007]
  • Constructing knowledge in professional conversations : The role of beliefs on knowledge and knowing
    Tillema, H. Learning and Instruction 16 : 592 ~ 608 [2006]
  • Confusion about inclusion: Patching up or system change?
    Wedell, K. British Journal of Special Education 35 (3) : 127 ~ 135 [2008]
  • Confirmatory factor analysis of the teacher efficacy scale for prospective teachers
    Denzine, G. M. British Journal of Educational Psychology 75 : 689 ~ 708 [2005]
  • Collective efficacy beliefs : Theoretical developments, empirical evidence, and future directions
    Goddard, R. D. Educational Researcher 33 (3) : 3 ~ 13 [2004]
  • Co-operativelearning forchildren with an Autistic Spectrum Disorder(ASD)in mainstream and special class settings : An exploratory study
    Grey, I. Educational Psychology in Practice 23 (4) : 317 ~ 327 [2007]
  • Aligning instruction with academic content standards : Finding the link
    Browder, D. M. Research & Practice for Persons with Severe Disabilities 31 (4) : 309 ~ 321 [2006]
  • Advance in research on teaching Volume 2:teachers’ knowledge of subject matter as it relates to their teaching practice
    Carlsen, W. S. JAI Press : 115 ~ 143 [1991]
  • 2009 개정 교육과정에 따른 특수학교 교육 과정(총론) 개정 연구
    이효자 [2010]