레저 승마 참여자의 관계혜택과 참여만족간의 관계에서 지도자와 관계구축의도의 매개효과검증 연구

' 레저 승마 참여자의 관계혜택과 참여만족간의 관계에서 지도자와 관계구축의도의 매개효과검증 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • customer satisfaction
  • horse riding
  • relational benefit
  • relationship building intention
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 레저 승마 참여자의 관계혜택과 참여만족간의 관계에서 지도자와 관계구축의도의 매개효과검증 연구' 의 참고문헌

  • 휘트니스클럽에서의 관계혜택과 고객만족, 휘트니스클럽이미지 및 고객충성도와의 관계
    김용만 한국체육학회지 46 (1) : 505 ~ 515 [2007]
  • 박사
  • 호텔산업에서의 관계혜택이 결과변수에 관한 연구
    하현국 한국관광산업학회 18 : 41 ~ 64 [2004]
  • 호텔레스토랑의 관계혜택에 관한 연구-서울지역 특1급 호텔을 중심으로-
    최웅 호텔경영학연구 16 (1) : 75 ~ 89 [2007]
  • 박사
  • 한국마사회, ‘전국민 말사랑 운동’승마 강습
    김승호 파이낸셜뉴스 [2015]
  • 한국마사회
  • 우리나라의 레저승마 활성화 방안에 관한 연구
    정호권 동북아관광연구 9 (3) : 99 ~ 117 [2013]
  • 온라인 여행사의 핵심서비스 품질과 관계혜택이 고객만족, 관계지향성에 미치는 영향
    이규선 관광레저연구 25 (2) : 135 ~ 153 [2013]
  • 영업사원과의 관계구축 의도에 영향을 미치는 소비자의 내재적 특성에 관한 연구: 관계적 혜택을 매개변수로
    박찬욱 아시아마케팅저널 11 (3) : 31 ~ 56 [2009]
  • 여행업에서의 관계혜택이 고객만족도와 고객충성도에 미치는 영향 연구
    민양기 동북아관광연구 7 (3) : 137 ~ 159 [2011]
  • 여가형 승마 참여자의 참여동기와 선택속성, 구매 후 행동 간의 관계 분석
    조한범 한국여가레크리에이션학회지 38 (4) : 124 ~ 136 [2014]
  • 박사
  • 박사
  • 승마운동 참여자의 라이프스타일과 진지한 여가활동으로서 승마의 역할
    김운영 경희대학교 체육대학원 [2008]
  • 승마스포츠 활성화를 위한 서비스품질 인식에 관한 연구
    김정욱 원광대학교 교육대학원 [2006]
  • 승마관광 마케팅믹스(6Ps)의 중요도와 우선순위에 관한 연구
    고성규 경희대학교 관광대학원 [2015]
  • 박사
  • 승마 참여자의 라이프스타일과 몰입이 여가정체성과 심리적 웰빙에 미치는 영향
    표종현 부산대학교 대학원 [2011]
  • 스포츠센터의 핵심서비스품질, 관계혜택, 대안매력도, 전환비용, 고객만족 및 재이용의도의 관계
    추나영 한국스포츠산업경영학회지 16 (6) : 59 ~ 71 [2011]
  • 스키리조트 CRM과 관계혜택, 고객만족, 신뢰, 관계몰입 및 고객충성도와의 관계
    변경원 한국체육학회지 45 (1) : 495 ~ 514 [2006]
  • 수상스키 참여 유인 요인 및 만족도가 재방문 및 추천의지에 미치는 영향
    윤영선 한국여가레크리에이션학회지 28 : 133 ~ 144 [2005]
  • 수도권 승마 레저 중심지로
    지원배 서울일보 [2015]
  • 소매상과 소비자 관계에서 관계 혜택이재구매 의도에 미치는 영향-지각된 제품관여수준의 조절효과를 중심으로-
    이수동 유통연구 18 (4) : 127 ~ 160 [2013]
  • 배드민턴용품점의 관계혜택과 고객만족, 관계몰입, 전환비용 및 관계지속의도의 구조적 관계
    김주연 한국체육학회지 53 (3) : 341 ~ 355 [2014]
  • 미용의료시장에서 관계혜택이 고객만족과 관계지속의도에 미치는 영향- 관계빈도 조절효과를 중심으로
    허은주 고객만족경영연구 16 (4) : 67 ~ 86 [2014]
  • 말타고 힐링하며 체력 키워요
    하주홍 미디어제주 [2015]
  • 레스토랑직원의 고객지향성이 관계혜택, 고객만족, 충성도에 미치는 영향 - 고급 서양식 레스토랑을 중심으로 -
    주승우 호텔경영학연구 23 (5) : 43 ~ 65 [2014]
  • 국내의 승마관련 연구문헌에 대한 내용분석.
    박태준 해양스포츠연구 3 (1) : 43 ~ 59 [2013]
  • 골프레슨 고객의 내재적특성, 확신혜택과 관계구축의도와의 구조적 관계
    김상유 한국체육과학회지 20 (2) : 563 ~ 573 [2011]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. The Journal of Marketing : 33 ~ 44 [2010]
  • Understanding relationship marketing outcomes : An integration of relational benefits and relationship quality
    Hennig-Thurau T. Journal of Service Research 4 (3) : 230 ~ 247 [2002]
  • The seven deadly sins of financial services marketing and the road to redemption
    Jackson, D. Direct Marketing 55 : 43 ~ 43 [1993]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of personality and social psychology 51 (6) : 1173 ~ [1986]
  • The effects of gender on the development of relationships between clients and financial advisers
    Palmer, A. International Journal of Bank Marketing 13 (3) : 18 ~ 27 [1995]
  • The benefits of relationship marketing for the consumer and for the fashion retailers
    Marzo-Navarro, M. Journal of Fashion Marketing and Management : An International Journal 8 (4) : 425 ~ 436 [2004]
  • Relationship quality in services selling: an interpersonal influence perspective
    Crosby, L. A. The Journal of Marketing 54 (3) : 68 ~ 81 [1990]
  • Relationship marketing: the influence of consumer involvement on perceived service benefits
    Kinard, B. R. Journal of Services Marketing 20 (6) : 358 ~ 368 [2006]
  • Relationship marketing and the consumer
    Peterson, R. A. Journal of the academy of marketing science 23 (4) : 278 ~ 281 [1995]
  • Relationship hindrance: Why would consumers not want a relationship with a retailer?
    Noble, S. M. Journal of Retailing 80 (4) : 289 ~ 303 [2004]
  • Relationship benefits in service industries : A replication in a southeast Asian context
    Patterson, P. G. Journal of Service Marketing 15 (6) : 425 ~ 443 [2001]
  • Relational benefits and customer satisfaction in retail banking
    Molina, A. International Journal of Bank Marketing 25 (4) : 253 ~ 271 [2007]
  • Relational Benefits in Services Industries : The Customer’s Perspective
    Gwinner, K. P. Journal of the academy of marketing science 26 (2) : 101 ~ 114 [1998]
  • Prosocial organizational behaviors
    Brief, A. P. Academy of Management Review 11 (4) : 710 ~ 725 [1986]
  • Personal needs and personal relationships
    McAdams, D. P. John Wiley and Sons [1988]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice-Hall [1995]
  • Modeling service encounters and customer experiential value in retailing: An empirical investigation of shopping mall customers in Taiwan
    Keng, C. J. International Journal of Service Industry Management 18 (4) : 349 ~ 367 [2007]
  • Internet retail customer loyalty : The mediating role of relational benefits
    Ju Rebecca Yen, H. International Journal of Service Industry Management 14 (5) : 483 ~ 500 [2003]
  • Influence of personality traits on satisfaction, perception of relational benefits, and loyalty in a personal service context
    Vazquez-Carrasco, R. Journal of Retailing and Consumer Services 13 : 205 ~ 219 [2006]
  • Identifying key factors affecting consumer purchase behavior in an online shopping context
    Park, C. H. International Journal of Retail & Distribution Management 31 (1) : 16 ~ 29 [2003]
  • Exploring salespersons’ customer orientation as a mediator of organizational culture’s influence on buyer-seller relationships
    Williams, M. R. Journal of Personal Selling & Sales Management 16 (4) : 33 ~ 52 [1996]
  • Exploiting niches using relationship marketing
    Shani, D. Journal of Services Marketing 6 (4) : 43 ~ 52 [1992]
  • Establishing a measure of airline preference for business and non-business travelers
    Etherington, L. D. Journal of Travel Research 22 (4) : 22 ~ 27 [1984]
  • Emotion regulation: Influences of attachment relationships
    Cassidy, J. Monographs of the society for research in child development 59 (2‐3) : 228 ~ 249 [2000]
  • Customer benefits and company consequences of customer salesperson relationships in retailing
    Reynolds, K. E. Journal of Retailing 75 (1) : 11 ~ 32 [1999]
  • Contact employees : Relationship among workplace fairness, job satisfaction and prosocial service behavior
    Bettencourt, L. A. Journal of Retailing 73 (1) : 39 ~ 61 [1997]
  • CRM이 고객의 행동의도에 미치는 영향: 고객의 지각된 관계적 편익과 관계몰입의 매개적 역할
    이학식 경영학연구 32 (5) : 1317 ~ 1347 [2003]
  • Benefit segmentation : a decision-oriented research tool
    Haley, R. I. Journal of Marketing 32 (7) : 30 ~ 35 [1968]
  • An examination of the nature of trust in buyer –seller relationships
    Doney, P. M. Journal of Marketing 61 (2) : 35 ~ 51 [1997]
  • A role theory perspective on dyadic interactions : The Service Encounter
    Solomon, M. R. Journal of Marketing 49 (1) : 99 ~ 111 [1985]
  • 1조 5천억 승마시장...도심 속 말 달리자
    김태영 TV조선뉴스 [2015]