교사의 숙제 피드백이 학생의 자기조절학습, 과제가치, 학습태도 및 학업성취도에 미치는 영향

' 교사의 숙제 피드백이 학생의 자기조절학습, 과제가치, 학습태도 및 학업성취도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • academic achievement
  • assessment for learning
  • attitude toward class and homework
  • homeworkfeedback
  • multi-level sem
  • self -regulated learning
  • task value
  • 과제 가치
  • 다층 구조방정식모형
  • 수업태도
  • 숙제 피드백
  • 숙제태도
  • 자기조절학습
  • 학습을 위한 평가
  • 학업성취도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
16,517 11

0.0%

' 교사의 숙제 피드백이 학생의 자기조절학습, 과제가치, 학습태도 및 학업성취도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 형성평가의 재등장과 교육 평가적 시사
    박정 교육평가연구 26 (4) : 719 ~ 738 [2013]
  • 학업성취에 대한 학교조직의 효과: TIMSS-R의 위계적 선형모형 연구
    양정호 교육사회학연구 13 (2) : 165 ~ 184 [2003]
  • 학생들의 사교육 참여와 수학 성취도 및 수학 수업이해도간 관계에 대한 종단적 분석
    박현정 교육평가연구 23 (4) : 887 ~ 907 [2010]
  • 학교급과 지각된 유능감 수준에 따른 영어교과 수업참여와학업성취에 대한 흥미와 유용성의 상대적 예측력 비교
    송주연 교육심리연구 27 (4) : 911 ~ 933 [2013]
  • 피드백 방법에 따른 수학 학습의 효과
    서종진 한국학교수학회논문집 10 (1) : 71 ~ 89 [2007]
  • 플립드 러닝(Flipped Learning)의 교육적 의미와 수업 설계에의 시사점 탐색
    방진하 한국교원교육연구 31 (4) : 299 ~ 319 [2014]
  • 플립드 러닝(Flipped Learning)을 기반으로 한역할 교체식 토의 수업 방안 연구
    김백희 우리말연구 37 (37) : 141 ~ 166 [2014]
  • 초등학생이 교과전담교사와의 관계에서 지각한 갈등에 관한 연구
    이 연 초등교육학연구 16 (1) : 101 ~ 120 [2009]
  • 초등교사의 개인 내적특성과 평가실제와의 관계
    하유라 초등교육연구 26 (3) : 215 ~ 236 [2013]
  • 초․중학교 교실평가 실제와 학생의 정의 및 인지적 성취 간의 관계: TIMSS 2011 한국, 싱가포르 및 핀란드
    손원숙 교육평가연구 27 (5) : 1337 ~ 1359 [2014]
  • 자기조절학습과 학업성취도의 관련성 : 변화추이 및 인과적 방향성 검토
    양명희 이경아 교육과학연구 43 (2) : 175 ~ 195 [2012]
  • 자기조절학습과 피드백의 관계 연구
    방선욱 청대학술논집 20 : 169 ~ 198 [2013]
  • 아동종합실태조사
    김미숙 [2013]
  • 수행에 대한 피드백 제공방식과 지각된 유능감 및 수행목표성향이 과제흥미도와 수행만족도에 미치는 효과
    김성일 교육심리연구 19 (1) : 115 ~ 134 [2005]
  • 성공·실패 피드백에 따른 자기효능감과과제선택권이 과제흥미와 귀인에 미치는 효과
    소연희 교육심리연구 20 (4) : 855 ~ 872 [2006]
  • 교육과정, 교수․학습 및 평가의 연계: 학습을 위한 평가
    김명숙 [2008]
  • 교사의 피드백이 고등학생의영어 쓰기 수행에 미치는 영향
    현지혜 인문학연구 51 (1) : 409 ~ 433 [2015]
  • 교사의 수업 및 평가활동이 학생들의 자기조절학습과 학업성취도에 미치는 영향
    지은림 초등교육연구 24 (4) : 165 ~ 184 [2011]
  • 가교문항 수직적 동등화를 이용한 국어, 영어, 수학 학업성취도의 학년 간 비교 연구
    부재율 교육평가연구 18 (1) : 81 ~ 100 [2005]
  • Who benefits from homework assignments?
    Ronning, M. Economics of Education Review 30 : 55 ~ 64 [2011]
  • Toward a textonomy of feedback: Content and scheduling
    Smith, P. L. ERIC Document Reproduction Service No. ED. 295-665 [1988]
  • The role of choice and interest in reader engagement
    Flowerday, T. Journal of Experimental Education 72 : 93 ~ 114 [2004]
  • The instructional effect of feedback in test-like events
    Bangert-Drowns, R. L. Review of educational research 61 (2) : 213 ~ 238 [1991]
  • Teaching principles and practice
    Cole, P. G. Prentice Hall [1987]
  • Teachers’ feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement
    Núñez, J. C. the Journal of Educational research 108 (3) : 204 ~ 216 [2015]
  • Teachers' classroom assessment practices and fourth-graders' reading literacy achievement: An international study
    Hao, S. Teaching and Teacher Education 29 : 53 ~ 63 [2013]
  • Relationships of attitudes toward homework and time spent on homework to course outcomes : The case of foreign language learning
    Chang, C. B. Journal of Educational Psychology 106 (4) : 1049 ~ [2014]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. Guilford [2005]
  • Instructional designs for microcomputer courseware
    Schimel, B. J. Lawrence Erlbaum Associates [1988]
  • In the mind of the actor : The structure of adolescents' achievement task values and expectancy-related beliefs
    Eccles, J. S. Personality and Social Psychology Bulletin 21 (3) : 215 ~ 225 [1995]
  • Homework: a Review of Recent Research
    Sharp, C. NFER [2001]
  • Homework for Students with Learning Disabilities The Implications of Research for Policy and Practice
    Cooper, H. Journal of Learning Disabilities 27 (8) : 470 ~ 479 [1994]
  • Homework as Instructional event
    Earle, R. S. Educational Technology 32 (4) : 35 ~ 41 [1992]
  • Homework Practices, Achievements, and Behaviors of Elementary School Students
  • Homework : experiments in social students in social studies : Implication for teaching
    Foyle, H. C. Social Education 52 (4) : 292 ~ 298 [1988]
  • Homework
    Cooper, H. Longman [1989]
  • Handbook of research on student engagement
    Wolters, C. A. Springer : 635 ~ 651 [2012]
  • From formative assessment to assessment FOR learning : A path to success in standards-based schools
    Stiggins, R. Phi Delta Kappan : 324 ~ 328 [2005]
  • Formative assessment and the design of instructional systems
    Sadler, R. Instructional Science 19 : 119 ~ 144 [1989]
  • Focus on formative feedback
    Shute Shute, V. J. Review of educational research 78 (1) : 153 ~ 189 [2008]
  • Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
    Zimmerman, B. J. American Educational Research Journal 23 : 614 ~ 628 [1986]
  • Delay-retention effect with multiple-choice tests
    Kulhavy, R. W. Journal of Educational Psychology 63 : 505 ~ 512 [1972]
  • Decreasing cognitive load for novice students : Effects of explanatory versus corrective feedback in discovery-based multimedia
    Moreno, R. Instructional Science 32 : 99 ~ 113 [2004]
  • Classroom assessment: Principles and practice for effective standards-based instruction
    McMillan, J. H. Pearson [2011]
  • Between teacher differences in homework assignments and the development of students' homework effort, homework emotions, and achievement
    Trautwein, U. Journal of Educational Psychology 101 (1) : 176 ~ 189 [2009]
  • Assessment and classroom learning
    Black, P. J. Assessment in Education 5 (1) : 7 ~ 73 [1998]
  • Achievement and achievement motivation
    Eccles, J. S. WH Freeman : 75 ~ 146 [1983]
  • A theoretical framework for the role of classroom assessment in motivating student effort and achievement
    Brookhart, S. M. Applied Measurement in Education 10 : 161 ~ 180 [1997]
  • A general multilevel SEM framework for assessing multilevel mediation
    Preacher, K. J. Psychological methods 15 (3) : 209 ~ 233 [2010]