Kano모델과 Timko의 고객만족계수를 이용한 공항레스토랑의 서비스 품질에 관한 연구

' Kano모델과 Timko의 고객만족계수를 이용한 공항레스토랑의 서비스 품질에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • airport restaurant
  • kano model
  • service quality
  • timkocustomersatisfactioncoefficient
  • timko의 고객만족지수
  • 공항레스토랑
  • 서비스 품질
  • 카노 모델
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' Kano모델과 Timko의 고객만족계수를 이용한 공항레스토랑의 서비스 품질에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한식당의 서비스품질 만족도 분석에 관한 연구
    박유라 외식경영연구 4 (2) : 53 ~ 71 [2001]
  • 커피전문점 서비스품질이 고객만족을 매개로 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이종호 외식경영연구 16 (3) : 173 ~ 195 [2013]
  • 위키백과사전
  • 외식산업 서비스 품질이 고개만족에 미치는 영향-한식당을 중심으로-
    김순진 외식경영연구 7 (1) : 67 ~ 82 [2004]
  • 공항이용객의 환승호텔 레스토랑 고매행동에 관한 연구- 인천국제공항 이용객을 중심으로 -
    서원석 외식경영연구 7 (1) : 29 ~ 48 [2004]
  • 공항이용객의 특성에 따른 공항지역 레스토랑 만족도,재방문의사,추천의사에 대한 차이분석 - 인천국제공항 이용객을 대상으로 -
    김성혁 호텔관광연구 13 : 24 ~ 36 [2004]
  • 공항레스토랑의 서비스품질이 고객만족에 미치는 영향에 관한연구
    강태길 호텔리조트연구 6 (2) : 259 ~ 273 [2007]
  • 공항레스토랑 이용객의 행태에 따른 선택 속성과 고객만족에 관한 연구
    김재겸 호텔리조트연구 7 (1) : 223 ~ 238 [2008]
  • Waiting for Service: The Relationship betweenDelays and Evaluations of Service
    Taylor Taylor, S. The Journal of Marketing : 56 ~ 69 [1994]
  • The marketing aspects of quality
    Lewis, R. C. Marketing Inteligence and Planning 8 (6) : 11 ~ 17 [1993]
  • Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality
    Michael K. B. Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Service Quality: Insights and Managerial Implications from the Frontier
    R.L.Oliver Rust, R. T. Sage Publications : 1 ~ 19 [1994]
  • SERVQUAL : A multiple-item scale for measuring consumer perception of service quality
    Parasuraman, A. L. Journal of Marketing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Multi-Attribute Dimensions of Service Quality in the Fast Food Restaurant Industry
    Oyewole, P. Journal of Restaurant & Food service Marketing 3 (3/4) : 65 ~ 91 [1999]
  • Molecular Spectra and Molecular Structure
    Herzberg, G. Prentice-Hall [1966]
  • Kano 모델 적용을 통한 소믈리에 서비스품질에 관한 연구
    유은이 외식경영연구 16 (2) : 53 ~ 71 [2013]
  • Improving the Measurement of Service Quality
    Brown, T. J. Journal of Retailing 66 (1) : 127 ~ 139 [1991]
  • How to make product development projects more successful by integrating Kano’s model of customer satisfaction into quality function deployment
    Matzler, K. Technovation 18 (1) : 25 ~ 38 [1998]
  • How to create attractive and unique customer experiences : An application of Kano’s theory of attractive quality to recreational tourism
    Hogstrom, C. Marketing Intelligence &Planning 28 (4) : 385 ~ 402 [2010]
  • Development of a multiple item scale for measuring hospital service quality
    Vandamme, R. International Journal of Service Industry Management 4 (3) : 30 ~ 49 [1993]
  • Consumer perception of service quality : An assessment of the SERVQUAL dimension
    Carman, J. M. Journal of Retailing 66 (1) : 33 ~ 55 [1990]
  • Attractive quality and must be quality
    Kano, N. Journal of the Japanese Society for Quality Control 14 (2) : 39 ~ 48 [1984]
  • An experiment in continuous analysis
    Timko, M. Center for Quality of Management Journal 2 (4) : 17 ~ 20 [1993]
  • Airport-restaurant service quality in Hong Kong : An application of Servqual
    Heunga, V. C. S. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 41 (3) : 86 ~ 96 [2000]
  • A study on the dimensionality of customer satisfaction/dissatisfaction
    Suh, Y. W. Korean Psychological Association 4 (1) : 103 ~ 121 [2003]
  • A study of tourists’satisfaction and post-experience behavioral intentions in relation to airport restaurant services in the Hong Kong SAR
    Heunga, V. C. S. Journal of Travel & Tourism Marketing 12 (2/3) : 111 ~ 135 [2002]
  • A service quality model and its marketing implications
    Grönroos, C. European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44 [1984]
  • A paradigm for developing better measures of marketing constructs
    Churchill, G. A. Journal of Marketing Research 16 : 64 ~ 73 [1979]
  • A measure of service quality for retail stores
    Dabholkar, P. C. Journal of the Academy of Marketing Science 24 (Winter) : 3 ~ 16 [1996]
  • A conceptual model of service quality and implication for future research
    Parasuraman, A. L. Journal of Marketing 49 (Fall) : 41 ~ 50 [1985]