정보 프라이버시 염려와 정보 프라이버시 보호반응 간의 구조적 관계에 관한 연구

' 정보 프라이버시 염려와 정보 프라이버시 보호반응 간의 구조적 관계에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • action uncertainty
  • informationnon-transparency
  • informationprivacyconcerns
  • informationprivacyprotectiveresponses1
  • principal-agency theory
  • trust
  • 신뢰
  • 정보 불투명성
  • 정보 프라이버시 보호반응
  • 정보 프라이버시 염려
  • 주인-대리인 이론
  • 행동 불확실성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 정보 프라이버시 염려와 정보 프라이버시 보호반응 간의 구조적 관계에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 프라이버시 염려 영향요인이 인터넷 이용자의 신뢰와 온라인 거래의도에 미치는 영향
    유일 Journal of Information Technology Applications & Management 15 (4) : 37 ~ 59 [2008]
  • 프라이버시 계산 모형을 적용한 SNS 지속 사용 의도에 대한 연구: 페이스북과 카카오톡 사례 중심으로
    민진영 Information Systems Review 15 (1) : 105 ~ 122 [2013]
  • 전자상거래 이용자들의 정보 프라이버시 우려와 반응 행동에 대한 실증 연구
    이동주 e-비즈니스연구 12 (2) : 365 ~ 383 [2011]
  • 전자상거래 신뢰성 제고를 위한 온라인 인증마크제도 활용방안에 관한 연구
    최석범 대한경영학회지 20 (2) : 841 ~ 864 [2007]
  • 자기표현욕구와 개인정보노출우려가 자기노출의도에 미치는 영향:트위터를 중심으로
    이새봄 경영과학 29 (2) : 1 ~ 20 [2012]
  • 인터넷 사용자의 신뢰, 충동, 몰입이 쇼핑몰 방문후 결과에 미치는 영향
    변현수 대한경영학회지 21 (4) : 1523 ~ 1542 [2008]
  • 외부주주의 유형과 계열기업의 대리인문제
    이근기 기업경영연구 21 (5) : 87 ~ 103 [2014]
  • 온라인상의 개인 정보 제공에 있어서 정보 투명성의 역할 - 프라이버시 계산 모형을 중심으로 -
    이동주 정보화정책 17 (2) : 68 ~ 85 [2010]
  • 온라인 인증마크 유형별 온라인 신뢰 구축 효과의차이에 관한 연구
    김상욱 기업경영연구 19 (4) : 51 ~ 63 [2012]
  • 온라인 쇼핑환경에서 소비자 간 커뮤니케이션 행동의 영향요인에 관한 연구
    유승훈 마케팅관리연구 10 (2) : 49 ~ 74 [2005]
  • 온라인 거래에서 프라이버시 염려의 선행요인과 프라이버시 염려, 신뢰간의 관계에 관한 연구
    최혁라 정보시스템연구 16 (3) : 21 ~ 44 [2007]
  • 신뢰가 불평행동과 전환의도에 미치는 영향
    조현진 대한경영학회지 25 (3) : 1379 ~ 1397 [2012]
  • 소셜네트워크의 특성이 소셜커머스 사이트의 신뢰와 구매의도에 미치는 영향
    서수석 이종호 기업경영연구 18 (4) : 19 ~ 37 [2011]
  • 소셜네트워크서비스에서 지속사용의도 및 관계채널확장에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    박선화 한국IT서비스학회지 11 (2) : 319 ~ 337 [2012]
  • 세 가지 차원의 무형적 속성이 소비자의 불확실성, 위험지각과 구매 후의 감정에 미치는 영향: 촉각욕구의 조절효과
    주선희 소비문화연구 15 (2) : 143 ~ 169 [2012]
  • 모바일 소셜네트워크서비스 환경에서 지속 사용 의도의 선행 요인에 관한 연구: 신뢰와 프라이버시 우려의 역할
    김병수 지식경영연구 13 (4) : 83 ~ 100 [2012]
  • 대리인 이론에 대한 평가와 검토
    정재을 경제경영연구 9 (1) : 147 ~ 175 [2008]
  • e-소비자불평행동 유형 정립 및 결정요인에 관한 실증적 연구 : 한국·미국 e-소비자불평행동의 수렴과 상이
    박지훈 고려대학교 대학원 [2008]
  • Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models:Guidelines and empirical illustration
    Wetzels, M. MIS Quarterly 33 (1) : 177 ~ 195 [2009]
  • Uses and gratifications theory and E-consumer behaviors: A structural equation modeling study
    Luo, X. Journal of Interactive Advertising 2 (2) [2002]
  • Understanding and Mitigating Uncertainty in Online Exchange Relationships: A Principal-Agent Perspective
    Pavlou, P. A. MIS Quarterly 31 (1) : 105 ~ 136 [2007]
  • Understanding Online B-to-C Relationships: An Integrated Model of Privacy Concerns, Trust, and Commitment
    Eastlick, M. A. Journal of Business Research 59 (8) : 877 ~ 886 [2006]
  • UCC 사용자 참여수준과 개인적 및 문화적 특성 요인과의 관계 -한국과 미국을 중심으로-
    이현주 한국콘텐츠학회 논문지 9 (2) : 216 ~ 232 [2009]
  • Trustworthiness in electronic commerce: The role of privacy, security, and site attributes
    Bélanger, F. Journal of Strategic Information Systems 11 (3-4) : 245 ~ 270 [2002]
  • Trust, trustworthiness, and trust propensity:A meta-analytic test of their unique relationships with risk taking and job performance
    Colquitt, J. A. Journal Of Applied Psychology 92 (4) : 909 ~ 927 [2007]
  • Trust and TAM in online shopping : An integrated model
    Gefen, D. MIS Quarterly 27 (1) : 51 ~ 90 [2003]
  • Toward an Integrated Conceptual Model of Consumer Complaining Behavior
    Blodgett, J. G. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior 5 (1) : 93 ~ 103 [1992]
  • Theories in online information privacy research:A critical review and an integrated framework
    Li Y Decision Support Systems 54 (1) : 471 ~ 481 [2012]
  • The market for lemons : quality uncertainty and the market mechanism
    Akerlof, G. A. The Quarterly Journal of Economics 84 (3) : 488 ~ 500 [1970]
  • The influence of personality traits and information privacy concerns on behavioral intentions
    Korzaan, M. L. Journal of Computer Information Systems 48 (4) : 15 ~ 24 [2008]
  • The impact of e-service failures and customer complaints on electronic commerce customer relationship management
    Cho, Y. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior 16 : 106 ~ 118 [2003]
  • The external control of organizations: A resource dependence perspective
    Pfeffer, J. Harper Row [2003]
  • The Theory of the Firm : Managerial Behavior, Agency Costs and Ownership Structure
    Jensen, M. Journal of Financial Economics 3 (4) : 305 ~ 360 [1976]
  • The Role of Affect and Cognition on Online Consumers' Decision to Disclose Personal Information to Unfamiliar Online Vendors
    Li, H. Decision Support Systems 51 (3) : 434 ~ 445 [2011]
  • The Personalization Privacy Paradox: An Empirical Evaluation of Information Transparency and the Willingness to be Profiled Online for Personalization
    Awad, N. F. MIS Quarterly 30 (1) : 13 ~ 28 [2006]
  • Surveillance and trust
    Strickland, L. H. Journal of Personality 26 (2) : 200 ~ 215 [1958]
  • Structural Equation Modeling in Information Systems Research Using Partial Least Squares
    Urbach, N. Journal of Information Technology Theory and Application 11 (2) : 5 ~ 40 [2010]
  • Statistical power analysis for the behavioral sciences
    Cohen, J. O. Lawrence Erlbaum Associates [1988]
  • Specifying formative constructs in information systems research
    Petter, S. MIS Quarterly 31 (4) : 623 ~ 656 [2007]
  • Robustness Testing of PLS, LISREL, EQS and ANN-based SEM for Measuring Customer Satisfaction
    Hsu, S. H. Total Quality Management and Business Excellence 17 (3) : 355 ~ 371 [2006]
  • Research note—privacy concerns and privacy-protective behavior in synchronous online social interactions
    Jiang, Z. Information Systems Research 24 (3) : 3579 ~ 3595 [2013]
  • Privacy, trust, and disclosure:Exploring barriers to electronic commerce
    Metzger, M. J. Journal of Computer-Mediated Communication 9 (4) [2004]
  • Privacy and Freedom
    Westin, A. F. Atheneum [1970]
  • Principals and Agents: The Structure of Business
    Arrow, K. J. Harvard Business School Press : 37 ~ 51 [1985]
  • Personalization versus privacy : An empirical examination of the online consumer’s dilemma
    Chellappa, R. K. Information Technology and Management 6 (2) : 181 ~ 202 [2005]
  • PLS path modeling
    Tenenhaus, M. Computational Statistics & Data Analysis 48 (1) : 159 ~ 205 [2005]
  • Modern Methods for Business Research
    Chin, W. W. Lawrence Erlbaum : 295 ~ 336 [1998]
  • Internet privacy concerns and beliefs about government surveillance-An empirical investigation
    Dinev, T. The Journal of Strategic Information System 17 (3) : 214 ~ 233 [2008]
  • Internet privacy concerns : An integrated conceptualization and four empirical studies
    Hong, W. MIS Quarterly 37 (1) : 275 ~ 298 [2013]
  • Internet Users’Information Privacy-Protective Responses:A Taxonomy and a Nomological Model
    Son, J. Y. MIS Quarterly 32 (3) : 503 ~ 529 [2008]
  • Internet Users’ Information Privacy Concerns(IUIPC): The Construct, the Scale, and a Causal Model
    Malhotra, N. K Information Systems Research 15 (4) : 336 ~ 355 [2004]
  • Initial Trust Formation in New Organizational Relationships
    McKnight, D. H. Journal of Strategic Information Systems 11 (3) : 297 ~ 323 [1998]
  • Information privacy research : An interdisciplinary review
    Smith, H. J MIS Quarterly 35 (4) : 989 ~ 1016 [2011]
  • Information privacy concerns, government involvement, and corporate policies in the customer relationship management context
    Lin, Y. Journal of Global Business and Technology 4 (1) : 79 ~ 91 [2008]
  • Information privacy concerns : Linking individual perceptions with institutional privacy assurances
    Xu, H. Journal of the Association for Information Systems 12 (12) : 798 ~ 824 [2011]
  • Information privacy : corporate management and national regulation
    Milberg, S. J. Organization Science 11 (1) : 35 ~ 57 [2000]
  • Information Privacy: Measuring Individuals’ Concerns about Organizational Practices
    Smith, H. J MIS Quarterly 20 (2) : 167 ~ 196 [1996]
  • How did they get my name?An exploratory investigation of consumer attitudes toward secondary information use
    Culnan, M. J. MIS Quarterly 17 (3) : 341 ~ 363 [1993]
  • Handbook of Partial Least Squares: Concepts, Methods and Application
    Chin, W. W. Springer : 655 ~ 690 [2010]
  • Handbook of Partial Least Squares: Concepts, Methods and Application
    Henseler, J. Springer : 713 ~ 735 [2010]
  • Exploring Consumer Complaining Behavior: A Model and Some Empirical Results
    Gronhaug, K. Advances in Consumer Research 4 (1) : 159 ~ 165 [1977]
  • Examining location-based services usage from the perspectives of unified theory of acceptance and use of technology and privacy risk
    Zhou, T. Journal of Electronic Commerce Research 13 (2) : 135 ~ 144 [2012]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • E-Trust의 선행요인과 결과요인 간의 구조적 관계에 관한 연구
    성형석 한상린 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 17 (1) : 101 ~ 122 [2007]
  • Dynamic marketing for a changing world
    Bauer, R. A. American Marketing Association : 389 ~ 398 [1960]
  • Development of measures of online privacy concern and protection for use on the internet
    Buchanan, T. Journal of the American Society for Information Science and Technology 58 (2) : 157 ~ 165 [2007]
  • Consumer complaint intentions and behavior: Definitional and taxonomical jssues
    Singh, J. Journal of Marketing 52 (1) : 93 ~ 107 [1988]
  • Consumer and Industrial Buying Behavior
    Day, R. L. North Holland Publishing Co. : 425 ~ 437 [1977]
  • Consumer Trust in an Internet Store
    Jarvenpaa, S. L. Information Technology and Management 1 (1) : 45 ~ 71 [2000]
  • Concern for information privacy and online consumer purchasing
    Slyke, C. V. Journal of the Association for Information Systems 7 (6) : 415 ~ 444 [2006]
  • An integrative model of organizational trust
    Mayer, R. C. The Academy of Management Review 23 (3) : 473 ~ 490 [1995]
  • An empirical investigation of antecedents of B2B websites’ effectiveness
    Chakraborty, G. Journal of Interactive Marketing 16 (4) : 51 ~ 72 [2002]
  • An empirical examination of the concern for information privacy instrument
    Stewart, K. A. Information Systems Research 13 (1) : 36 ~ 49 [2002]
  • An Extended Privacy Calculus Model for E-commerce Transactions
    Dinev, T. Information Systems Research 17 (1) : 61 ~ 80 [2006]
  • Advertising value and advertising on the web
    Ducoffe, R. H. Journal of Advertising Research 36 (5) : 21 ~ 35 [1996]
  • Advances in Consumer Research
    Davidow, M. Association for Consumer Research : 450 ~ 456 [1997]
  • A field experiment comparing information-privacy values, beliefs, and attitudes across several types of organizations
    Stone, E. F. Journal of Applied Psychology 68 (3) : 459 ~ 468 [1983]
  • 2013년 정보보호실태조사-개인부문-