중국 소비자의 자민족중심주의가 외국브랜드 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구

논문상세정보
' 중국 소비자의 자민족중심주의가 외국브랜드 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand attitude
  • brandglobalness
  • corporate social responsibility
  • ethnocentrism
  • 브랜드 글로벌성
  • 브랜드 태도
  • 사회적 책임성
  • 자민족 중심주의
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 중국 소비자의 자민족중심주의가 외국브랜드 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한류와 중국소비자의 자민족중심주의 성향이 한국제품 구매의도에 미치는영향
    김사 서울대학교 대학원 [2012]
  • 한 ? 중대학생의 외국브랜드 선호도에 관한 비교연구:일본 가전 브랜드를 중심으로
    첸난 국제지역연구 11 (1) : 683 ~ 703 [2007]
  • 중국 소비자의 자민족중심주의와 그 효과에 관한 연구: 라이프스타일에 따른 차이와 국가이미지의 조절효과
    안종석 국제경영연구 23 (3) : 91 ~ 121 [2012]
  • 제품평가에 있어서 제조국의 효과에 영향을 미치는 변수에 관한 연구
    최명규 소비자학연구 5 (2) : 17 ~ 33 [1994]
  • 자민족중심주의가 외국제품 불매의도에 미치는 영향- 제품 품질 판단과 과시소비에 의한 조절효과를 중심으로 -
    우정 한국광고홍보학보 9 (4) : 230 ~ 256 [2007]
  • 일본에 대한 원한과 자국중심주의가 제품만족 및 재구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이형석 유통연구 10 (4) : 69 ~ 87 [2005]
  • 애국심이 제품평가에 미치는 영향: 소비자 자민족중심주의의 매개효과를 중심으로
    홍성태 유통연구 15 (2) : 71 ~ 99 [2010]
  • 애국심, 소비자 자민족중심성향, 원산지 이미지, 제품에 대한 태도, 구매의도간의 관계와 경쟁관계에 대한 인식이 이들 변수간의 관계에 미치는 영향
    김영욱 광고학연구 16 (2) : 73 ~ 99 [2005]
  • 소비자 자국중심주의와 적개심이 구매의도에 미치는 영향 : 중국‘80후(後)’소비자들을 중심으로
    이장로 무역학회지 34 (5) : 43 ~ 75 [2009]
  • 브랜드 글로벌성과 소비자 구매행동에 대한 연구
    정인식 국제경영리뷰 8 (1) : 165 ~ 178 [2004]
  • 브랜드 글로벌성 vs. 원산지 이미지 - 글로벌 브랜드는 원산지 효과에서 자유로운가?
    한충민 국제경영연구 22 (4) : 1 ~ 23 [2011]
  • 기업의 전문성, 진실성, 사회적 책임이 기업 명성과 고객의 관계유지 의도에 미치는 영향
    황병일 광고학연구 15 (5) : 361 ~ 378 [2004]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    이한준 마케팅연구 24 (1) : 231 ~ 250 [2009]
  • 기업의 사회적 책임, 이미지, 관계품질 그리고 고객충성도 간의 관계
    허미옥 한국비영리연구 7 (2) : 161 ~ 202 [2008]
  • 기업의 사회 책임 활동 태도가 기업 이미지와 구매 의도에 미치는 영향 연구:공중의 목적 인식의 조절적 역할을 중심으로
    안보섭 홍보학연구 9 (1) : 5 ~ 38 [2005]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • Toward effective use of cause-related marketing alliances
    Till, B. D. Journal of Product and Brand Management 9 (7) : 472 ~ 484 [2000]
  • The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stake-holders
    Carroll, A. B. Business Horizons 34 : 39 ~ 48 [1991]
  • The impact of corporate behavior on perceived product value
    Creyer, E. H. Marketing Letters 7 (2) : 173 ~ 186 [1996]
  • The boundaries of strategic corporate social responsibility
    Lantos, G. P. Journal of Consumer Marketing 18 (7) : 595 ~ 630 [2001]
  • The Social Responsibilities of International Business Firms in Developing Areas
    Bird, F. Journal of Business Ethics 73 : 1 ~ 9 [2006]
  • The Role of Country-Of-Origin, Ethnocentrism and Animosity in Promoting Consumer Trust: The Moderating Role of Familiarity
    Jimenez, N. H. International Business Review 19 : 34 ~ 45 [2010]
  • The Role Consumer Patriotism in the Choice of Domestic Versus Foreign Products
    Han, C. M. Journal of Advertising Research 28 (3) : 25 ~ 32 [1988]
  • The Missing Link Between Corporate Social Responsibility and Consumer Trust: The Case of Fair Trade Products
    Castaldo, S. F. Journal of Business Ethics 84 : 1 ~ 15 [2009]
  • The Match-Up Hypotheses: Physical Attractiveness, Expertise, and the Role of Fit on Brand Attitude, Purchase Intention and Brand Beliefs
    Till, B. D. Journal of Advertising 29 (3) : 1 ~ 13 [2000]
  • The Influence of World Mindedness and Nationalism on Consumer Evaluation of Domestic and Foreign Products
    Rawwas, M. International Marketing Review 13 (2) : 20 ~ 39 [1996]
  • The Impact of Corporate Social Responsibility on Consumer Trust: the Case os Organic Food
    Pivato, S. Business Ethics:A European Review 17 (1) : 3 ~ 12 [2008]
  • The Impact of Corporate Credibility and Celebrity Credibility on Consumer Reaction to Advertisements and Brands
    Goldsmith, R. E. Journal of Advertising 29 (3) : 44 ~ 54 [2000]
  • The Fallout from French Nuclear Testing in the South Pacific: A Longitudinal Study of Consumer Boycotts
    Ettenson, R. International Marketing Review 22 : 199 ~ 224 [2005]
  • The Esteem of Global Brands
    Johansson, J. K. Journal of Brand Management 12 (5) : 339 ~ 354 [2005]
  • The Effects of Brand Globalness and Manufacturing Country Image on Consumer Attitudes and Purchase Intentions
    이철 경영학연구 36 (5) : 1295 ~ 1312 [2007]
  • The Company and the Product: Cooperate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, T. J Journal of Marketing 61 (1) : 68 ~ 84 [1997]
  • The Animosity Model of Foreign Product Purchase : An Empirical Test in the People’s Republic of China
    Klein, J. G. Journal of Marketing 62 (1) : 89 ~ 100 [1998]
  • Strategic brand management:Building measuring and managing brand equity
    Keller K. L. Prentice-Hall [1998]
  • Market Segmentation by Using Consumer Life-Style Dimensions and Ethnocentrism
    Kucukemiroglu, O. European Journal of Marketing 33 (5/6) : 470 ~ 487 [1999]
  • Identification and analysis of moderator variables
    Sharma, S. Journal of Marketing Research : 291 ~ 300 [1981]
  • How perceived brand globalness creates brand value
    Steenkamp, J. E. M. Journal of International Business Studies 34 (1) : 53 ~ 65 [2003]
  • How Global Brands Compete
    Holt, D, B. Harvard Business Review 82 (9) : 68 ~ 75 [2004]
  • Household Store Brand Proneness:A Framework
    Richardson, P. S. Journal of Retailing 72 (2) : 159 ~ 185 [1996]
  • Global Brand Purchase Likelihood: A Critical Synthesis and an Integrated Conceptual Framework
    Özsomer, A. Journal of International Marketing 16 (4) : 1 ~ 28 [2008]
  • Feature: The Practice of Business. The Current Status of Corporate Social Responsibility
    Eilbirt, H. Business Horizons 16 (4) : 5 ~ 14 [1973]
  • Effects of Brand Local and Non Local Origin on Consumer Attitudes in Developing Countries
    Batra, R. V. Journal of Consumer Psychology 9 (2) : 83 ~ 95 [2000]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better-Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, S. Journal of Marketing Research 38 : 225 ~ 243 [2007]
  • Country of Origin and Ethnocentrism: An Analysis of Canadian and American Preference Using Social Identity Theory
    Lantz, G. Advances in Consumer Research 23 (1) : 374 ~ 378 [1996]
  • Corporate Social Opportunity
    Llyod, S. Business Review Weekly 28 (1) : 62 ~ 63 [2006]
  • Consumer’s Perceptions of Corporate Social Responsibility: A Cross-Cultural Comparison
    Maignan, I. Journal of Business Ethics 30 (1) : 57 ~ 72 [2001]
  • Consumer Perceptions of Foreign Products: An Anaysis of Product-Country Images and Ethnocentrism
    Kaynak, E. European Journal of Marketing 36 (7) : 928 ~ 949 [2002]
  • Consumer Ethnocentrism When Foreign Product Are Better
    Supphellen, M. Psychology and Marketing 18 (9) : 907 ~ 927 [2001]
  • Consumer Ethnocentrism : Construction and Validation of the CETSCALE
    Shimp, T. A. Journal of Marketing Research 24 : 280 ~ 289 [1987]
  • Consumer Ethnocentrism : A Test of Antecedents and Moderators
    Sharma, S. Journal of the Academy of Marketing Science 23 (1) : 26 ~ 37 [1995]
  • Cognitive and Affective Reactions of U.S. Consumers to Global Brands
    Dimofte, C. V. Journal of International Marketing 16 (4) : 113 ~ 135 [2008]
  • Being in the world: Globalization and localization
    Friedman, J. Theory, Culture and Society 7 : 311 ~ 328 [1990]
  • An Experiment on the Salience of Country-or-Origin in the Era of Global Brands
    Tse, D. K. Journal of International Marketing 1 (1) : 57 ~ 76 [1993]
  • A three-dimensional conceptual model of corporate performance
    Carroll, A. B. Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]
  • A Study on the Factors Affecting Chinese Consumers’ Purchase Intention on Korean Automobiles
    이성준 물류학회지 22 (4) : 203 ~ 244 [2012]
  • A Cross-National Assessment of the Reliability and Validity of the CETSCALE
    Netmeyer, R. G. Journal of Marketing Research 28 : 320 ~ 327 [1991]