대학생 다양성 경험(diversity experiences)에 대한 영향 요인과 다양성 경험의 차이에 대한 두 대학 사례 비교 분석

' 대학생 다양성 경험(diversity experiences)에 대한 영향 요인과 다양성 경험의 차이에 대한 두 대학 사례 비교 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • diversityexperiences
  • institutionaleffect
  • propensity score matching
  • student engagement
  • 경향점수매칭
  • 다양성 경험
  • 학교효과
  • 학생 참여
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
388 1

0.0%

' 대학생 다양성 경험(diversity experiences)에 대한 영향 요인과 다양성 경험의 차이에 대한 두 대학 사례 비교 분석' 의 참고문헌

  • 자아 존중감에 대한 경향점수를 이용한 평준화 효과 분석
    민경석 교육평가연구 21 (3) : 1 ~ 21 [2008]
  • 응용데이터분석
    허명회 자유아카데미 [2014]
  • 유학생현황
  • 대학생의 학습경험 분석 II
    고장완 성균관대학교 [2012]
  • 대학생의 의사소통능력 및 종합적 사고력에 영향을 주는 학습과정 요인 분석
    유현숙 교육행정학연구 29 (4) : 319 ~ 337 [2011]
  • 대학생들의 핵심능력 개발에 영향을 미치는개인 및 환경 요인 분석
    김안나 한국교육 30 (1) : 367 ~ 392 [2003]
  • 대학생 핵심 역량 탐색 : 서울대학교 사례를 중심으로
    김동일 아시아교육연구 10 (2) : 195 ~ 214 [2009]
  • 고등교육기관 핵심 역량의 구조화 및 경쟁력 지표의 개발과 적용: S대학교 교육학과 대학원 과정을 중심으로
    신택수 아시아교육연구 8 (3) : 21 ~ 53 [2007]
  • 경향점수를 이용한 결합표집 방법에 의한 사교육 효과 분석
    상경아 교육평가연구 22 (3) : 717 ~ 735 [2009]
  • The Central Role of the Propensity Score in Observational Studies for Causal Effects
    Rosenbaum, P. Biometrika 70 (1) : 41 ~ 55 [1983]
  • Review : The scientific study of campus diversity and students’ educational outcomes
    Kuklinski, J. H. Public Opinion Quarterly 70 (1) : 99 ~ 120 [2006]
  • Relationships among structural diversity, informal peer interactions and perceptions of the campus environment
    Pike, G. R. Review of Higher Education 29 (4) : 425 ~ 450 [2006]
  • Racial diversity matters : The impact of diversity-related student engagement and institutional context
    Denson, N. American Educational Research Journal 46 (2) : 322 ~ 353 [2009]
  • Evaluation of competence-based teaching in higher education : From theory to practice
    Bergsmann, E. Evaluation and Program Planning 52 : 1 ~ 9 [2015]
  • Estimating and using propensity score analysis with complex samples
    Hahs-Vaughn, D. The Journal of Experimental Education 75 (1) : 31 ~ 65 [2006]
  • Effects of diversity experiences on socially responsible leadership Over four years of college
    Parker, E. T. Journal of Diversity in Higher Education 6 (4) : 219 ~ 230 [2013]
  • Effects of diversity experiences on critical thinking skills over 4 years of college
    Pascarella, E. T. Journal of College Student Development 55 (1) : 86 ~ 92 [2014]
  • Effect of diversity experiences on critical thinking skills : Who benefits?
    Loes, C. Journal of Higher Education 83 (1) : 1 ~ 24 [2012]
  • Do curricular and cocurricular diversity activities influence racial bias?
    Denson, N. A Meta-Analysis, Review of Educational Research 79 (2) : 805 ~ 838 [2009]
  • Diversity and higher education : Theory and impact on educational outcomes
    Gurin, P. Harvard Educational Review 72 (3) : 330 ~ 366 [2002]
  • Diversity and educational benefits: Moving beyond self-reported questionnaire data
    Herzog, S. [2007]
  • Cross-racial interaction among undergraduates : Some cause and consequences
    Chang, M. J. Research in Higher Education 45 (5) : 527 ~ 551 [2004]
  • College diversity experiences and cognitive development : A Meta-analysis
    Bowman, N. A. Review of Educational Research 80 (1) : 4 ~ 33 [2010]
  • Can higher education meet the needs of an increasingly diverse and global society? Campus diversity and cross-cultural workforce competencies
    Jayakumar, U. M. Harvard Educational Review 78 (4) : 615 ~ 651 [2008]