모바일 광고 특성이 모바일 광고 태도와 구매의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 모바일 광고 특성이 모바일 광고 태도와 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • advertising
  • attitudes
  • consumer
  • intention
  • mobile
  • promotion
  • 모바일 광고 특성
  • 모바일광고
  • 스마트폰 광고
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,875 2

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' 모바일 광고 특성이 모바일 광고 태도와 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 인터넷광고, TV제쳐...25%로 시장 1위
    이초희 2014. 10.14 [2014]
  • 인지된 상호작용성이 모바일 웹사이트에 대한 충성도에 미치는 영향
    양수진 Entrue Journal of Information Technology 11 (2) : 259 ~ 275 [2012]
  • 올 모바일 광고 시장 6200억대로49%
    우승호 서울경제, 15면 [2014]
  • 아시아경제, 2015. 7. 20
  • 수신동의 없이 스팸문자 보냈다간...3천만원 과태료 폭탄!
    보안뉴스
  • 소비자의 성격특질에 따른 모바일광고의 수용성 연구: 지각된 효용성의 조절효과
    양병화 한국심리학회지: 소비자·광고 13 (4) : 645 ~ 669 [2012]
  • 박사
  • 모바일게임 TV광고 전쟁…테이큰 ‘리암 니슨’까지 출연?
    홍재의 머니투데이, 16면 [2015]
  • 모바일 인터넷 특성이 플로우 경험에 미치는 영향에 관한 연구
    김효정 유상진 최은빈 Information Systems Review 8 (1) : 125 ~ 139 [2006]
  • 모바일 광고의 현황과 시사점
    유제국 정보통신정책 13 (14) : 27 ~ 43 [2001]
  • 모바일 광고의 단계별 수용과정에 관한 연구
    남기화 소비자학연구 22 (4) : 1 ~ 28 [2011]
  • 모바일 광고에 대한 태도에 영향을 미치는 선행요인: Ducoffe(1996)의 웹 광고 효과 모델 확장 적용
    김봉철 광고연구 75 (75) : 35 ~ 59 [2007]
  • 모바일 광고시장의 진화 방향이 사회후생에 미치는 영향
    손상영 정보통신정책연구원 [2012]
  • 박사
  • 모바일 광고 유형과 이용가치에 따른 수용자 태도 변화 연구
    유진영 홍익대학교 광고홍보대학원 [2008]
  • 모바일 광고 연구경향과 이론화
    이시훈 커뮤니케이션 이론 6 (1) : 6 ~ 49 [2010]
  • 광고속성이 광고태도와 브랜드인지, 브랜드태도, 구매의도에 미치는 영향 연구
    이제원 강원대학교 대학원 [2009]
  • Which products are best suited to mobile advertising? A Field study of mobile display advertising effects on consumer attitudes and intentions
    Bart, Y. Journal of Marketing Research 51 : 270 ~ 285 [2014]
  • Understanding the acceptance of mobile SMS advertising among young Chinese consumers
    Zhang, J. Psychology &Marketing 25 (8) : 787 ~ 805 [2008]
  • Trust and TAM in online shopping : An integrated model
    Gefen, D. MIS Quarterly 27 (1) : 51 ~ 90 [2003]
  • The typicality and accessibility of consumer attitudes toward television advertising : Implications for the measurement of attitudes toward advertising in general
    Jin, H. S. Journal of Advertising 42 (4) : 343 ~ 357 [2013]
  • The success factors of mobile advertising value chain
    Leppäniemi, M. E-Business Review 4 (1) : 93 ~ 97 [2004]
  • The mediating role of mental imagery in mobile advertising
    Gavilan, D. Internation Journal of Information Management 34 : 457 ~ 464 [2014]
  • The influence of personalization in affecting consumer attitudes toward mobile advertising in China
    Xu, D. J. Journal of Computer Information Systems 47 (2) : 9 ~ 19 [2006]
  • Public attitudes towards advertising : More favourable than you might think
    Shavitt, S. Journal of Advertising Research 38 (4) : 7 ~ 22 [1998]
  • Permission -based Mobile Advertising
    Barwise, P Journal of Interactive Marketing 16 (1) : 14 ~ 24 [2002]
  • Mobile expands its share of worldwide digital ad spend
  • Factors influencing mobile advertising acceptance: Will incentives motivate college students to accept mobile advertisements?
    Hanley, M. International Journal of Mobile Marketing 1 (1) : 50 ~ 58 [2006]
  • Factors affecting the use of mobile advertising
    Vatanparast, R. International Journal of Mobile Marketing 2 (2) : 21 ~ 34 [2007]
  • Effects of multimedia on mobile consumer behavior: An empirical study of location-aware advertising
    Oh, L. B. 2003 European Conference on Information System (ECIS) [2003]
  • Determinants of effective SMS advertising : An experimental Study
    Drossos, D. Journal of Interactive Advertising 7 (2) : 1 ~ [2007]
  • Cyberspace advertising vs. other media : Consumer vs. mature student attitudes
    Brakett, L. K. Journal of Advertising Research 41 (5) : 23 ~ 32 [2001]
  • Consumer attitudes toward mobile advertising : An Empirical Study
    Tsang, S. H. International Journal of Electronic Commerce 8 (3) : 65 ~ 78 [2004]
  • Consumer attitude toward mobile advertising in an emerging market : An empirical study
    Chowdhury, H. K. International Journal of Mobile Marketing 1 (2) : 33 ~ 42 [2006]
  • Consumer Attitude toward Advertising via Mobile Devices - An Empirical Investigation among Austrian Users
    Haghirian, P 2005European Conference on Information System (ECIS) [2005]
  • Can interactivity make a difference? Effects of interactivity on the comprehension of and attitudes toward online health content
    Lustria, M. L. A. Journal of the American Society for Information Science and Technology 58 (6) : 766 ~ 776 [2007]
  • Advertising value and advertising on the web
    Ducoffe, R. H. Journal of Advertising Research 36 (5) : 21 ~ 35 [1996]
  • 6. 19). ‘안심마크’없으면 스미싱 메시지
    유주희 서울경제, 15면 [2013]
  • 2014 모바일인터넷이용실태조사
  • 2000년 이후 국내 모바일 광고 연구동향에 대한 기술적 분석
    김봉철 언론과학연구 12 (2) : 170 ~ 199 [2012]